Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:13:51 GMT

انسجام ملي؛ ضرورت پايداري

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۱۱۶۴۹

انسجام ملي؛ ضرورت پايداري

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وحدت و انسجام ملي يکي از ضرورت هاي پايداري در هر نظام و حکومت به شمار مي رود؛ موضوعي که اين روزها محور سخنان مقام ها و مسوولان جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، همبستگي ملي که به عنوان يک راهبرد اصلي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در تفکر و نگاه سياست عمومي نهادينه شده است و در موفقيت هاي چهاردهه گذشته جمهوري اسلامي ايران نقش حياتي داشته، امروز نيز با هدف تقويت حاکميت و اداره کشور مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر معظم انقلاب بيست و دوم خرداد 1396 در ديدار با مسوولان نظام بر اين اصل تاکيد کردند «تاثير تعيين‌کننده‌ انسجام و وحدت ملي در موفقيت‌هاي چهار دهه‌ اخير از تجربه‌هاي جمهوري اسلامي است؛ بايد از اين تجربه موفق در اداره‌ کشور استفاده کرد؛ البته وحدت منافاتي با اعلام مخالفت با سياست‌هاي دستگاه‌ها ندارد اما نبايد در زمينه‌ مسائل کلان در کشور کشمکش و بگومگو باشد».
اتحاد و يگانگي از منظر رهبر انقلاب آنچنان داراي اهميت است که ايشان در ديدار خردادماه امسال با سران قوا و جمعي از کارگزاران نظام نيز با طرح موضوع برجام، ضمن پرهيز دادن «عناصر سياسي، مديريتي و مطبوعاتي» از سرزنش يکديگر درباره آن يادآوري کردند: نقد صحيح، منصفانه و عاقلانه ايراد ندارد و مسوولان هم بايد به آنها توجه کنند اما اهانت، هتک حرمت، اتهام و ايجاد دوقطبي بر سر برجام نبايد صورت گيرد و وحدت و همزباني نبايد نقض شود.
** تمهيدهاي انديشيده شده براي حفظ وحدت
اين روزها خروج آمريکا از برجام موضوعي است که مورد توجه مردم، نخبگان و مسوولان قرار گرفته است؛ موضوعي که ايالات متحده تلاش مي کند از آن عليه مردم ايران استفاده کند و به گفته مسوولان کشور، براي آن پيش بيني هاي لازم شده و راهکارهاي مقابله با آن از قبل آماده است.
رييس جمهوري بتازگي در ديدار علما و فرهيختگان اهل سنت درباره شرايط کنوني کشور تاکيد مي کند «امروز بيش از هر زمان ديگر به وحدت نياز داريم» و ادامه مي دهد: با يکصدايي و انسجام مي‌توانيم از چالش ها عبور کنيم.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني شرط عبور را يکپارچگي و ايستادگي همه فرهيختگان، اقوام، مذاهب و آحاد مختلف ملت مي داند.
معاون اول رييس جمهوري نيز در همايش استانداران سراسر کشور، انسجام و وحدت در داخل کشور و حفاظت از سرمايه اجتماعي را اولويت امروز کشور مي داند.
اسحاق جهانگيري معتقد است نحوه عملکرد مسوولان و نخبگان بايد به گونه اي باشد که اعتماد عمومي مردم دچار فرسايش نشود.
وي تاکيد مي کند با انسجام، وحدت ملي و بهره گيري از ظرفيت هاي مهم مديريتي کشور مي توانيم از مشکلات عبور کنيم.
وزير کشور نيز مخرج مشترک وحدت و انسجام ملي، تقويت اعتماد، ايجاد نشاط و اميد و افزايش کارآمدي را در رضايتمندي مردم مي داند و مي گويد بايد در افزايش رضايتمندي مردم اهتمام و توجه ويژه داشته باشيم.
** حفظ انسجام ملي؛ راهبرد پيروزي ايران
در اين ميان انسجام ملي از نگاه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي دور نمانده است و نسبت به آن دغدغه دارند.
طيبه سياوشي نماينده جريان اصلاحات در مجلس شوراي اسلامي، معتقد است «اينکه ما خودمان را دلسوزتر بدانيم و اعلام کنيم ديگران متوجه نمي شوند و نمي فهمند، باعث ايجاد فضاي دوقطبي در جامعه و صدمه به انسجام ملي و مصالح عمومي مي شود».
ابوالفضل حسن بيگي از جريان اصولگرا در مجلس شوراي اسلامي، وحدت و انسجام در شرايط کنوني را تکليف شرعي و وظيفه قانوني همگان مي داند و تاکيد دارد «امروز بايد تحت هر شرايطي به دولت کمک کنيم».
به گفته وي، در شرايط کنوني تخريب عليه دولت به مصلحت نيست.
ژرژيک آبراميان نماينده مردم ارامنه جنوب کشور در مجلس شوراي اسلامي، حفظ وحدت و انسجام ملي را راهبرد پيروزي ايران مي داند و مي گويد: اگر اين راهبرد در همه سطوح بين آحاد ملت، گروه هاي سياسي، اقوام و اديان مختلف نهادينه شود، هيچکدام از توطئه هاي دشمن و حتي فشارهاي اقتصادي آنها به نتيجه نمي رسد.
** يکصدايي؛ لازمه پيشبرد اهداف
فعالان سياسي نيز نسبت به اتحاد و يکپارچگي توجه ويژه اي دارند و سخنان آنان ناشي از درک درست شرايط کنوني است.
عبدالله ناصري فعال سياسي اصلاح طلب، معتقد است تخريب دولت در داخل و خارج کشور برخلاف راهبرد اصلي نظام سياسي و کنشگري سياسي در شرايط کنوني است.
او مي گويد: ممکن است انتقادهايي در بعضي زمينه ها به دولت روحاني وارد باشد اما با توجه حساسيت ها و تحولاتي که در ارتباط با برجام، منطقه و مسائل مختلف وجود دارد و فشارهاي مضاعفي که به طور طبيعي به دولت و نظام سياسي وارد مي شود، يکدستي و يکصدايي در داخل کشور در مواجهه با مسائل عرصه بين الملل لازمه پيشبرد اهداف دولت و نظام سياسي است.
سيدمحمد صدر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، نيز ديپلمات هاي کشور را «سربازان جبهه ديپلماسي» مي داند.
وي تاکيد مي کند «براي حفظ اين جبهه سياسي به وحدت و انسجام داخلي نيازمنديم».
به نظر مي رسد وحدت ملي موضوعي است که مقام هاي کشوري و نخبگان درباره آن اجماع دارند و از آن مي توان به عنوان يک راهبرد هميشگي بهره برد.
انسجام فرآيندي است که در چهار دهه گذشته همواره مورد توجه مسوولان کشور بوده است؛ زيرا مردم به عنوان رکن اصلي فرآيند حکومتداري مطلوب، مي توانند با درک درست شرايط براي حضور در صحنه هاي مختلف آماده شوند و براي بي اثر کردن نقشه هاي توطئه آميز آستين همت بالا بزنند.
سيام**9314*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت