Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی‌امین جشنواره تئاتر استان اصفهان سوم تا هفتم شهریورماه ۱۳۹۷ برگزر می‌شود.

به گزارش‌های خبرگزاری ایمنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت متبوع، با توجه به نامگذاری سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» به منظور ارتقاء سطح کیفی آثار مبتنی بر اجرای عمومی و گزینش آثار برجسته، سی‌امین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط جشنواره

- بر این اساس، آن دسته از گروه‌هایی که از مهر ماه  ۱۳۹۶ تا ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ اجرای عمومی نمایش‌های خود را به پایان رسانده باشند(حداقل پنج اجرا، به تایید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان و نهایتا اداره کل استان) می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند، ضمن اینکه گزارش اجرای عمومی نمایش‌ها باید در پورتال استانی و سایت ایران تئاتر به تاریخ اجرای عمومی اثر ثبت شده باشد.

- هنرمندان جهت ثبت اجرای خود در پرتال انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان با "مجتبی طالبی" مدیرسایت هناهنگی کنند.

- متقاضیان لازم است فرم تقاضانامه، تاییدیه اجرای عمومی، فیلم اجرای عمومی به‌صورت DVD و فرم شماره یک را تکمیل و حداکثر تا ۱۵ مردادماه ۹۷ به دبیرخانه جشنواره استان، واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ارسال کنند.

- جشنواره به صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفا مخصوص آثار ایرانی و اقتباسی(آداپته ایرانی شده، با ذکر مشخصات صاحب اصلی اثر و منوط به اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم) است و آثار نمایشی خارجی در جشنواره پذیرفته نمی‌شود.

- در جشنواره صرفاً آثار صحنه ای شرکت کرده و مورد داوری  قرار خواهند گرفت. متون نمایشی ایرانی که محتوای داستانی آنها از موضوعات بومی، تاریخی، ادبی و در راستای موضوع سال «حمایت از کالای ایرانی» باشد، در اولویت قرار خواهند گرفت.

- ارایه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم  برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارایه تقاضانامه، الزامی است. (مسئولیت پذیرش آثار بدون مجوز به عهده ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان می باشد.)

- انتخاب آثار در مرحله استانی به دو شیوه(۱- اجرای زنده ۲- بازبینی فیلم) بر اساس اطلاعات  مندرج در فرم تقاضانامه صورت می پذیرد .

- با توجه به این نکته که  انتخاب آثار برگزیده استان نیز توسط دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به‌صورت بازبینی فیلم انجام می شود، به متقاضیان  تاکید می شود نسبت به ضبط صدای واضح و با کیفیت تصویری اثر، دقت بالایی داشته باشند تا در مراحل انتخاب آثار استانی و بعد از مرحله استانی دچار مشکل نشوند .

- متن نمایش های برگزیده استان باید در موعد مقرر به‌صورت لوح فشرده در محیط word به همراه(مشخصات کامل نویسنده و شماره تماس) به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال شود.

چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای فوق اثبات شود، گروه نمایشی از حضور در جشنواره منع خواهد شد.

امتیازات

به گرو ههای راه یافته به جشنواره استانی کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

تقویم جشنواره

- آخرین مهلت ارایه تقاضانامه:  ۱۵ مردادماه ۱۳۹۷

- زمان بازبینی آثار: ۲۱ تا ۲۶ مردادماه ۱۳۹۷

-  زمان برگزاری جشنواره: سوم تا هفتم شهریورماه ۱۳۹۷

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه دایمی تئاتر استان اصفهان، به نشانی اصفهان، خیابان آبشار دوم، بعد از پل  غدیر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور هنرهای نمایشی مراجعه کنند و یا با شماره ۳۶۳۰۵۲۹۳ تماس بگیرند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تئاتر اصفهان نمایش اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری