Web Analytics Made Easy - Statcounter

امشب، سال تحویل است. «حول حالنا»ی واقعی را باید در چنین شبی جستجو کرد. در شبی که درهای آسمان، به روی همه، دقیقا همه‌ی بندگان خدا باز است و امید، از جایی آن بالا، نزدیک عرش، سرازیر می‌شود به زمین. کافه تعطیلات این هفته را با طلب دعای خیر در این شب عزیز، آغاز می‌کنیم

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو-محمدصالح سلطانی؛ فرصت آخر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین شبی که می‌ارزد به هزارماه. آخرین شبی که می‌توانی مطمئن باشی نوای «الغوث الغوث»ت آمیخته می‌شود با صدای مردان و زنان خوب خدا، و بُر می‌خورد با دعای پاکان روزگار و می‌رسد به جایی که باید. شب بیست و سوم، شب امضاست. شب درو کردن خوشه‌ها و برداشتن توشه‌ها تا یک سال و یک عمر بعد. امشب، طولانی‌ترین و پرامیدترین شب جمعه سال است. شبی که پیوند می‌خورد به یک سال تازه و مقدرات تازه. اصلا .امشب، سال تحویل است. «حول حالنا»ی واقعی را باید در چنین شبی جستجو کرد. در شبی که درهای آسمان، به روی همه، دقیقا همه‌ی بندگان خدا باز است و امید، از جایی آن بالا، نزدیک عرش، سرازیر می‌شود به زمین. کافه تعطیلات این هفته را با طلب دعای خیر در این شب عزیز، آغاز می‌کنیم

کتاب هفته: سه دیدار

هفته‌ای که گذشت، فراق امام خمینی(ره) 29 ساله شد و روز گذشته، دهمین سالگرد درگذشت نادر ابراهیمی بود. تلاقی این دو مناسبت در خرداد، «سه دیدار» را به بهترین کتاب ممکن برای مطالعه در این روزها تبدیل می‌کند. رمان جذاب و لطیف نادر ابراهیمی، روایتگر سه مقطع از زندگی امام روح‌الله است و با فاصله فراوان، بهترین اثر ادبی است که برای رهبر کبیر انقلاب نوشته شده. نادر ابراهیمی که در کارنامه‌اش آثار درخشانی مثل «مردی در تبعید ابدی» و «یک عاشقانه آرام» به چشم می‌خورند، در «سه دیدار» با قلمی قوی و نگاهی تیزبینانه، شخصیت امام حمینی(ره) را واکاوی می‌کند و با استفاده هوشمندانه از حضور شهید مدرس و آیت‌الله کاشانی در جای‌جای کتاب، ارزش و اهمیت حرکت انقلابی حضرت امام را به خوانندگان کتاب یادآوری می‌کند.

«سه دیدار» از نظر فرم، شبیه بقیه آثار ابراهیمی است و خلاقیت‌های کلامی در آن موج می‌زند. روایت منصفانه و خالی از اغراق ابراهیمی از زندگی و منش امام خمینی، ارزش کتاب را چند برابر کرده. مطالعه این اثر ارزشمند و درخشان، در این روزهای پر حادثه خرداد، پیشنهاد اول و آخر ما در حوزه ادبیات است.

فیلم هفته: نیاز

علیرضا داوودنژاد سالهاست جایگاه خودش را در میان فیلمسازان اجتماعی و متعهد سینمای ایران تثبیت کرد. در بسیاری از آثار او-به استثنای موارد ناامیدکننده‌ای مثل فیلم «هوو»- می‌توان رگه‌هایی از تعهد و دغدغه‌مندی اجتماعی را به وضوح مشاهده کرد. «نیاز» یکی از اولین و البته مهم‌ترین فیلم‌های اوست که از حیث روایت و البته پی‌رنگ عمیقاً انسانی، در میان بهترین آثار سینمای اجتماعی ایران قرار می‌گیرد. این فیلم، داستان پسر نوجوانی است که پس از مرگ پدرش مجبور است نان‌آور خانواده باشد و در یک چایخانه مشغول به کار می‌شود. اما ورود پسر دیگری به این چایخانه، اتفاقات غیرمنتظره‌ای را برای علی رقم می‌زند.

«نیاز» با داستان جذاب و البته فیلمنامه غافلگیرکننده‌اش، بهترین فیلم جشنواره دهم فیلم فجر در سال 1370 شد و حالا یکی از فیلم‌های خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی سینمای ایران است. اگر برخی از فیلم‌هایی که ساخته را نادیده بگیریم، علیرضا داوودنژاد در بسیاری از آثارش کوشیده نوع نگاه و روایتی متعهد از مسائل اجتماعی ارائه دهد و برای همین چیزها، او یکی از قابل احترام‌ترین کارگردانان سینمای ایران است.

کانال هفته: نهج‌البلاغه

«سرویس‌های محتوایی» افزونه جدیدی هستند که در برخی پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی شده و خدماتی شبیه کانال‌ها را عرضه می‌کنند. این سرویس‌ها، مثل یک سامانه ارسال پیامک انبوه، در ساعات و زمان‌هایی مشخص، یک محتوای مکتوب یا تصویری را برای مشترکین سرویس ارسال می‌کنند. سرویس ارسال محتوای «نهج‌البلاغه» در پیام‌رسان‌گپ، پیشنهاد این هفته ماست. سرویسی که هر روز راس ساعت 18 و 20، بخش کوتاه و موجزی از خطبه‌های نهج‌البلاغه را برای مخاطبینش ارسال می‌کند. محتواهای ارسالی این سرویس عموماً کوتاه هستند و مطالعه‌شان، وقت چندانی نمی‌گیرد و حتماً در افزایش انس با کتاب بی‌نظیر امیرالمومنین(ع) موثر است.

اپلیکیشن هفته: بقچه

بخش مهمی از لذت سفره‌های افطار به نان تازه و داغی است که باید کنار چای و پنیر و سبزی جا خوش کند. اما برای بسیاری‌ از ما، رسیدن به این لذت کاری سخت و حتی شاید ناممکن است. دوری از نانوایی و یا شلوغی دم افطار و همه این عوامل در کنار هم، پروژه نان تازه سر سفره افطار را به شکست می‌رساند. «بقچه» اما یک استارتاپ تازه‌نفس است که برای حل این مشکل، و مشکلات عدیده تهیه نان تازه در تمام طول سال، راه‌اندازی شده. کار کردن با بقچه و سفارش دادن نان از طریق این اپلیکیشن، کار سختی نیست. کافی است وارد اپ شوید و ثبت نام کنید و سفارش خود را ثبت کنید و در ساعت مقرر، برای دریافت آن اقدام کنید.

استارتاپ‌ها این روزها تقریباً هیچ خدمت و سرویسی را از خلاقیت‌های خودشان بی‌نصیب نگذاشته‌اند و بعد از اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی و تعمیرکار منزل و پیک موتوری، حالا پای این اپ‌های دوست‌داشتنی به خریدهای اولیه و روزمره منازل هم باز شده. ماه مبارک که رو به اتمام است، اما برای بقیه ایام سال هم حتما بودن دستیاری که سفارش نان شما را بگیرد و سر وقت تحویل دهد، حتماً لازم و ضروری خواهد بود. پس پیشنهاد نصب «بقچه» و عضویت در آن را نادیده نگیرید.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شب قدر خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش، مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

علی اسماعیلی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در برنامه معلم ماندگار که در مدرسه شریعتی زنجان برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و تکریم مقام معلم، اظهار کرد: فرهنگ، اخلاق، تدین و همه خوبی‌ها را مدیون معلمان هستیم.


وی تصریح کرد: اگر به خصوصیات شهید مرتضی مطهری مانند روحیه معنوی، رابطه معنوی با شاگردان، عشق به شاگرد، تشویق و زمینه فراهم کردن خوانده و پی برده باشیم در وجود همه نیز معلمان زنجانی قابل مشاهده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمی عشق خالصانه‌ای برای ارتقاء جامعه و جوانان و نوجوانان است، عنوان کرد: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز می‌توان به میراث عظیم معنوی و مادی و فرهنگ شفاهی استان امیدوار بود، خاطرنشان کرد: موزه آموزش پرورش استان زنجان از سال گذشته در مدرسه شریعتی زنجان افتتاح شده و در معرض بازدید قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ننه گلبهار دوستت داریم
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد