Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روزنامه ایندیپندنت، ارقام منتشر شده در انگلیس برای نخستین بار نشان می دهد حدود چهار میلیون نفر از افراد بزرگسال به سبب سطوح "مبهوت کننده " فقر به مکان های توزیع غذا مراجعه می کنند.

یک نظر سنجی انحصاری که این روزنامه انجام داده است نشان می دهد از هر چهارده انگلیسی، یک نفر مجبور شده است از مکان های توزیع غذا استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همین تعداد افراد نیز به سبب اینکه اقدامات ریاضت اقتصادی موجب شده است پولی نداشته باشند تا به جایی بروند، مجبور شده اند از صرف غذا صرفنظر و پول قرض کنند.
این یافته ها در حالی مطرح می شوند که گزارش مهمی که بنیاد جوزف راون تری منتشر کرده است نشان می دهد بیش از یک و نیم میلیون نفر تنها در سال گذشته فقیر بودند. این رقم از مجموع جمعیت شهرهای لیورپول و بیرمنگام بیشتر است.
از این تعداد افراد، 365 هزار نفر کودک هستند. کارشناسان هشدار می دهند تغییرات در سیاست های امنیت اجتماعی در دولت محافظه کار انگلیس موجب شده اند عمدا فقر بوجود بیاید.
این نظر سنجی در مورد فقر غذایی با شرکت 1050 نفر از بزرگسالان انگلیسی برگزار شد. این نظر سنجی نشان می دهد هفت درصد از جمعیت بزرگسالان یعنی سه میلیون و هفتصد هزار نفر از مکان های توزیع غذا برای دریافت غذا استفاده کرده اند.
این نظر سنجی همچنین نشان می دهد یک میلیون نفر به سبب مشکلات مالی، میزان هر وعده غذای کودکان خود را کاهش داده اند.
این نتایج در حالی اعلام شده است که ماه آوریل مشخص شد تعداد غذاهای اضطراری که توزیع شده اند به میزان بیشتری افزایش یافته است و سیزده درصد افزایش نشان می دهد.در دوازده ماهه منتهی به ماه مارس بیش از یک میلیون و سیصد هزار غذای سه وعده ای بین افراد دچار بحران توزیع شده است.
گزارش بنیاد جوزف راون تری نشان داد در میان دهها هزار نفر از افرادی که سال گذشته به عنوان افراد فقیر ثبت شدند، غذا مهمترین موردی بوده است که آنها در اختیار نداشته اند. شصت و دو درصد افراد در این گروه هم اعلام کردند ماه گذشته بدون غذا زندگی کرده اند.
حدود نیمی از افراد (چهل و هفت درصد) فاقد وسایل بهداشتی اولیه بوده اند، چهل و هفت درصد فاقد لباس مناسب بوده اند و چهل و دو درصد مجبور بوده اند بدون وسیله گرمایشی زندگی کنند. یک پنجم از افراد فقير اعلام کردند در خانه شان برق نداشته اند و شانزده درصد اخیرا کارتن خوابی کرده اند.
مارگارت گرین وود وزیر کار و مستمری در سایه دولت انگلیس گفت:"این ارقام، مبهوت کننده اند. پس از هشت سال اجرای سیاست ریاضت انقباضی در دولت محافظه کار، ما شاهدیم فقر دوباره در خیابان ها در حال ظاهر شدن است."  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگليس فقر گرسنگي افزايش کارتن خوابي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط عاملین، رابطین و پایگاه‌های جذب و توزیع فطریه و کفارات در استان بوشهر مردم دیندار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند.

وی افزود: این آمار نسب به سال گذشته ۱۲ در صد رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: از کل فطریه پرداخت شده ۳۹ میلیارد تومان فطریه عام ،۲ میلیارد تومان فطریه سادات و الباقی کفارات است.

روشن بیان کرد: از کل فطریه پرداختی مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است و جا دارد از همکاری و اعتماد مردم عزیز تقدیر کنم.

روشن افزود: کل فطریه جذب شده با توجه به نیازسنجی انجام شده در خانواده‌ها در همان روزهای اول و دوم عید فطر به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم که کفارات را به صورت کارت نان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان گفت: الباقی فطریه توسط مؤسسات، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری کمیته امداد و شوراهای زکات و پایگاه‌های مقاومت بسیج جذب و به نیازمندان تحویل شده است.

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در سنین ۷ تا ۱۸ سال در استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین ۷ تا ۱۸ ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود.

روشن در ادامه افزود: بر اساس مأموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه ۱۳۹۸ به کمیته امداد محول کردند، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است.

روشن در ادامه افزود، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال برای ۲ هزار نفر با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزش‌ها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6086758

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری بازداشت شدند
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی