Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آن که در هیاهوی شادی و شعف کودکان، ایمنی و استاندارد فضا‌های عمومی و جذاب به فراموشی سپرده نشود به میان شهروندان آمدیم. ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۱ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، ایمنی مفهومی است که می‌تواند گستره‌های گوناگونی را به خود اختصاص دهد و کاربرد آن علاوه بر محیط‌های صنعتی به محیط‌های عمومی و فضاهای شهری مثل پارک‌ها و محوطه‌های بازی پارکی نیز تصریح دارد و یکی از الزامات فضاهای بازی کودکان با توجه به فصل تابستان و اوقات فراغت و تفریح کودکان و نوجوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک‌های پر از جمعیت و شهربازی پرنور و رنگارنگ هر بینده‌ای را به‌سوی خود می‌کشاند و کودکان را برای بازی و شادی بی قرار می‌سازد؛ اما وجود وسایل بازی غیر استاندارد و ناایمن در پارک‌ها‌ی استان ایلام زنگ خطری را برای رخ دادن حوادث ناگوار به صدا درمی‌آورد و برای آنکه در هیاهوی شادی و شعف کودکان ایمنی و استاندارد این فضا‌های عمومی و جذاب برای کودکان به فراموشی سپرده نشود به میان شهروندان آمدیم تا با تهیه این گزارش یادآوری باشیم بر مسئولان که ایمنی و استاندارد را در میان شادی و هیاهوی کودکان به فراموشی نسپارند.

اصلانی شهروند ایلامی در گفت و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: فضای موجود منازل که آپارتمانی است جایی برای شادی و تحرک کودکان نمی‌گذارد و حجم ترافیک و تردد وسائل نقلیه نیز امکان بازی و تخلیه انرژی کودکان مانند قدیم را نمی‌دهد در نتیجه من هفته‌ای دو روز فرزندانم را به پارک می‌آورم تا بتوانند بازی کنند.

وی در ادامه گفت: من شنیده بودم که باید استاندارد در پارک‌ها و مکان بازی با الاکلنگ و همه نشیمن‌گاه‌ها پلاستیکی باشد و از و از وسایل فرسوده و مستهلک استفاده نشود ولی فعلاً امکان موجود ایلام همین هست که می‌بینی و بعید می‌دانم استاندارد لازم را داشته باشند.

اسدی شهروند دیگر ایلامی در گفت‌ و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: خطراتی که استفاده‌کننده از فضای سبز پارک‌ها به‌عنوان نمونه همین پارک کوثر را تهدید می‌کنند قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی ایلام به مهران و ورودی ایلام از طرف دره شهر به ایلام است که تردد در آن بسیار و کوچک‌ترین غفلت با مرگ برابر است و در چنین فضایی غفلت از بچه‌ها غیر قابل جبران است.

وی به ابزارهای بازی نیز اشاره و گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم فعلاً تجهیزات شهربازی‌ها استاندارد لازم را احراز نکرده‌اند و خانواده‌ها با توجه به موجودیت همین امکانات مجبور به استفاده از این شهربازی‌ها هستند.

مهناز همتی در گفت و‌‌گو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: تمام و سائل بازی و تجهیزات و اماکن مشمول استاندارد اجباری هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات استان ایلام گفت: در پارک کوثر ایلام که توسط 9 بهره‌بردار شهربازی‌ها اداره می‌شوند 8 بهره‌بردار گواهی استاندارد را در دست اقدام دارند و یکی از بهره‌برداران شرایط لازم را احراز نکرده و به مرجع قضایی معرفی‌شده است.

همتی به مدت اعتبار گواهی استاندارد شهربازی‌ها در قانون اشاره کرد و گفت: مدت اعتبار گواهی استاندارد وسایل بازی در شهر باز‌ه سه‌ماهه بوده و در پایان ماه سوم مجدد باید اخذ مجوز شود.

گزارش از رضا میرزاد

فیلم از سمیه میری

انتهای پیام/ ز

R7718/P1011199/S6,52/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان با وجود اینکه در نیمه اول دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان شکست خورده بود، اما در نیمه دوم به بازی برگشت و روی ارسال از کرنر و ضربه سر فرشید باقری توانست در دربی کرمان به تساوی یک بر یک دست پیدا کند و با گلزنی این بازیکن کرمانی مجددا شکست ناپذیر بماند.

هافبک بومی نارنجی‌پوشان پس از 12 مسابقه متوالی شکست‌ناپذیری نمی‌خواست که تیمش در بازی حساس دربی کرمان به این روند پایان بدهد و وقتی تیمش را در نیمه اول بازنده دید، در دقیقه 60 با حمله به توپ و جای‌گیری مناسب در محوطه، ارسال سعید واسعی را تبدیل به گل کرد تا دوباره بدون باخت بمانند.

فرشید باقری که همیشه نمایش کم‌نوسان و مطمئنی در میانه زمین داشته، در هفته اخیر هم مقابل گل‌گهر و تیم سابق خود موثر کار کرد و در کنار یک گل، بازی بدون نقصی برای کسب یک امتیاز تیمش ارائه داد.

این بازیکن به دلیل تجربه یک سال و نیمه حضورش در گل‌گهر سیرجان همراه با امیر قلعه‌نویی و بازی خانوادگی بین کرمانی‌ها، تصمیم گرفت پس از گلزنی برای مس شادی خاصی انجام ندهد و توپ را بردارد و به میانه زمین برگردد.

عکاس: جواد نادری پور

دیگر خبرها

  • میلان ۳-۳ جنوا: روسونری بردن را فراموش کرده!
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم
  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام