Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:41:57 GMT

حرکات دست‌ها در يوگا و تاثير آن در سلامت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۱۸۹۲

حرکات دست‌ها در يوگا و تاثير آن در سلامت

خبرگزاري آريا -
انسان ها مي توانند با دست ها با هم صحبت کنند. در واقع دست ها يک وسيله ارتباطي هستند و براي ابراز عواطف و احساسات به کار مي روند. فراتر از همه اين ها همانطور که در يوگا مودرا ثابت شده است دست ها در سلامت بدن نيز موثر هستند.
تاثيرات يوگا مودرا
مودرا ژستي نمادين با دست ها و انگشت هاست که در تمرين هاي مراقبه و يوگا استفاده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت هايي از دست ها با قسمت هايي از بدن و مغز مرتبط است. مودراهاي زيادي در يوگا طراحي شده است که هر کدام فوايد خاصي دارند. مودراها همراه با تمرين تنفس انرژي حياتي پرانا را در بدن زنده نگه مي دارد. مودراها جريان انرژي را به قسمت هاي خاصي از مغز هدايت مي کند.
ما انسان ها توانايي حفظ عناصر کهکشان را در کف دستانمان داريم. کهکشان از 5 عنصر تشکيل شده است و هر کدام از انگشت هاي دست نماينده يکي از عناصر هستند.
انگشت شصت: آتش
انگشت اشاره: هوا
انگشت وسط: اتر
انگشت حلقه: خاک
انگشت کوچک: آب
وقتي اين عناصر پنجگانه تعادل نداشته باشند منجر به بيماري مي شوند. تمرين مودرا اين عناصر را متعادل مي کند و تاثيرات مثبتي روي اندام هاي حسي، تاندون ها و رگ ها مي گذارد.
گيان مودرا (مودراي دانش)

گيان مودرا‎
گيان مودرا چاکراي ريشه را تحريک مي کند و افسردگي و اضطراب را کاهش مي دهد. اين تمرين با تحريک عنصر هوا در بدن حافظه و سيستم هاي عصبي را تقويت مي کند و با تمرين دائم خشم، افسردگي، استرس و بي خوابي را درمان مي کند.
سر انگشت شست و انگشت اشاره را به هم بچسبانيد و انگشت هاي ديگر را کشيده نگه داريد. کف دست ها به سمت بالا و دست ها را روي پاها تکيه دهيد. اين تمرين را صبح ها 35 الي 40 دقيقه انجام دهيد
وايو مودرا (مودراي هوا)

اين مودرا عناصر هوا را در بدن متعادل مي کند. عصبانيت و بي خوابي را کنترل و ذهن مضطرب را آرام مي کند. اين تمرين سياتيک، آرتروز، نقرس و دردهاي زانو را درمان مي کند. عضلات را آرام مي کند و غدد درون ريز را تنظيم مي کند.
انگشت اشاره را تا کنيد و انگشت شست را روي آن قرار دهيد و بقيه انگشت ها را کشيده نگه داريد. اين تمرين را هر روز 45 دقيقه يا روزي 3 بار به مدت 15 دقيقه انجام دهيد.
پرانا مودرا (مودراي زندگي)

پرانا مودرا نماينده انرژي زندگي است. پرانا مودرا مي تواند بينايي را تقويت کند، ايمني بدن را بيشتر کند، کمبود ويتامين را از بين ببرد و با خستگي بدن مبارزه کند.
سر انگشت شست را به انگشت کوچک و انگشت حلقه بچسبانيد و دو انگشت ديگر را کشيده نگه داريد. اين تمرين را هر روز 30 الي 40 دقيقه يا روزانه 3 مرتبه به مدت 15 دقيقه انجام دهيد.
شونيا مودرا

شونيا مودرا درد گوش را کم مي کند، شنوايي را تقويت و بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهد. استخوان ها و لثه ها را تقويت مي کند و بيماري هاي تيروئيد را نيز درمان مي کند. شونيا چاکراي قلب را باز مي کند و به مديتيشن کمک مي کند.
انگشت وسط را تا کنيد و انگشت شست را روي آن قرار دهيد. اين تمرين را هر روز 3 مرتبه به مدت 10 يا 15 دقيقه انجام دهيد.
سوريا مودرا (مودراي خورشيد)

سوريا مودرا عنصر آتش را در بدن افزايش مي دهدو به تعادل دماي بدن کمک مي کند. اين تمرين به سوء هاضمه، سرماخوردگي و مشکلات گوارشي کمک مي کند.
انگشت حلقه را تا کنيد و انگشت شست را روي آن قرار دهيد. با کمي فشار انگشت هاي ديگر را کشيده نگه داريد. اين تمرين را صبح ها به مدت نيم ساعت انجام دهيد.
آپان مودرا (مودراي گوارش)

آپان مودرا براي درمان بيماري هاي قلب و معده مفيد است. اين تمرين به درمان يبوست، ديابت، مشکلات کليه و مشکلات مربوط به دهان کمک مي کند. آپانا مودرا بدن را سم زدايي مي کند و به از بين بردن سموم و فلزات سنگين مضر کمک مي کند.
انگشت وسط و انگشت حلقه را خم کنيد و سر انگشت شست را لمس کنيد. انگشت هاي ديگر را کشيده نگه داريد.
وارون مودرا (مودراي آب)

وارون مودرا رطوبت را براي پوست فراهم مي کند، خشکي پوست را از بين مي برد قدرت ارتجاعي پوست را تقويت مي کند. اين مودرا جريان مايعات را در بدن افزايش مي دهد و وضوح ذهني را تقويت مي کند.
سر انگشت کوچک را با انگشت شست لمس کنيد و انگشت هاي ديگر را کشيده نگه داريد. هيچ محدوديتي براي اين مودرا وجود ندارد مي توانيد آن را هر زمان و هر جايي انجام دهيد.
منبع: بدونيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها به ترکیه رسیدند

روزنامه «حریت دیلی» در گزارشی از این پدیده طبیعی نوشت: بادهای داغ از سمت لیبی به نواحی غربی ترکیه رسیده و شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا (موغله) را فراگرفته است.

در این گزارش آمده است افزایش سطح ذرات معلق که توسط «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه نظارت می‌شود، در این مناطق مشاهده شده و اندکی از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است.

کارشناسان می‌گویند این رویدادهای جوی ناشی از انتقال ماسه و گرد و غبار بر اثر وزش بادهای شدیدی است که عمدتا از صحرای آفریقا سرچشمه می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این تاثیر جوی تا اواخر امروز (جمعه) کاهش یابد با این حال تا دو روز دیگر در مناطق ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرد در استانبول به دلیل وزش باد، غلظت این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شهردار استانبول گزارش داد در برخی از محله‌های این شهر افت کیفیت هوا نگران کننده است و به ساکنان توصیه می‌شود تا بهبود شرایط از پیک نیک و هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

کارشناسان همچنین توضیح می‌دهند افزایش چنین پدیده‌های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا ناشی از تغییرات آب و هوایی است و احتمالا در آینده، مناطق غرب و جنوب ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • تمرین تیم فوتبال تراکتور در تبریز
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت