Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نهاد‌های اروپایی روز چهارشنبه به یک توافق موقت برای برقراری سامانه هشدار پیامکی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در صورت وقوع حمله تروریستی یا فاجعه طبیعی، دست یافتند.

این تصمیم بخشی از توافق بسیار گسترده‌ای در مورد مجموعه‌ای از اقدامات در بخش مخابرات است که شامگاه سه شنبه بین مذاکره کنندگان پارلمان اروپا و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور افزایش حفاظت از جان شهروندان این اتحادیه، پیش بینی شده است سامانه‌ای ایجاد شود که هشدار‌های عمومی از طریق گوشی‌های تلفن همراه به اطلاع شهروندان برسد.

این بیانیه افزود: ایجاد این سامانه هشدار پیامکی این امکان را برای شهروندان و مسافران فراهم می‌کند تا از تهدید‌های قریب الوقوع یا جاری در منطقه‌ای که هستند، مطلع شوند.

ایده راه اندازی این سامانه از سوی نمایندگان پارلمان اروپا مطرح شد و از اصل شماره ۱۱۲ الهام گرفته شده است. شماره ۱۱۲ شماره اضطراری عمومی است که می‌توان برای تماس با آمبولانس، آتش نشانی یا پلیس آن را با هر گوشی تلفن ثابت یا همراه در سراسر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شماره گیری کرد.

لامبرت ون نیستلروج، عضو هلندی پارلمان اروپا گفت چنین سامانه‌ای از هشتم نوامبر ۲۰۱۲ در کشورش وجود دارد و هلند نخستین کشور جهان است که چنین ساز و کاری را برای هشدار دادن در مورد فجایع طبیعی از قبیل سیل و همچنین حملات تروریستی ایجاد کرده است.

در فرانسه نیز دولت اواخر ماه مه تصمیم گرفت به اجرای برنامه هشدار حملات برای گوشی‌های هوشمند (SAIP) که هدف آن اطلاع رسانی به مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی بود و پس از حملات سال ۲۰۱۵ ایجاد شد، به علت ایراد‌هایی که داشت خاتمه دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند