Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پرویز فتاح چهارشنبه شب در برنامه طرح اکرام ایتام که در میدان آستانه برگزار شد، اظهار کرد: وصف مردم قم در زمینه انفاق را شنیده بودم البته از مردم قم چنین انتظاری وجود دارد. امسال این توفیق نصیب من شد تا شور و و حضور مردم را  در کنار حرم حضرت معصومه(س) مشاهده کنم و از این مکان بزرگواری مردم قم را به همه کشور منعکس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از قمی‌ها ذهنیت مثبتی در زمینه بزرگواری، تدین و انقلابی‌گری وجود دارد و قبل و بعد از انقلاب در این زمینه سرآمد بودند. حرم کریمه اهل بیت(س) در این شهر قرار دارد و چتر رحمت حضرت بر سر همه شیعیان گسترده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ما آمدیم تا سرتواضع بر سر مردم قم فرود آوریم گفت: قم همیشه الگو بوده البته در مکان‌های مختلف کشور این صحنه‌ها وجود دارد ولی در قم صحنه و حماسه جدیدی را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: الگوی انفاق ویژه امام علی(ع) است و از قمی‌ها این انتظار وجود دارد و وظیفه است که مسؤولان در برابر عظمت و ایثار مردم  قدردان باشند زیرا انفاق نشانه نهایت ایثاری است که مردم بروز می‌دهند. این افراد همان‌هایی هستند که در زمان جنگ تحمیلی فرزندان خود را به جبهه فرستادند.

فتاح یادآور شد: بر اساس آیه قرآن خداوند اموال و انفس مردم را خریداری می‌کند مردم زمانی که لازم بوده فرزندان خود را به جبهه فرستادند و اکنون مال خود را اهدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرت امام علی(ع) در یتیم‌نوازی و فقیرنوازی بوده است گفت: در رأس همه صواب‌ها، صدقه و تکفل یتیم است بنابراین در کنار زیارت‌ها، نمازها و عبادات این کار اصلی را فراموش نمی‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: در این شب‌ها کمک مستقیم به عنوان صدقه و تکفل یتیم صورت می گیرد بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری در پایگاه‌های امداد ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به طرح صدقه غیر حضوری یا پیامکی گفت: از آیت‌الله مکارم شیرازی در زمینه صواب سؤال شد که فرمودند صواب صدقه غیرحضوری مانند صدقه حضوری و لمس پول است که افراد می‌توانند پیامکی عدد 1 را به شماره 8877 پیامک کنند.

فتاح ابراز امیدواری کرد: خدا از مردم قم این کار نیک را بپذیرد و دعای ایتام و محسنین بدرقه راه آنها باشد. دل یتیمان و نیازمندان حرم خدا است زمانی که در حرم خدا ذکری می‌شود عرش خدا می‌لرزد و حاجت آنها برآورده می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی که صدقه داده می‌شود گیرنده خدا است بنابراین فرد با خدا معامله می‌کند و این احسان و انفاق به طور مستقیم به خدا می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب پیامک حرم حضرت معصومه قم کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی با انتشار تصاویری از بازداشت و سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، عنوان کرد: اخبار منتشر شده درباره سرکوب گسترده و بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که باعث ابراز نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان شده است.

وی در این خصوص عنوان کرده است: ضروری است که دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و برگزاری تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را تضمین کرده و به مطالبات قانونی و حقوق آنها احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نقش حمایتی و اصلی دولت آمریکا در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی با ایجاد جو خفقان و ساکت کردن معترضان، پاک نخواهد شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و تعداد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا در روز‌های اخیر شاهد برگزاری اعتراضات در مخالفت با جنگ غزه بوده است. در همین زمینه نیز پلیس نیویورک از دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر در پی تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد.

در همین خصوص اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است