Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا – مديرکل گمرک استان زنجان گفت: حجم مبادلات تجاري اين استان با استقرار گمرک در ايستگاه بين المللي راه آهن بناب افزايش مي يابد.

حميد احمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين حجم مبادلاتي که در خارج از گمرک زنجان ثبت مي شود مربوط به ايستگاه ريلي بناب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: گمرک اين استان پيگير دريافت مجوز ترخيص کالا در ايستگاه بين المللي راه آهن بناب است.
احمدي تاکيد کرد: در صورت دريافت اين مجوز، روند ترخيص کالا براي واردات و صادرات سرعت و هزينه ها کاهش مي يابد.
مديرکل گمرک استان زنجان گفت: هم اکنون بار در ايستگاه بناب با قطار وارد و تخليه و با کاميون به گمرک اين استان براي انجام تشريفات گمرکي منتقل مي شود.
وي خاطرنشان کرد: در صورت دريافت مجوز استقرار گمرک در بناب، کالا در همان محل ترخيص مي شود و هزينه و زمان بارگيري مجدد و انتقال به طور چشم گيري کاهش مي يابد.
احمدي ادامه داد: اين موضوع به گمرک ايران منتقل شده است چرا که بايد نيرو و چارت اداري را سازمان مرکزي گمرک اعلام کند.
مديرکل گمرک استان زنجان با بيان اينکه دريافت اين مجوز نيازمند موافقت هيات دولت است، گفت: محدوديت قانوني در اين خصوص وجود دارد چرا که قوه مجريه موظف به کوچک کردن حجم دولت است.
وي تصريح کرد: استقرار گمرک در اين ايستگاه، صرفه اقتصادي دارد، به واحدهاي توليدي کمک مي کند و تاثير مثبتي در مبادلات تجاري زنجان بر جاي مي گذارد.
احمدي با بيان اينکه گمرک ايران موافقت ضمني خود را اعلام کرده است، از پيگيري استانداري براي دريافت مجوز از هيات دولت به منظور استقرار گمرک در ايستگاه بناب خبر داد.
مديرکل گمرک استان زنجان حمل و نقل ريلي را ارزان تر از ساير شيوه هاي حمل کالا خواند و اين فرصت را زمينه ساز افزايش تمايل تجار براي ترخيص کالا از اين استان برشمرد.
ايستگاه ريلي بين المللي بناب در 15 کيلومتري شرق ايستگاه زنجان قرار گرفته است.
3001/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!