Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر علمی همایش انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: علاقمندان می‌توانند برای ارسال اصل مقاله‌های خود و کسب اطلاعات بیشتر تا ۳۱ خرداد به نشانی conf.isc.gov.ir/pll۹۷ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۳۲۲۸۳۰۸۰-۰۷۱ و ۳۲۲۹۱۸۹۴-۰۷۱ تماس بگیرند.
دکتر کاووس حسن لی افزود: محور‌های همایش شامل نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی مردم ایران و دیگر فارسی‌زبانان جهان، جایگاه زبان و ادب فارسی و ایران‌شناسی در فراسوی مرز‌های جغرافیایی ایران، اثرپذیری و اثرگذاری متقابل ادبیات فارسی و فرهنگ اسلامی و شیوه‌های ترویج زبان و ادب فارسی و ارتقای جایگاه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از دیگر محور‌های همایش را ادبیات اقلیمی، بومی و محلی کشور، کتاب‌شناسی، نسخه‌شناسی و متن‌پژوهی، تاریخ ادبیات، بک‌شناسی، نقد ادبی و زیبایی‌شناسی، نظریه‌ها و مکتب‌های ادبی، دستور زبان، زبان‌شناسی، تاریخ زبان فارسی و گویش‌های رایج زبان فارسی، عرفان‌های کاذب و جریان‌های شبه‌معنوی در ادب فارسی، ادبیات تطبیقی و موضوع‌های میان‌رشته‌ای، کتاب‌های مرجع ادبی و فرهنگ‌های تخصصی و موضوعی در گستره‌ی زبان و ادب فارسی اعلام کرد.
دبیر علمی همایش انجمن ترویج زبان و ادب فارسی موضوعات ویژه‌ی این همایش شامل: حافظ‌شناسی و حافظ‌پژوهی و نقش حافظ در گسترش فرهنگ ایرانی و زبان و ادب فارسی، زبان‌ها، گویش‌ها، لهجه‌ها و ادبیات و مشاهیر ادبی در استان فارس، فرهنگ و ادب عامه، محلی و اقلیمی در استان فارس و دیگر موضوعات مرتبط با زبان و ادب فارسی است.
سیزدهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ۱۸ تا ۲۰ مهر در شیراز برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما همایش ترویج زبان و ادب فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بهاباد شناسی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بهاباد شناسی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و فرمانداری شهرستان بهاباد و موزه تاریخ شهرستان بهاباد به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با حضور جمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد برگزار می شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ، برگزاری همایش بهاباد شناسی، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

کد خبر 6093354

دیگر خبرها

  • بحران ادبیات داریم
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟