Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:14:20 GMT

تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۱۷۱۸۶

تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه، و هم زمان با شام شهادت حضرت علی(ع) و در ایام قیام ۱۵ خرداد، وارثان این قیام در شهرستان ورامین، برای سومین سال متوالی مراسم تشییع نمادین امیرالمومنین(ع) را برگزار کرده و عشق و ارادت خود را به مولای متقیان به نمایش گذاشتند.

در این مراسم، که با حضور پرشور زن، مرد، کودک و جوان ورامینی برگزار شد، تابوت مولای متقیان، بر دوش جوانان ورامینی از مصلی صاحب الزمان(عج) در میان حزن و اندوه شرکت کنندگان تا گلزار شهدای سید فتح الله تشییع شد، تا این شهر برای سومین بار شاهد صحنه هایی از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، حضور جوانان و نوجوانان ورامینی بسیار پرشور و باشکوه بود.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) ، در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند در غم شهادت اول مظلوم عالم گریستند و با حمل پرچم های عزا و سینه زنی در مظلومیت امام اول شیعیان جهان اشک ماتم ریختند و سال روز شهادت آن حضرت را گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی که مداحان خاندان عصمت و طهارت به مصیبت خوانی و مرثیه سرایی در رثای حضرت علی(ع) پرداختند، ویژه برنامه های خاص شهادت آن حضرت برگزار شد.

برخی تلاش می کنند به اعتقادات مردم ضربه بزنند

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ورامین در این مراسم طی سخنانی گفت: امیرالمومنین(ع) تجلی عبادت بود، سیره رفتار آن حضرت با فرزندان، صاحب منصبان، دشمنان، دوستان و ... سرمشقی مناسب برای همه ما است، حضرت امیر(ع) هم چنان که در عبادت و بندگی خداوند زبانزد خاص و عام بود، در دنیای سیاست، و اداره کشور بزرگ اسلامی نیز بی نظیر بود، شجاعت آن حضرت نیز مثال زدنی است.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در مورد امیرالمومنین(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) در مورد ایشان فرمودند: «غیر از من کسی تو را نشناخت و جز تو کسی مرا نمی‌شناسد و اگر نمی‌ترسیدم گروه‌هایی از مردم تو را خدا بخوانند آن چه لازم بود در ارتباط با شخصیت و جایگاهت نزد مردم سخن می‌گفتم» ، ندای «لا فَتی اِلاّ عَلِی، لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار» مختص آن حضرت است، کسی که جز برای پیشبرد دین خدا شمشیر نزد و هرگز در مبارزات خود انگیزه های دنیوی را ندید.

وی با بیان این که حضرت علی(ع) میزان و معیار حق بود، گفت: روایات پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «علی مع الحق والحق مع علی» ، «علِی مع القرآنِ، والقرآن مع علِی» ه مورد تایید اهل سنت نیز است، نشان دهنده جایگاه والای امیرالمومنین(ع) است، اما چه باید کرد، که دشمنان همواره سعی در مخدوش کردن چهره ولایی ایشان برای ضربه زدن به اعتقادات مردمی و رسیدن به اهداف خود داشتند، که البته هنوز هم این تلاش های ناپسند ادامه دارد، اما ویژگی های حضرت علی(ع) آن قدر ممتاز است، که هرگز نمی توان آن ها را نادیده گرفت و یا انکار و تکذیب کرد.

عدالت محوری امیرالمومنین(ع) الگوی مسئولان شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص انگیزه راه اندازی مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) به خبرنگار مهر گفت: حدود ۱۸ سال است، که تشییع نمادین حضرت زهرا(س) ، در ورامین اجرا می شود و امروز تشییع نمادین آن حضرت در ۱۳ نقطه استان تهران اجرا می شود و مایه افتخار مردم مومن و ولایی این استان است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ادامه داد: خلا برگزاری چنین مراسمی برای امیرالمومنین(ع) و مقتدای آزادمردان جهان در شب شهادت ایشان به شدت دیده می شد و بسیاری از مردم و مومنین این منطقه مطالباتی برای برگزاری مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) داشتند، که در نهایت ۲ سال پیش برای اولین بار مراسم مذکور با استقبال بی نظیر مردم برگزار شد و امسال که سومین سال برگزاری این مراسم است، شاهد حضور بیش از پیش مومنین ورامین در مراسم هستیم، مراسم و مناسبت های دینی و مذهبی همواره در اولویت های مردم مومن این منطقه قرار داشته است.

وی سپس به عدالت محوری حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: باید مسئولان عدالت محوری حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.، البته لازم است، بحث های بیشتری پیرامون شخصیت امام علی(ع) انجام شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خواستار الگوگیری از رفتار آن حضرت در دستگیری از نیازمندان توسط مومنین و خیرین شد، گفت: باید در تمام ابعاد زندگی شخصی به سوی ویژگی های امیرالمومنین(ع) پیش برویم و در زندگی اجتماعی و مدیریتی نیز باید ابعاد مدیریتی شخصیت ایشان مورد بررسی قرار گرفته و الگو شود.

کد خبر 4314567

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت علی ع شهادت حضرت علی ورامین بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان شهرکرد یاسوج مشهد گرگان شیراز امام خمینی ره خرم آباد مراسم گلریزان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد

مراسم تجلیل از قهرمانان و نام‌آوران کشتی اصفهان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم تجلیل از مقام‌آوران و نام‌آوران کشتی استان اصفهان در سال 1402 عصر امروز  مصادف با 7 اردیبهشت ماه با حضور  رسول بخشی منتخب مردم اصفهان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور نماینده مردم اصفهان در شورای شهر، مصطفی میرزایی رئیس هیئت کشتی، سرهنگ جواد رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کشتی استان محل سالن حافظ تالار شهروند برگزار شد.

کارهای ورزشی و فرهنگی باید جریان‌ساز باشد

حجت‌الاسلام مهروی‌پور، نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی شهر در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته اصفهان و 17 شوال روز ورزش پهلوانی، گفت: امیدوارم که در سال پیش‌رو شاهد درخشش هر چه بیشتر کشتی اصفهان باشیم و  کشتی‌گیران اصفهانی را روی سکوهای بین‌المللی پرچم کشور را به اهتزار در آورند.

وی ادامه داد: ما استعدادهای نابی در استان داریم و قطعا با کمک مربیان درجه یک‌متن، شاهد پیشرفت روزافزون کشتی استان خواهیم بود.

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی شهر گفت:کارهای ورزشی و فرهنگی باید جریان‌ساز باشند و  امیدوارم شاهد جریا‌نسازی بیش از بیش هیئت کشتی باشیم.

ساخت 23 خانه کشتی در اصفهان

مصطفی میرزایی، رئیس هیئت کشتی استان در حاشیه این مراسم گفت: خدا را شاکرم فرصتی پیش آمد تا بتوانیم از مدال‌آوران، نام‌آوران و همه کسانی که برای کشتی استان استخوان خورد کرده‌اند، تقدیر و تجلیل به عمل آوردیم.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های هیئت در طول چهار سال گذشته پرداخته و خاطرنشان کرد: ما به کمک هیئت‌های شهرستانی در این مدت 23 خانه کشتی را احداث کردیم و در حوزه عمرانی به عنوان هیئت نمونه کشور انتخاب شدیم و این مهم با همت روسای هیئت‌های شهرستانی میسر شده است.

رئیس هیئت کشتی استان در ادامه به اقدامات هیئت در بحث استعدادیابی اشاره کرده و متذکر شد:در بحث استعدادیابی توانستیم جمعیت آماری جامعه کشتی را ده برابر افزایش دهیم و در حال حاضر بالغ بر 13 هزار ورزشکار بیمه شده داریم که این مهم نویدبخش روزهای خوبی برای کشتی استان است.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که کیفیت از دل جمعیت بیرون خواهد آمد و امیدوارم شاهد قهرمانی کشتی‌گیران اصفهانی در عرصه‌های جهانی باشیم.

میرزایی گفت: بعد قهرمانی نیز اصفهان مدت‌ها بود که هیچ قهرمانی نداشت اما امروز در رده بزرگسالان و جوانان کشتی فرنگی دو ملی‌پوش داریم که این مهم ثمره تلاش همه مربیان به ویژه رسول جزینی است و از همه آنها کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد