Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:30:16 GMT

پایان سه روز خلوت عاشقانه با معبود و تولدی دوباره

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۱۳۷۵

پایان سه روز خلوت عاشقانه با معبود و تولدی دوباره

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  مراسم معنوی نخستین اعتکاف رمضانیه با حضور تعداد بسیاری از دانشگاهیان اعم از دانشجویان، کارمندان دانشگاه و اعضای هیات علمی در مسجد امام علی(ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

معتکفین از غروب دوشنبه 14 خرداد در مسجد امام علی(ع) به اعتکاف نشستند و غروب امروز پنج‌شنبه 17 خرداد به اعتکاف خود پایان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاهیان در ایامی که در مساجد دانشگاه‌های خود معتکف شده بودند به راز و نیاز با خدا، قرائت قرآن، توبه، استغفار و انجام فرائض دینی پرداخته و خود را آماده کردند تا پس از شب‌های قدر با تولدی دوباره به زندگی اجتماعی خود بازگردند.

پس از صحبتی کوتاه با هر یک از معتکفین به راحتی می‌توان درک کرد که این سه روز اعتکاف را از بهترین روزهای عمرشان می‌دانند و روزهای اعتکاف را هرگز فراموش نمی‌کنند.

آن‌ها احساس تولد دوباره دارند و برای زندگی پس از اعتکاف تصمیمات جدید گرفته‌اند.

 نزدیک‌تر شدن با خدا، خود‌سازی و مبارزه با نفس از مهم‌ترین مواردی است که در اعتکاف می‌توان به آن دست یافت.

اعتکاف فرصتی مناسب برای رهایی از مادیات است و دانشگاهیان معتکف با همین هدف سه روز میهمان خانه خدا شدند.

دانشگاهیان سه روز به‌ یاد ماندنی را به دعا، نیایش و مناجات پرداختند تا با روحی سبک و بدون آلودگی همچون کودکی که تازه متولد می‌شود، زندگی را از سر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: عباس میلانی از چهره‌های شاخص اپوزیسیون ایرانی، در گفت‌وگو با یک شبکه فارسی زبان، اتفافاتی را که در دانشگاه‌های امریکا می‌افتد متأثر از جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این رابطه تأکید کرد که قدرت رسانه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان در دانشگاه‌های امریکا و اروپا مشاهده کرد؛ آنچه در دانشگاه‌های امریکا اتفاق می‌افتد، نتیجه فعالیت‌های گسترده تشکیلاتی ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است.

گفتنی است که در طول دو هفته گذشته، دانشگاه‌های امریکا صحنه اعتراض دانشجویان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شده است؛ اعتراض‌هایی که با سرکوب دانشجویان و بازداشت قریب به ۲ هزار نفر از آنها همراه بوده است.

کد خبر 849544 منبع: ایران برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • عاشقانه «نیلگون» با مثلث فروتن، حجار و درخشانی می‌آید
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • سامان قدوس به دنبال پایان روزهای تلخ
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟