Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:33:22 GMT

شوری آب شرب در شبکه های خرمشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۱۷۴۹

شوری آب شرب در شبکه های خرمشهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا پورجلالی مدیر امور آب و فاضلاب خرمشهر، گفت: در مدت اخیر شوری آب خرمشهر از حد استاندار عبور کرده که با اتخاذ تدابیری این مشکل در مدتی کوتاه و حداکثر تا یک ماه دیگر رفع می شود.

وی افزود: شوری آب شرب در شبکه های خرمشهر که با معیار ای.سی سنجیده می شود، در مدت اخیر سه هزار و ۵۰۰ میکروموس رسیده که از نرمال  ۵۰۰ تا دو هزار میکروموس فاصله دارد و می توان گفت از نظر شوری از حد استاندار گذشته است اما استانداردهای بهداشتی دیگر را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب خرمشهر ، کاهش ۵۰ درصدی ذخایر آبی پشت سدها، کاهش نزولات جویی در دو سال گذشته، تاثیرات جز و مد دریا بر کیفیت آب رودخانه و  همچنین کاهش کیفیت آب کارون و کرخه در اثر احداث سدهای بالا دستی که به کاهش آب ورودی  به این دو رودخانه به عنوان دو منبع تامین کننده آب شرب خرمشهر هستند را از عمده دلایل افزایش شوری آب این شهرستان دانست.

پورجلالی از راه اندازی مجدد کارخانه آب شرین کن خرمشهر بعد از توقف یک ساله به عنوان اقدامی در راستای کاهش شوری آب خبر داد و گفت: کارخانه آبشیرین کن خرمشهر که از سال ۸۵ با ظرفیت تولید ۱۰ هزار مترمکعب به عنوان پدافند غیر عامل و برای استفاده در مواقع نیاز تاسیس شده بود پس از توقف فعالیت یکساله، با اخذ مجوز، ظرف ۷۲ ساعت آینده فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که می تواند آبی با ای.سی پایین را به سیستم آبرسانی تزریق کند.

وی  همچنین از راه اندازی تاسیسات آبشیرین کن دیگری برای شیرین سازی آب دریا  در خرمشهر خبر داد و افزود: قرار است با کمک بخش خصوصی آب شیرین کن دیگری با ظرفیت بالاتر که بتواند آب دریا را هم به شوری استاندار برساند در خرمشهر راه اندازی کند.

انتهای پیام / د

شوری آب خرمشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب آب وفاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ سارق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است