Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سردار عبدالرحیم ابراهیمیان در دیدار فرماندهان سپاه و مدیران بسیج و جمعی از پاسداران شهرستان شاهرود با امام جمعه این شهر که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژهخ شهدای عملیات بیت المقدس و رمضان و مدافع حرم و تقدیر و تشکر از امام جمعه در برگزاری این جلسه یاد و خاطره شهدا و آن روز‌ها با بیان اینکه در خصوص عملیات بیت المقدس نکاتی باید بیان کرد افزود: ۴۰ روز بعد از عملیات فتح المبین این عملیات اجرا شد که پیروزمندانه بود و یک منطقه‌ای از سرزمین جمهوری اسلامی آزاد شد و برنامه ریزی انجام شده و در این عملیات بین فرماندهان در جرا انطباق نظر بود بر خلاف عملیات‌های قبل که اختلاف نظر‌هایی در محل اجرا وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طریق القدس که اجرا شد و بسیار موفق بود، شکافی بین جبهه شمال و جنوب انداخت، بعد از عملیات طریق القدس که بچه‌های شاهرود در تیپ امام حسین حماسه آفریدند و تا تنگه چزابه رفتند و پاتک‌های چزابه بودند، بعد فتح المبین، عملیات بیت المقدس رخ داد و منطقه غرب رودخانه کارون که سمت چپ نیرو‌های رزمنده ما بود از یک طرف و حورالعظیم و پادگان حمید و کوشک و طلاییه و جبهه میانی اهواز خرمشهر از سوی دیگر بود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: قبل از عملیات که عربده کشی صدام بود که ما یک هفته تهرانیم، ۳۵ روز مقاومت توسط شهید محمد جهان آرا و ۲۰۰ نفر از پاسداران و عده زیادی از بسیجیان و ارتشیان انجام شد و ۵۷۵ روز خرمشهر در اشغال ارتش بعث بود و ۲۴ روز بازپس گیری منطقه طول کشید و عملیات بیت المقدس در چهار مرحله ۱۰ و ۱۶ و ۱۹ اردیبهشت و مرحله چهارم یک خرداد سال ۱۳۶۱ بود و سه برابر منطقه فتح المبین وسعت منطقه عملیاتی بود و پیروزی‌هایی که در برداشت.
ابراهیمیان با اشاره به قوای دشمن قبل از عملیات گفت: دشمن، ۴۱ گردان تانک و ۳۶ هزار نیرو پیاده و ۵۳۰ قضیه توپ و ۳۸ گردان مکانیزه داشت و ۱۴۳۵ تانک در منطقه داشت و می‌خواسته با تمام توان مقاومت کند و بچه‌ها وجب به وجب جنگیدند و بچه‌های شاهرود در دو گروه که یک گروه از پادگان حمید و یک گروه از پل مارد عمل کردند.
وی اضافه کرد: گروهی که از پل مارد عبور کردند قبل از غروب وضو گرفتند نماز خواندند و حرکت کردند و ۲۸ کیلومتر پیمودند در کنار جاده اهواز خرمشهر تا بین حسینیه و سه راه دژه خرمشهر تا ۴ صبح رسیدند و تا ۱۱ صبح جنگیدند و خاکریز بلندی نبوده و یک تعداد اسیر شده و یک تعداد شهید شدند و الحاق صورت نگرفت بین جبهه میانی و چپ و عقب نشینی کردند و این حضور در مرحله اول عملیات بود.
فرمانده گروه پدافندهوایی ۱۰ محرم شاهرود تصریح کرد: سلاحی که ما داشتیم کلاش و خمپاره ۶۰ و بعضاً ۸۲ و تیربار گرینف بوده و تجهیزاتی که در اختیار ما بود قابل مقایسه با ارتش عراق نیست و انصافاً رزمندگان بسیار خوب جنگیدند و عملیات با پیروزی و با پیام پرمغز و ژرف حضرت امام که (ندای الله اکبر و پرچم لااله الالله که در خرمشهر به اهتزاز در آوردند من کسی نیستم به شما تبریک بگوییم و آقا بقیه الله به شما تبریک بگوید) همراه بود.
وی با اشاره به بازدید خود از صنایع موشک سازی کشور گفت: انسان به خود می‌بالد و افتخار می‌کند و احساس غرور می‌کند که صفر تا صد موشک‌ها را خودمان تولید می‌کنیم، موشک هایی، چون سوم خرداد، هدهد، فاتح ۱۱۰، خلیج فارس و سجیل و ۱۵ روز یک تیر موشک بیرون می‌آید و بچه‌ها با آن وضع جنگیدند و امروز جمهوری اسلامی این اقتدار را دارد که مرهون خود شهداست که پایه گذار بودند.
ابراهیمیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که اسرائیل قد و قواره و وزنش آنقدر نیست که بخواهد تعرضی داشته باشد و اگر کرد ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم افزود: رهبر فرزانه انقلاب ضمن اعتقاد قلبی به مبدا و معاد با پشتوانه اش که همین اقتدار نظامی است بیان می‌کنند و روز بعد که فرماندهان با آقا جلسه می‌گذارند رهبری بر پاسخ محکم به دشمنان تاکید می‌کنند.
وی تاکید کرد: همه آماده ایم با توجه به سخنان سخیف و نامربوط و زشت مَردک وزیر امورخارجه آمریکا و رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا که اخیراً شرایطی عنوان کرده، بچه‌های سپاه و بسیج و پیروان ولایت آماده هستند و نگاه به دولب آقا و اشاره ایشان دارند که قطعاً پاسخ مثبتی خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود گروه پدافندهوایی ده محرم اقتدار موشکی ولایت فقیه ایستادگی و مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله‌هاشمی گفت: در پی هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در خصوص رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش لحظه‌ای باد به نسبت شدید با احتمال خیزش گرد و خاک تیم‌های عملیاتی و خانه‌های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده اند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۴ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۲۵ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم‌های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امداد هوایی نیز آماده‌باش هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌ها جهت پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات‌ها بکار گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: هموطنان هنگام هشدارهای هواشناسی و وقوع رگبار و باران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان و تأسیسات نیمه کاره و مرتفع، و اجسامی که احتمال سقوط آن وجود دارد، به جد پرهیز کنند.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

کد خبر 6095161

دیگر خبرها

  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد