Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فرهور مدیر رسانه حوزه علمیه قم گفت:ملت فلسطین قربانی مستمر تجاوزگری و سیطره هژمون جهانی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام محمد فروهر مدیر رسانه حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار شیرازه درباره اهمیت پرداختن به روز جهانی قدس گفت: حمایت از قدس امتداد انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی بر این باورند که ما جمهوری اسلامی هستیم نه انقلاب اسلامی، و اگر جمهوری اسلامی باشیم باید به مرزهای خودمان اکتفا کنیم، اما واقعیت اینست که بازنگری در آرمان های امام مشخص می کند که ما انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که امتداد آن برپایی حکومت عدل جهانی است.

وی حمایت از قدس را از شعائر دینی ما برشمرد و افزود: مسلمین جهان باید احساس تکلیف کنند و وطیفه ای را که اسلام بر دوش آنها گذاشته را درک کنند و به استغاثه ملت مظلوم فلسطین پاسخ دهند. چرا که پیامبر فرمود هرکس ندای استغاثه مسلمانی را بشنود و پاسخ نگوید مسلمان نیست.

 

این استاد حوزه گفت: واقعیت اینست که امروز نه تنها یک مسلمان بلکه یک ملت صدای استغاثه سر داده و ندای آنها گوش فلک را کر کرده است. اگر ما به این استغاثه پاسخ نگوییم طبق فرمایش نبی مکرم اسلام در بارگاه عدل الهی مورد مؤاخذه قرار خواهیم گرفت.

مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه های علمیه کشور با اشاره به دشمنی دیرینه یهود با مسلمانان، بیان داشت: دفاع از روز قدس نمادی برای صهیونیزم ستیزی در جهان است. قریب به 60 سال است که اسرائیل تلاش میکند تا فلسطین را از صحنه جهانی حذف کند و تا حدودی موفق بوده است. اگر همین حمایت ها نبود، و اگر نبود بصیرت امام خمینی (ره) که در یک حرکت انقلابی آخرین جمعه ماه رمضان را برای حمایت از قدس قرار داد، امروز نامی از فلسطین نبود.

مدیر بنیاد ملی مصونیت اجتماعی، گرامیداشت روز جهانی قدس را نماد وحدت مسلمانان جهان دانست و گفت: با توجه به نقشه استکبار جهانی برای بر هم زدن وحدت مسلمانان جهان، حمایت از قدس می تواند نقطه عطفی برای وحدت جهان اسلام باشد.

وی اضافه کرد: ملت فلسطین قربانی مستمر تجاوزگری و سیطره هژمون جهانی شده است. امروزه ضمن هشدار پیامدهای این فجایع بر صلح، عدالت و امنیت بشری وظیفه تمام مسلمانان است که با صف بندی در مقابل استکبار جهانی، ضمن اتحاد و همبستگی خود، به اوضاع اسفبار مردم فلسطین به ویژه نوار غزه توجه ویژه ای داشته باشند.

این فعال اجتماعی افزود: امروز در نوار غزه مردم غیر نظامی و بی گناه از حقوق اولیه خود برای حیات و دسترسی به امکانات اولیه زندگی محرومند و از دسترسی به کاروان های امدادی منع می شوند، در مقابل این حرکت غیر انسانی کمترین وظیفه هر مسلمان حضور در صحنه است تا ندای حق خواهی مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام فروهر با اشاره به حوادث مختلف منطقه و جهان اسلام، از جمله اقدام غیر قانونی آمریکا در انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس و اهتمام به نابودی هویت اسلامی فلسطین و همچنین سرکوب گسترده فلسطینیان در تظاهرات معروف به روز بازگشت محاصره همه جانبه نوار غزه، حضور و حمایت مسلمانان از مردم فلسطین در راهپیمایی امسال را بسیار ضروری دانست.

وی خاطر نشان کرد: استعمارگران در رأس آنها انگلیس و آمریکا با طرح و برنامه خاص به حمایت از صهیونیست ها می پردازند و هدف نهایی آنها تضعیف و نابودی اسلام و گسترش یهودیت در جهان است، زیرا اسلام در مقابل آنهاست و مانع زورگویی و منفعت طلبی آنها می شود، فلذا امروز دادخواهی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در واقع حمایت از اسلام است.

مدیر بنیاد ملی مصونیت اجتماعی در پایان تأکید کرد: از آنجایی که سازمانها و نهادهایی که از حقوق بشر و صلح جهانی دم میزنند در برابر این جنایات سکوت کرده اند، موضوع حمایت از فلسطین در میان امت های اسلام اهمیت دوچندانی پیدا میکند.

حجت الاسلام فروهر گفت: ملتها نقش اساسی در تعیین سرنوشتشان ایفا میکنند و ملت فلسطین نیز می تواند با حمایت دیگر کشورهای اسلامی در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیستی بایستد و سرنوشت کشور خود را رقم بزند. با این وجود اگر بخواهیم فلسطین را دوباره به دامان اسلام بازگزدانیم، باید با کنار گذاشتن مسائل قومی و مذهبی و جغرافیایی در برابر استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی به صورت متحد قیام کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای از دانشجویان آزاده جهان خواست تا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی به‌پا خیزند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم کودک کش صهیونسیتی علیه مردم بی پناه غزه، باسازش و خیانت و سکوت برخی حکام مزدور منطقه و سکوت خفت بار برخی محافل و سازمانهای حقوق بشری بین المللی و حمایت همه جانبه شیطان بزرگ آمریکا و برخی کشورهای استعمارگر اروپایی، همچنان ادامه دارد.

تداوم این جنایات قرون وسطایی بالاخره وجدان خفته افکار عمومی و بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های جهان را برانگیخت، بطوریکه از اواسط هفته گذشته اعتراضات در بیش از دویست دانشگاه آمریکایی و اروپایی شروع و به تدریج به دانشگاه‌های سایر ایالات آمریکا و دیگر دانشگاههای اروپایی گسترش یافت.

آغاز اعتراضات دانشجویان و اساتید که با عنوان «جنبش همبستگی با غزه»، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و دامنه آن سراسر آمریکا و اروپا را در برگرفت، به سرعت به سایر ایالت ‌های آمریکا سرایت کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی و خشونت بار پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان و اساتید حامی فلسطینیان در این کشور، از همه دانشجویان و اساتید در همه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در سراسر جهان دعوت می‌کند به این جنبش دانشجویی پویا پیوسته و حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نموده و با این حمایت خود، اجازه ندهند بلوغ فکری و انسانی جنبش دانشجویی در محکومیت رژیم صهیونیستی با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور، خاموش شود.

بدیهی است که سرکوب این اعتراضات راه را برای جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی باز خواهد کرد و در نتیجه وجدان بیدار انسانها هر روز شاهد ظلم‌های بیشمار خواهد بود.

مطمئن باشیم که با حمایت ما؛ دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند، هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد و با اعتراضات مدنی، خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها خواهند ربود.

موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، پیام روشنی برای جنبش های دانشجویی در کشورهای اسلامی دارد تا به این موج جهانی پیوسته و ضمن افشای ماهیت مزدورانه و سازشکارانه حکام خائن و نیز افشای جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی، آرامش کشنده در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درهم شکسته و به سهم خود خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها بربایند.

به امید پیروزی حق بر باطل

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است