Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بعد از پایان برنامه هیئت، ابراهیم برای رفقا شام تهیه می‌کرد. کم‌کم برخی جوانان که به راه‌های خلاف کشیده شده بودند، پایشان به جلسات هفتگی باز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، پهلوان بسیجی «ابراهیم هادی» از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب است. خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان غریب کشورمان را که در کتاب «سلام بر ابراهیم ۲» گردآوری شده است، منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی به سوی سیدالشهداء (ع)

دوران جوانی ما با هم طی شد. ابراهیم آن زمان در بازار کار می‌کرد. عصرها نیز باهم بودیم و مسجد می‌رفتیم و ... یک روز به او گفتم: ابراهیم، دقت کردی چقدر از این جوان‌های محل فاسد شدند؟ بیشترشان سراغ مشروب و کارهای خلاف رفته‌اند و .... ابراهیم با تکان دادن سر تأیید کرد و گفت: «بیا یه کاری بکنیم، یه هیئت راه می‌اندازیم و بچه‌ها را دور هم جمع می‌کنیم.»

با چند نفر دیگر هم صحبت کرد و هیئت را راه انداخت. اولین جلسات در روزهای سه‌شنبه در منزل خودشان داخل کوچه تجلی برگزارشد.

آنجا منزل کوچکی بود که از دو اتاق تو در تو تشکیل می‌شد و حیاط کوچکی داشت. پدر بزرگوار ابراهیم دم درب می‌نشست و بساط چایی را راه می‌انداخت و به رفقای هیئتی خدمت می‌کرد. یک سخنران داشتیم و بعد هم من و ابراهیم مداحی می‌کردیم. آن زمان سن و سال ابراهیم کم بود. ولی با این حال مداحی او خوب بود. اشعار و مداحی را ابتدا خودش می‌خواند و اشک می‌ریخت. حالات او روی بقیه افراد هیئت اثر می‌گذاشت.

بعد از پایان برنامه هیئت، ابراهیم برای رفقا شام تهیه می‌کرد. کم‌کم برخی جوانان که به راه‌های خلاف کشیده شده بودند، پایشان به جلسات هفتگی باز شد. سه ماه از تشکیل آن هیئت گذشت. نام «هیئت جوانان مهدویون» را برایش انتخاب کردیم. به خاطر افزایش شرکت‌کنندگان، دیگر منزل ابراهیم، گنجایش نداشت. حالا دیگر چهل نفر عضو ثابت داشتیم.

هیئت در منازل دوستان به صورت سیار برگزار می‌شد. تمام دوستان، ابراهیم را به‌عنوان بزرگتر هیئت قبول کردند. هروقت که سخنران نبود، خود ابراهیم شروع به صحبت در مورد دوستی با سیدالشهدا (ع) و ... می‌کرد.

جلسات هیئت خیلی تأثیرگذار بود. خیلی از همان دوستان محلی، جذب ورزش یا محیط کار شدند. ابراهیم تلاش می‌کرد وقت آنها را ÷ر کند. یادم هست همان ایام، با چند نفر از همان رفقا راهی مشهد شدیم. دراین سفر بیشتر ابراهیم را شناختم. توی حرم برای ما زیارتنامه می‌خواند. یکبار وقتی برگشتم، دیدم که به پهنای صورت زیبایش اشک جاری است. در حرم امام رضا (ع) نیز آنچه دیدم، عشق بی‌حد ابراهیم به اهل بیت بود. روزها و سال‌ها گذشت. انقلاب اسلامی پیروز شد و هیئتی که ابراهیم، آن را تأسیس کرد، با یکی از هیئت‌های معروف محل ادغام شد. این هئیت هنوز هم به‌صورت هفتگی برنامه دارد.

بسیاری از همان کسانی که آن زمان، در آستانه ورود به محیط آلوده و فاسد بودند و با یاری خدا و کمک ابراهیم از ان شرایط خارج شدند، بعدها از مذهبی‌های محل ما شدند. چند نفر از آنها در طول دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. ابراهیم شهید شد، اما هیئت که یادگارش بود در محل برقرار ماند. در همان ایام دفاع مقدس، یک بار ابراهیم را در عالم رویا مشاهده کردم. او در یک باغ زیبا حضور داشت و برخی از دوستانش در کنار او بودند. جلو رفتم و سلام کردم. می‌خواستم حرفی بزنم و بپرسم که ثمره آن همه هیئت رفتن چه شد؟ قبل از اینکه چیزی بگوی خودش جلو آمد و گفت: «سیدعلی، زمانی که شهید شدم و افتادم، آقا اباعبدالله (ع) آمدند و مرا در آغوش گرفتند و ...»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابراهیم هادی شهید ابراهیم هادی سلام بر ابراهیم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود؟

داوطلبان برای ورود به مجلس باید حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح را کسب کنند در غیر این صورت نتیجه انتخابات در دور دوم مشخص خواهد شد.

دریافت 17 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود؟
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حرکت خلاف جهت سکه و طلا
  • بازدید مدیرکل ورزش و جوانان تهران از تمرین تیم ملی ژیمناستیک
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • توضیحات مهم رئیسی درباره روند تورم | من روزانه آمار قیمت ها می‌گیرم نه هفتگی و...
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند