Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه صوفیه برای ایجاد انحراف در مذهب شیعه به وجود آمده است، گفت: صوفیان بدعت ها و دروغ هایی را را وارد دین کرده‌اند تا مذهب شیعه را به گمراهی بکشانند و نام حضرت علی(ع) را در میان مردم زشت جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی دفتر و مرکزفقهی ائمه اطهار(ع)، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در تکیه حاج سید حسن قم به بررسی اهمیت و فضایل شب‌های قدر پرداخت و گفت: در میان ایام سال مهم‌تر از شب‌های قدر وجود ندارد؛ بنابراین باید خود را برای کسب فیوضات الهی و تحول در این ایام آماده کرده باشیم؛ در شب‌های قدر انسان دوباره و بدون گناه متولد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار افزود: هر کس آمادگی ارتباط و اتصال بیشتر با خدا و عالم ملکوت را پیدا کند و از آن سو ، علاقه خود به دنیا را قطع کند، بهتر می تواند به برکت مغفرت شب قدر، تحولی عظیم در زندگی خود پدید آورد، هر چند که قطع عُلقه به دنیا ، در گفتار آسان است و در عمل و در مرحله ایجاد باور عمیق، امر سختی به شمار می رود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: شب قدر که شب مقدرات انسان است در واقع شب ولادت اصلی و حقیقی آدمی محسوب می شود ؛ در واقع انسان در این شب با اختیار و اعمال و توجهات خود، ولادت جدیدی پیدا می کند که به آن ولادت اختیاری می گوییم.


آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امیرالمومنین (ع) ابراز داشت: افتخار ما این است که شیعه و پیرو امیرالمومنین علی(ع) هستیم و اگر از ما به عنوان یک شیعه پرسیدند که چرا شما شیعه این آقا هستید باید در درجه اول پاسخ دهیم که این امر خداست و پیامبر اکرم(ص) نیز در روز غدیر به امر خدا ، جانشین خویش که از سوی پروردگار تعیین شده بود را به آحاد مردم معرفی فرمود.


استادخارج فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: اساساً همه اوصیای رسول خدا (ص) از امیرالمومنین (ع) تا حضرت حجت(عج) را خدای متعال معرفی کرده و ما مفتخر هستیم تابع کسی شده ایم که او و اولاد طاهرینش را خداوند امام بر ما و وصی پیامبرش قرار داده است.


این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: امام علی (ع) همه فضایل و کمالات را در خود داشته و آن چنان نزد خدای متعال، محبوب بوده است که تنها ایشان شایسته جانشینی بعد از پیامبر اکرم(ص) بوده اند و این که شخصیتی را خدای متعال برای امامت و هدایت امت پس از نبی مکرم برگزیده باشد بسیار فرق می کند با شرایطی که یک نفر در شورا و جمعی محدود انتخاب شده باشد.
وی افزود: اگر غیر از این باشد یعنی این که ما خداوند را نشناخته ایم چرا که همه کارهای پروردگار متعال بر اساس حکمت و علم و آگاهی صورت می گیرد؛ از این رو شکی وجود ندارد که پس از پیامبر(ص) هیچ کس بالاتر از امیرالمومنین(ع) و حتی مساوی با ایشان برای جانشینی و خلافت نبوده است.


آیت الله فاضل لنکرانی همچنین با بیان این که یکی از فضایل بسیار برجسته امیرالمومنین (ع)، عبادت حضرت می باشد، گفت: ما که خود را پیرو و شیعه امام علی (ع) می دانیم باید حقیقتاً ببینیم که نماز و عبادت ما در قیاس با عبادت مولای متقیان چگونه است و اصلاً عبادات ما این قابلیت را دارد که حتی با گوشه ای از عبادات امیرالمومنین (ع) تناسبی داشته باشد.


وی افزود: امام باقر (ع) در حدیثی بر این مساله تاکید می فرمایند که کسی نمی تواند و قدرت آن را ندارد که عبادتی همچون امیرالمومنین (ع) به درگاه الهی انجام دهد.


امام علی(ع) خداوند را به خاطر ترس از عذاب یا رسیدن به پاداش‌های الهی عبادت نمی‌کرد؛ بلکه ایشان برای اینکه خداوند لایق پرسیدن است، در درگاه الهی به عبادات می‌پرداخت.
وی با اشاره به این که بر اثر نماز بسیار و قرار دادن پیشانی بر روی خاک، پیشانی حضرت پینه بسته بود، گفت: خود امام علی (ع) درباره نماز شب می فرمایند از آن زمانی که از پیامبر(ص) شنیدم که نماز شب نور است و نباید توفیق آن را از دست داد، من نماز شبم را ترک نکردم حتی در سخت ترین شب های جنگ صفین.


رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: این عبادات را به غیر از حضرات معصومین(ع) ما در هیچ فرد دیگری نمی بینیم و حرف ما این است که کسانی که پس از رحلت پیامبر(ص) غاصبانه بر جایگاه ایشان نشستند، به راستی چنین عباداتی در مورد آن ها وجود داشته است؟
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مولای متقیان در جایی می فرمایند که من به خاطر ترس از جهنم و برای شوق بهشت، خدا را عبادت نکرده ام بلکه چون خداوند مستحق و شایسته عبادت است ، این کار را کرده ام؛ در واقع حضرت در اوج درک معنای عبادت به ما یاد داده اند که خدای متعال را به خاطر خودش باید پرستید و نه به خاطر بهشت و جهنم؛ البته این جایگاه و مرحله رفیع را ما چندان نمی توانیم درک کنیم اما به تاسی از سیره حضرت باید در بندگی و عبادت خداوند بکوشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: از این منظر شب قدر ، بهترین فرصت است که ما تامل و درنگی در نماز و عبادات خود داشته باشیم و ببینیم حقیقتاً اعمال و رفتار ما چقدر رنگ و بویی از سیره و سبک زندگی علوی دارد.


وی خاطرنشان کرد: صوفیان دغلباز، دروغگو و دور از دین خدا، به اسم و بهانه عشق به مولاعلی(ع) به دروغ می گویند که ما به مرحله ای رسیده ایم که دیگر نیازی به عبادت خدا و نماز خواندن نداریم و حال آن که ما اگر روایات تاریخی را بنگریم به خوبی متوجه می شویم اتفاقاً امام علی (ع) هر چه به پایان عمر شریفشان نزدیک تر می شدند، بیشتر به عبادت خدا و راز و نیاز با معبود می پرداختند و لذا این ادعای صوفیان ، تناقض آشکاری با فرمایش و سیره امیرمومنان (ع) دارد.


آیت الله فاضل لنکرانی همچنین بیان داشت: از این حیث ما معتقدیم که صوفی گری ، بهانه ای برای این بوده که شیعه و امیرالمومنین (ع) را در طول تاریخ تخریب کنند و لذا ما که می گوییم شیعه و محب حضرت هستیم باید نسبت به نماز و عبادات بسیار دقیق و مقید باشیم.


وی گفت: در واقع ما باید خود را در مساله عبادت و بندگی بسیار قوی کنیم و این طور نباشد که حالا مثلاً پیش خودمان بگوییم من که به لطف خدا نمازم خوب است بلکه باید همواره بگوییم خدایا ما به خاطر این اعمال و عباداتمان در پیشگاه تو شرمنده هستیم اما شما لطف کنید و دستمان را بگیرید تا اندکی از حق مطلب را در این باره ادا کنیم.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) خطاب به یاران و اصحابش می فرمود حتی یک قطره اشک از خوف خدا در نتیجه نماز و عبادات باعث می شود که روز قیامت چنین چشمی در پیشگاه خدا شاد باشد ، آن زمانی که بسیاری از چشم های مردم گریان است.


آیت الله فاضل لنکرانی گفت: ما در برخی روایات از اهل بیت(ع) داریم که با یک قطره اشک از خوف خدا، دریاهایی از آتش جهنم خاموش می شود؛ بنابر این شیعه و محب واقعی کسی است که همواره در نماز شب خود و عباداتش به درگاه الهی تضرع داشته باشد و هیچ گاه دست از استغفار برندارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه سخنان خود با تاکید بر این که ما برای این که ولایت امیرالمومنین (ع) را در خود تقویت کنیم باید از حیث عبادات و نماز و بندگی کردن ، خود را قوی کنیم، افزود: باید از امیرالمومنین (ع) به برکت این شب های عزیز بخواهیم که ما را در مسیر بندگی خدا و ثبات قدم در ولایت اهل بیت(ع) موفق بدارد و به خصوص توفیق عبادت خالصانه را به ما بدهد تا انشاالله در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان امام خمینی ره نمایشگاه قرآن کریم مقام معظم رهبری شب های قدر ظهور امام زمان عج مسجد طراز اسلامی دیدار شاعران با مقام معظم رهبری مراسم احیای شب های قدر امام علی ع احیاء آيت الله فاضل لنكراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت

سرهنگ "ابوالفضل کهزادی" شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی وقوع یک فقره تصادف بین یک دستگاه کامیون بنز و یک دستگاه سواری پژو در محور دره شهر در منطقه زرانگوش، بلافاصله کارشناسان پلیس راه و عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه به علت شدت برخورد خودرو ها، هر ۲ خودرو دچار آتش سوزی شدند، ادامه داد: متاسفانه چهار نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

سرهنگ کهزادی خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راه علت تامه تصادف تجاوز به چپ کامیون اعلام شده است.

 دره شهر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • تصاویری از بازسازی حرم امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت