Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@03:30:58 GMT

مهم ترین چالش سازندگان ایرانی تجهیزات صنعت نفت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۱۴۶۷

مهم ترین چالش سازندگان ایرانی تجهیزات صنعت نفت

پول‌نیوز -مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت مهم ترین چالشی که سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند را تشریح کرد.

محمدتقی زمان سرایی در گفت و گو با خبرنگاران، مهم ترین چالش سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایرانی را نوع قراردادهایی که امضا می شود دانست و توضیح داد: قراردادهایی که با ما امضا می شود بسیار یک طرفه و یک سویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت های ایرانی به خاطر اینکه بتوانند کار را بگیرند به هر نوع قراردادی تن می دهند. این قرارداد یک طرفه است و در قرارداد زمان دریافت پیش پرداخت مشخص نیست. زمان اجرای قرارداد هم از زمان عقد قرارداد است درصورتی که اصلا نباید به این صورت باشد بلکه باید از زمان دریافتن پیش پرداخت قرارداد موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای دیرکرد جریمه‌ای شامل حال طرف قرارداد  نمی شود، اظهار کرد: اگر آن ها در پرداخت تاخیر کنند هیچ جریمه‌ای شامل حالشان نمی شود اما اگر ما در تحویل محصولات تاخیر داشته باشیم جریمه شامل حال ما می شود. به همین جهت طرف قرارداد در پرداخت‌ها همیشه تاخیر دارند و این نوع شرکت ها برای اینکه جریمه نشوند به تسهیلات بانکی روی آوردند. در ایران تسهیلات بانکی در سطح سود قابل قبول و قابل پرداخت و کمک به ساخت داخل وجود ندارد. حتی از لیزینگ هم بین ۳۱.۵ تا ۳۳ درصد استفاده کرده بودند.

اگر بخواهید از بانک بگیرید ۲۲ درصد است و برخی هزینه های دیگر هم به آن اضافه می شود و عدد بسیار بالاتر از ۲۲ درصد می شود. در صورتی که سودآوری همچین شرکت هایی اصولا حدود ۱۰ درصد است. با این حال با نرخ بهره‌ای که بانک ها طلب می‌کنند نمی تواند جوابگوی بازپرداخت وام ها باشد. همه تولیدکنندگان داخلی با تسهیلات بانکی مشکل دارند.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با بیان اینکه  این مشکل شامل حال قراردادهایی که با طرف خارجی امضا می شود، نمی‌شود، گفت:این موضوع برای خارجی ها تفاوت اساسی دارد. بلافاصله بعد از امضای قرارداد با طرف خارجی یک ال سی برای آن باز می کنند و طرف خارجی که تامین کننده یا سازنده محصول است از طریق ال سی همه ریسک خود را از بین می برد. در بهترین حالت به ما ۲۰ درصد پیش پرداخت داده می شود و اکثر شرکت های ایرانی در تله بودجه گیر می افتند. برخی شرکت های ما هم در این تله افتاده اند و دولت باید برای این مساله فکری کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد

تین نیوز

سید علی حسینی رییس سابق ستاد حمل و نقل و سوخت: وقتی من در ستاد سوخت سمت داشتم، مدیر شرکتی به ما مراجعه کرد و گفت که طرحی داریم که تمام موتورسیکلت ها که آلایندگی بالایی دارند را در کمتر از یک ساعت گازسوز می کنیم و توضیح داد که باک این موتور را بر می داشتند و به جای آن یک مخزن گاز می گذاشتند و قسمت کاربراتور را هم گازسوز می کردند و برای سوخت گیری هم طرح های جالبی داشتند. نمونه هایی هم ساخته بود و آن را هم به مسئولان ذیربط ارائه داده بود اما  کسی آن را جدی نگرفته بود.

این فرد دو سال پیش در هند در نمایشگاهی محصول خود را عرضه کرد و در بازدیدی که وزیر صنعت هند از غرفه آنها داشت نظرش جلب شده و او را به دفتر خود دعوت کرده و تمامی مقدمات قرارداد با او را فراهم و در عرض چند روز با او قرارداد امضا کرده بودند. او تاکنون 25 میلیون موتورسیکلت را در هند گازسوز کرده اما در ایران در پیچ و خم موافقت مسئولان هنوز گرفتا است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد