Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امسال به مناسبت هفتادمین سال اشغال فلسطین صهیونیستها و محافل بین المللی صهیونیست در صدد بر آمدند تا با سوء استفاده و بهره برداری از شخصی مانند ترامپ به زعم خود موجب فراموشی مردم فلسطین تحت عنوان معامله بزرگ قرن شوند و در واقع موقعیت رژیم صهیونیستی را بعد از ۷۰ سال تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص روز قدس گفت: امسال  به مناسبت هفتادمین سال اشغال فلسطین صهیونیستها و محافل بین المللی صهیونیست در صدد بر آمدند تا با سوء استفاده و بهره برداری از شخصی مانند ترامپ به زعم خود موجب فراموشی مردم فلسطین تحت عنوان معامله بزرگ قرن شوند و در واقع موقعیت رژیم صهیونیستی را بعد از ۷۰ سال تثبیت کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه اضهار داشت: کاری که در انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس صورت گرفت یکی از نشانه ها و گامهایی است که در جهت به فراموشی سپردن آرمان فلسطین به کار گرفته شد.

وی افزود: حضور گسترده مسلمانان در مراسم روز قدس امسال از چند جهت حائز اهمیت است و امت اسلامی باید بیش از پیش وارد این عرصه شوند.امسال روز قدس مسلما باید باشکوهتر و گسترده تر از سالهای قبل برگزار شود زیرا اول اینکه مسلمانان آشکارا می بینند که تحت عنوان معامله بزرگ قرن و با کمک آمریکاییها آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شده است و علنی بودن این توطئه طبیعتا انگیزه های بسیار زیادی را ایجاد می کند. دوم اینکه مسئله بیت المقدس بعنوان قبله اول مسلمین برای همه مسلمانهای جهان بسیار محترم است و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نادیده گرفتن اشغالی بودن آن و تحویل بیت المقدس به صهیونیستها و کوشش برای یهودی سازی آن یک نوع اهانت به اعتقادات اسلامی و هتک حرمت مقدسات اسلامی تلقی می شود که مسلما مسلمانان نسبت به آن ساکت نخواهند بود. سومین موضوع این است که امسال برادران و خواهران فلسطینی بیش از هر زمان دیگر خالصانه و بدون دست بندی و جناح بندی عملا در صحنه هستند و در این راه شهید داده اند.

قنادباشی با اشاره به اینکه امروز جبهه بزرگ مبارزاتی فلسطین تنها به حرکتهای استشهادی چند نفره محدود نیست افزود: صدها هزار نفر در غزه و حتی در حیفا که جزء سرزمینهای ۱۹۴۸ است خواستار بازگشت به سرزمینهای اصلی خود هستند و در این راه همچنان شهید می دهند و حضور ما در راهپیمایی روز قدس حمایت از مبارزاتی است که همچنان ادامه دارد و  اکنون جوانانی که سراپا ایثار و شجاعت و شهامت و فداکاری هستند در صحنه حضور دارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: راهپیمایی روز قدس حمایت مستقیمی است از مردم مظلومی که ۱۲ سال در نوار غزه تحت شدیدترین محاصره اقتصادی قرار دارند لذا حضور گسترده آحاد ملت در روز قدس می تواند کمک بزرگی به مردم مظلوم فلسطین باشد.

وی در پایان افزود: سران عرب بیش از هر زمان دیگری وارد سازشهایی بسیار خفت بار با رژیم صهیونیستی شده اند و این باعث شده که حتی گفته می شود در  شهرهای ریاض و جده عربستان  نیز ممکن است شاهد تظاهرات مردم باشیم. تظهاراتی در اعتراض به سازش کاری های سران عرب بخصوص عربستان که در هفتادومین سال اشغال فلسطین همسو با محافل صهیونیستی در جهت تثبیت موقعیت رژیم صهیونیستی گام بر می دارند .

انتهای پیام/