Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در تفسیر آیه ۲۱ سوره «زمر» با عنوان «أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَلَکَهُ یَنَابِیعَ فِی الْأَرْضِ ثُمَّ یُخْرِجُ بِهِ زَرْعًا مُخْتَلِفًا أَلْوَانُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَجْعَلُهُ حُطَامًا ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَذِکْرَیٰ لِأُولِی الْأَلْبَابِ» اظهار داشت: موضوع این آیه نشانه‌های توحید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدبیر و مدیریت عالم هستی با خداوند است

وی بابیان اینکه سوره «زمر» سوره توحید است و ابعاد گوناگون توحید در این سوره مطرح‌شده است، عنوان کرد: توحید در خالقیت، توحید در عبادت، توحید در ربوبیت و تدبیر عالم هستی، توحید در رازقیت در این سوره مطرح‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه یکی از ابعاد توحید، توحید در ربوبیت است، تصریح کرد: این توحید اهمیت دارد چراکه مشرکان خالق بودن خدا را قبول داشتند، اما آن‌ها توحید در ربوبیت و عبادت را قبول نداشتند و می‌گفتند که خدا آسمان‌ها و زمین را آفرید اما تدبیر آن را به حال خود واگذار کرده و عالم هستی به‌طور تصادف و اتفاق می‌چرخد.

آفرینش روز و شب، پیدایش فصول، تغییر و تحولاتی که در عالم هستی اتفاق می‌ افتد نشانه توحید در ربوبیت است

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه درآیات متعدد قرآن به توحید در ربوبیت پرداخته‌شده و تدبیر و مدیریت عالم هستی با خداوند است، گفت: آفرینش روز و شب، پیدایش فصول، تغییر و تحولاتی که در عالم هستی اتفاق می‌ افتد نشانه توحید در ربوبیت است.

وی با تأکید بر اینکه در آیه ۲۱ سوره «زمر» برای توحید در ربوبیت استدلال می‌آورد و به مسئله نزول باران اشاره می‌کند، ادامه داد: خدا باران را نازل می‌کند، چشمه‌ها به وجود می‌آید، گیاهان و درختان رشد پیدا می‌کنند، تغییر و تحول ایجاد می‌شود و حیات پیدا می‌شود، این‌ها به‌عنوان نشانه‌های توحید در ربوبیت مطرح می‌شوند.

همه امور دنیا دارای نظم و حساب است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه پیام این آیه استدلال بر توحید در ربوبیت است و در این رابطه چند دلیل ذکر می‌شود، گفت: دلیل اول این بوده که نزول آب از آسمان کار خدا است، به‌طورقطع این امر بر اساس نظم و حساب بوده و اگر به این باران و آب که از آسمان نازل می‌شود نگاه کنیم به خدا پی می‌بریم.

آیت‌الله میرعمادی نشانه دوم توحید در ربوبیت را نفوذ آب در دل زمین و ایجاد چشمه عنوان کرد و گفت: مهندسی ذخیره‌سازی آب و بیرون آمدن آن از دل زمین و پیدا شدن چشمه، قنات و چاه یکی از نشانه‌های توحید در ربوبیت است و این امر نیز به دست خدا است.

وی تأکید کرد: این امور نیز حساب‌شده بوده و نظم و حساب‌وکتاب دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه دلیل سوم در خداشناسی روئیدن گیاهان، نباتات، میوه‌جات و ... است، افزود: خداوند زارع است، روئیدن گیاهان و میوه‌ها در قالب شکل‌ها، رنگ‌ها، طعم‌ها و خاصیت‌های مختلف کار خدا است.

نشانه‌هایی برای بیدارباش صاحبان عقل و خرد ناب

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه دلیل چهارم برای توحید در ربوبیت پایان عمر گیاهان است که به دست خداوند است، گفت: خداوند به عمر گیاه پایان می‌دهد.

وی تأکید کرد: این کارها در نظام هستی با این عظمت به دست خدا صورت می‌گیرد و دلیل بر ربوبیت خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: قرآن می‌فرماید همه این موارد برای بیدارباش صاحبان عقل و خرد ناب است، چراکه محققین، دانشمندان و ... این آیه را درک می‌کنند.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: همه این نشانه‌ها و موارد نشانه مبدأ و معاد است، نشانه توحید و قیامت است.

کد خبر 4314569

منبع: مهر

کلیدواژه: تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در لرستان بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان شهرکرد یاسوج مشهد شیراز گرگان امام خمینی ره راهپیمایی روز قدس مراسم گلریزان خرم آباد سانحه تصادف شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقدان مرحوم ماموستا فخری یک ضایعه بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری صبح سه شنبه در دیدار با فرزندان و جمعی از بستگان مرحوم ماموستا ملأ احمد فخری امام جمعه سابق جوانرود که با همراهی فرمانده و جانشین قرارگاه نجف اشرف انجام شد، اظهار کرد: مرحوم حاج ماموستا فخری، عالمی عامل و اهل معنا و معرفت بود و سابقه علمی ایشان، سابقه‌ای عارفانه است که در نوع خودش ارزشی مضاعف دارد.

وی اکرام عالِم را از سنت‌های الهی خواند و افزود: بزرگان دین به ما توصیه فرموده‌اند که مقام عالم را گرامی بداریم و مرحوم حاج ماموستا فخری که در عمر شریفش برای خدا علم آموخته بود، برای خدا به علمش عمل کرده بود و این علم را به دیگران نیز عرضه کرد، شایسته اکرام فراوان است.

نماینده ولی فقیهدر استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مرحوم حاج ماموستا فخری، برای رضای خدا به مردم خدمت می‌کرد، تصریح کرد: مردم شریف منطقه اورامانات، به‌ویژه شهرستان جوانرود، قدر عالمان دینی خود را می‌دانند و ازاین‌جهت بسیار لایق احترام و سپاسگزاری‌اند. بی‌شک فقدان مرحوم حاج ماموستا فخری برای منطقه، مردم استان، جامعه اهل‌سنت و جایگاه علم یک ضایعه بود.

وی با تسلیت مجدد رحلت این عالم بزرگوار به جامعه ایمانی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: مرحوم ماموستا فخری باسعادت زندگی کرد و سعادتمندانه به‌سوی خدا رفت. ایشان محور و میدان‌دار پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی بود و با روحیه انقلابی خود، چندین‌دهه در مسیر همراهی و حمایت از امامین انقلاب قدم برداشت.

کد خبر 6098936

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک| فراریان بزرگ مالیاتی
  • کنعانی: حمله به رفح بیانگر درنده‌خویی رژیم یاغی صهیونیستی است
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • فقدان مرحوم ماموستا فخری یک ضایعه بود
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری