Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه قم گفت: بخشی از نامه های امام علی (ع) در نهج البلاغه باید در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود چرا که علی شهید توحید است وامام علی (ع) به دنیا اموخت که در توحید دین مدیون او هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام  رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به شخصیت و جایگاه امام علی  (ع) گفت: امروز روز شهادت امام علی(ع) اول مظلوم عالم است که باید دو مطلب را در خصوص این شخصیت عنوان کنیم که یکی مفسران شیعه وسنی درتفسیر پنج آیه قرآن به آن اشاره داشته‌اند که این 5 آیه بیشتراز منابع اهل سنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگرمعرفت ما نسبت به امام علی (ع) بشتر شد محبت ما  بیشترمی شود و هر قدر محبت ما بیشتر اطاعت ما بیشتر می شود .

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی شناخت ما از اهل بیت بر اساس چند داستان و حدیث است اما باید بدانیم که خداوند فرموده اینها شخصیتهای برگزیده هستند و ماباید به انها توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: السابقون السابقون در قرآن نیز دو گروه هستند گروهی از انبیا که قبل از پیامبربودند که از سابقون بودند مانند حبیب نجار در زمان حضرت عیسی، هابیل در ایمان به حضرت آدم، آسیه در ایمان به موسی، وهمچنین نسبت به دیگر پیامبران و انبیاء.

 

وی  اظهار داشت: زمانی که پیامبر به پیامبری رسید حضرت امیرالمومنین در همه گروه از سابقون بودند  چرا که فرمودند من اولین کسی هستم که به پیغمبر گرویدم  و در هر شرایطی همراهشان بودم همچنین از 10 سالگی  پشت سر ایشان نماز می خواندم و این یک فضیلت بزرگ برای امام علی (ع) است .

 

استاد حوزه علمیه قم  عنوان کرد: در سوره بقره آیه 207 آمده وقتی گروهی تصمیم به ترور پیامبر گرفته بودند امام علی در بستر ایشان خوابیدند این آیه در مورد حضرت علی (ع) نازل شد، زمانی که پیامبر(ص) به سمت قار طور رفت جبرئیل بالای سرامام علی ومیکائیل پایین پای ایشان نشسته بودند جبرئیل وقتی این فداکاری را دید گفت: آفرین برتو،خدا پیش ملائکه به تو مباهات می کند  وفخر می فروشد برای دفاع از  اسلام وپیامبر.

 

حجت الاسلام رفیعی یاد آور شد: اگر کسی فضایل امام علی(ع)  را یک دور بخواند ایشان را می شناسد چنانچه وقتی ایه 7 سوره رعد نازل شد که پیامبر تومنظر هستی  ودر هر قومی یک هادی است پیامبر بر شانه امیر المومنین زد و گفت:  ای علی  تو هادی هستی ملاک و چراغ و شاخص هدایت بعد از من تو هستی و کسی که می خواهد بعد از من در مسیر هدایت باشد زندگی اش را با تو بسنجد .

 

وی  اذعان داشت: خداوند در ایه 4 سوره تحریم خطاب به پیامبر گفت: ای پیامبر ما 4 پشتیبان و رکن برای  حمایت از تو قرار دادیم که  جبرایئل، آنها که در مسیر ایمان حرکت می کنند، صالحین وامام علی (ع) از جمله این ارکان هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت: قرآن مصون از تحریف است و در وصف امام علی (ع) آیات زیادی در قران آمده است، خداوند یک اصلی در قران دارد که فرمودند هرچه پیامبرگفتند ازاوپیروی کنید.

 

حجت الاسلام رفیعی ابراز داشت: در نهج البلاغه در مورد وصایای امام علی (ع) 5 مورد عنوان شده است که نامه 24 و نامه 31 نهج البلاغه باید در کتب درسی دانش آموزان مقطع دبیرستان گنجانده شود .

 

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی وآموزشی وامورکشوری باید دور از گرایشات سیاسی به مسائل تربیتی فرزندان توجه کنند و تربیت آنها را به مسائل سیاسی بچه ها گره نزنند و بخشی از نامه های امام علی (ع) در  نهج البلاغه را در کتب درسی آنها بگنجانند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: این نامه‌ها حاوی هزاران سفارش اخلاقی هستند چرا که جوانان جامعه امروزما دارای مشکلات فراوانی بوده و حل بخشی از این نگرانی  ها این است که مانباید اجازه دهیم دشمن برای ما نسخه بنویسد .

 

حجت السلام رفیعی اذعان کرد: ای مردم علی از میان شما رفت اما وصیت من به شما این است که اگر به دو چیزدقت کنید در زندگی شما خدشه ای وارد نخواهد شد.

 

وی افزود: مواظب باشید شرک درزندگی شما نیاید چرا که علی  شهید توحید است وامام علی (ع) به دنیا اموخت که در  توحید دین مدیون او هستیم و در شهادت مدیون امام حسین(ع)  که همه فرق از آنها تبعیت می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز دزدی وسارق اندیشه زیاد هستند و معنویت در مقابل دین و معنویت کاذب ترویج می کنند و ما نباید بگذاریم سنت پیامبر زیر پا برود و این دو ستون را باید پا برجا نگه داریم.

 

حجت السلام رفیعی  گفت: باید بگذارید این دو چراغ روشن بمانند امام علی  (ع) فرمودند من تا دیروز همراه شما بودم نماز میخواندم، قضاوت می کردم مشکلات مردم را حل می کردم اما امروز در بستر بیماری ام فردا دیگر پیش شما نیستم.

 

وی گفت: اگر ما یک عبارت را رعایت کنیم دیگر گناه نمی کنیم یعنی بدانیم که ما ماندنی نیستیم و اگر مسئولین ما استاندار، فرماندار، معلم،  روحانی  و دیگر اقشار بدانند هیچ کس ماندنی نیست واین صدا و پا وتوان روزی تمام می شوند پس وظیفه داریم نگاهی به گذشته داشته باشیم  شاید دیگر نباشیم.

پایان پیام/348

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر مراسم شب قدر شب های قدر امام خمینی ره نمایشگاه قرآن کریم مقام معظم رهبری نمایشگاه قرآن انقلاب اسلامی مسجد طراز اسلامی توحید دین شهادت امام علی ع ماه رمضان نهج البلاغه حرم حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی، گفت : این کار جز با تربیت چندساحتی دانش آموزان میسر نمی‌شود.

وی افزود: امروزه تربیت تک بعدی دانش‌آموزان پاسخگو نیست و نمی‌تواند ما را به نتیجه دلخواه برساند، بنابراین برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان باید به دنبال تربیت چندساحتی آنها باشیم و بتوانیم آنها را در ابعاد مختلف علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پرورش دهیم.

محمدی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه گفت: تربیت چندساحتی دانش‌آموزان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و قطعا عملکرد جزیره‌ای در این زمینه جوابگو نیست.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در تربیت دانش‌آموزان بهره بگیریم و در همین راستا نیاز است که ارتباط آموزش و پرورش با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: یکی از بستر‌های تربیت دانش آموزان همین تفاهم نامه‌ای است که اخیرا با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه امضا کرده‌ایم. در این تفاهم نامه ارزشمند تمام ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش لحاظ شده و بیش از همه دو ساحت تعلم و تربیت علمی و فناورانه و تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه اردو‌های «راهیان پیشرفت» یکی از برنامه‌های ارزشمند در قالب این تفاهم‌نامه است که زمینه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف علمی و فناورانه را در سازمان جهاد دانشگاهی استان فراهم می‌کند.

وی افزود: برنامه «مناظرات دانش آموزی» از دیگر برنامه‌های ارزشمند در این زمینه است که زمینه رشد سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کرده و موجب تقویت فرهنگ گفتمان در آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • خسروپناه: نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • ضرورت راه‌اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • بیم و امید تغییر کتب درسی