Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم ملي فوتبال تونس با تيمي هماهنگ و منظم به دنبال شگفتي در جام جهاني 2018 روسيه است.
به گزارش خبرگزاري فارس، تيم ملي تونس در جام جهاني روسيه مي خواهد بر خلاف جريان باد پرواز کند چون در اين دوره از تيمي منظم و با استعداد برخوردار است. عقاب‌هاي کارتاژ به دنبال شگفتي هستند و مي خواهند براي اولين بار از مرحله گروهي جام جهاني صعود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*حضور در جام جهاني
تيم ملي تونس پس از 3 دوره دوري از جام جهاني دوباره به اين رقابت ها پا گذاشته است. تونسي ها در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه آماري فوق العاده را از خود به جاي گذاشتند و بدون شکست راهي روسيه شدند. آنها حتي در بازي‌هاي اخير تدارکاتي خود براي جام جهاني نيز نباختند و در ديدار با تيم ملي کشورمان و کاستاريکا با نتيجه يک بر صفر پيروز ميدان شدند. تونس که در روسيه براي پنجمين بار در جام جهاني حضور پيدا مي‌کند در دوره‌هاي قبلي نتوانسته از دور گروهي جلوتر برود.
تونسي ها در اين 5 دوره حضورشان در جام جهاني 12 بازي را انجام دادند و تنها يک برد را در کارنامه خود دارند. تنها برد تونس در جام جهاني به سال 1978 برمي گردد که مقابل مکزيک با نتيجه 3 بر يک پيروز شدند. عقاب‌ها پس از 40 سال مي‌خواهند در روسيه به دومين بردشان در اين تورنمنت جهاني دست پيدا کنند.
تيم ملي تونس در شرايط کنوني در رده بندي فيفا در رده 14 ايستاده و اکنون بهترين تيم قاره آفريقا به شمار مي آيد. تونس براي اولين بار در تاريخش موفق شده به رده 14 برسد و به نوعي مي توان اين تونس را بهترين تيم ملي تاريخ اين کشور دانست. بزرگترين دست آورد تيم ملي تونس به سال 2004 برمي گردد که قهرمان جام ملت هاي آفريقا شدند.

* تونس 58 ميليون يورو مقابل غول هاي اروپا
ارزش تقريبي تيم ملي تونس 58 ميليون يورو است و ميانگين سني عقاب ها 26 و نيم سال است. در ليست 23 نفره تونس 17 لژيونر وجود دارد و با اين آمار مشخص مي شود که آنها متکي به لژيونرها هستند. شاگردان معلول در روسيه کار دشواري را پيش رو دارند چون در گروهشان با انگليس و بلژيک رقيب هستند و بايد مقابل غول هاي اروپا عرض اندام کنند. البته پاناما نيز تيم چهارم اين گروه است که نمي تواند رقيب آساني باشد.
*سرمربي: نبيل معلول
معلول در سال 2017 با قرارداد 3 ساله زمام هدايت عقاب هاي کارتاژ را براي دومين بار به دست گرفت. او در سال 2013 هم تجربه حضور بر روي نيمکت مربيگري تيم ملي تونس را داشت. پس از آنکه زمام هدايت تونس را برعهده گرفت سبک بازي عقاب ها تغيير کرد و تيمي منظم و هجومي را بنا کرد و بهترين نتايج را کسب کرد.
نبيل در بازي هاي خود مثل کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي کشورمان از سيستم بازي 4-2-3-1 استفاده مي کند و تيمش بين دفاع و حمله تمرکز بالايي دارد. او در 9 بازي اي که با اين تاکتيک به ميدان رفته هيچ شکستي نداشته است و 5 برد و 4 تساوي حاصل کارش بوده است.

قهرماني در ليگ قهرمانان آفريقا و جام حذفي تونس با تيم اسپرانس تونس در سال 2011 از جمله موفقيت‌هاي معلول در اين کشور است. هافبک پيشين تيم ملي تونس در دوره بازيگري خود 74 ديدار ملي براي عقاب ها انجام داده است. معلول با آمار خوبي که از خود به جاي گذاشته در روسيه به دنبال خلق شگفتي است.
*بازيکنان کليدي
* يوسف المساکني غايب بزرگ عقاب ها
يوسف المساکني، مهاجم و کاپيتان تيم ملي تونس سرشناس ترين بازيکن عقاب ها است که با بدشانسي بزرگي مواجه شد و در بازي هاي الدحيل قطر رباط صليبي پاره کرد تا جام جهاني را از دست بدهد. المساکني در فصل جاري ليگ ستارگان قطر به عنوان بهترين بازيکن سال 2017-2018 ليگ قطر انتخاب شده بود.
* نعيم السليتي
در غياب يوسف المساکني ستاره تونسي، نعيم السليتي بازيکن عضو باشگاه ديژون فرانسه جانشين او در جام جهاني خواهد بود. اين هافبک تهاجمي در فصل گذشته براي تيم فرانسوي 27 بازي انجام داده و 5 گل را به ثمر رسانده است.

* وهبي الخزري
بازيکن ساندرلند انگليس، تابستان گذشته به طور قرضي به باشگاه رن فرانسه پيوست و با 11 گل در 22 بازي يکي از بهترين فصل‌هاي دوران حرفه‌ايش را پشت سرگذاشت. اين هافبک هجومي 27 ساله در صعود تيم ملي تونس به جام جهاني هم نقشي مهم بازي کرد.
او در دور دوم مرحله مقدماتي جام جهاني روسيه گلي تأثيرگذار به موريتاني زد. وهبي علاوه بر اين، در دور آخر اين رقابت‌ها هم گل پيروزي تيمش مقابل ليبي را از روي نقطه پنالتي زد.
*نقاط قوت و ضعف
تيم ملي تونس با توجه به آمارهايش در مرحله مقدماتي جام جهاني روسيه نشان مي دهد که تيم يکدست و هماهنگ در تمام خطوط است. آنها در خط دفاعي خيلي خوب ظاهر شدند و در هيچ بازي اي شکست نخوردند و اين نشان دهنده ثبات خط دفاعي عقاب ها است.
البته در مرحله گروهي در قاره آفريقا شايد رقباي چندان قدرتمندي را نداشتند ولي گل نخوردن آنها نشان از ثبات و نظم خط دفاعي شان است. تنها مشکل تونسي ها در جام جهاني مي تواند در خط حمله باشد چون مصدوميت يوسف المساکني کاپيتان و بهترين گلزنشان باعث برهم خوردن برنامه معلول شد. بايد منتظر ماند که گزينه جايگزين براي المساکني مي تواند نقش او را به خوبي ايفا کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای مسی روی شش گل!

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیونل مسی هم در یک گوشه دیگر دنیا مشغول ادامه تاریخ‌سازی و رکوردزنی است. بامداد دیروز اینتر مایامی با نتیجه ۶بر ۲مقابل ردبولز به برتری رسید و جایگاه خودش را در صدر تثبیت کرد و لیونل مسی با ثبت آمار بی‌نظیر یک‌گل و ۵پاس‌گل روی هر ۶گل مایامی تأثیر مستقیم داشت و لوییس سوارس هم با ثبت هت‌تریک درخشش ستاره آرژانتینی را تکمیل کرد.

لیونل مسی به نخستین بازیکن تاریخ MLS تبدیل شد که طی یک بازی، ۵پاس‌گل ثبت می‌کند.

مسی تبدیل به تنها بازیکن تاریخ فوتبال شد که در یک بازی، ۵گل زده و در یک بازی هم موفق به ثبت ۵پاس‌گل شده؛ ۵گل در یک بازی مقابل بایر لورکوزن (۲۰۱۲)، ۵گل در یک بازی مقابل استونی (۲۰۲۲) و ۵پاس‌گل در یک بازی مقابل نیویورک ردبولز (۲۰۲۴).

آمار مسی در سال ۲۰۲۴؛ ۱۱‌بازی، ۱۲‌گل و ۱۱‌پاس‌گل، آمار او در MLS این فصل؛ ۸بازی، ۱۰گل و ۹پاس‌گل و آمار این ستاره در اینترمایامی؛ ۲۵بازی، ۲۳گل و ۱۶پاس‌گل.

کد خبر 849566 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لیونل مسی فوتبال

دیگر خبرها

  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • بایرن مونیخ در رویای همکاری دوباره با پپ گواردیولا
  • ردپای مسی روی شش گل!
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن
  • حسینی: لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم
  • ۱۰ گلزن فعال تاریخ لیگ قهرمانان
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود