Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد ابوظبی تاکید کرد، امارات و عربستان "روابط استراتژیکی مبتنی بر پایه‌هایی استوار از برادری و رویکردها و موضعگیری‌های مشترک" تحت رهبری خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات و سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی درباره دیدار عصر چهارشنبه خود با بن سلمان در شهر جده با تاکید بر اینکه تقویت "روابط استثنایی" دو کشور از روند تشکیل شورای همکاری به ریاست پادشاه عربستان حمایت می‌کند، اظهار داشت: نشست ما با هدف تشکیل یک شورای هماهنگی و برای تکمیل این روابط برادرانه و مستحکم دو کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولیعهد ابوظبی افزود: ما یک فرصت تاریخی برای ایجاد یک نمونه کامل و استثنایی عربی پیش روی خود داریم و با اتحاد و همبستگی‌مان می‌توانیم از دستاوردهای خود حمایت کرده و اقتصاد دو کشور را تقویت کرده و آینده‌ای بهتر برای مردم‌مان ایجاد کنیم.

بن زاید درباره تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کرد: ما بزرگترین اقتصادهای جهان عربی را تشکیل داده و دو قدرت به‌روز تسلیحاتی و اجتماعی محسوب می‌شویم.

ولیعهد ابوظبی در توئیتی تاکید کرد: ائتلاف ما با عربستان یک گزینه استراتژیک است که قدرت ما را افزایش داده و ابعاد توسعه‌ای، اقتصادی، امنیتی و نظامی امید بخشی میان دو کشور ایجاد می‌کند.

وی در ادامه نوشت: ما با تشکیل این ائتلاف سعی داریم اصولی را برای همگرایی و اتحاد اعراب درباره مسایل سرنوشت‌ساز و مهم‌شان پایه‌ریزی کنیم.

بن زاید افزود: اقتصادهای امارات و عربستان با حدود یک تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی، ۷۵۰ میلیارد دلار صادرات و رتبه چهارم جهان در این زمینه و ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه سالانه برای پروژه‌های زیرساختی فرصتی بزرگ و استثنایی را برای همکاری ایجاد می‌کنند.

این اولین نشست مسئولان دو کشور پس از پایان نشست‌های گروه‌های اول و دوم مشترک دو کشور در ابوظبی و ریاض طی سال گذشته میلادی با حضور بیش از ۳۵۰ تن از وزراء، مسئولان عالی رتبه و مدیر کل‌های بیش از ۱۳۹ نهاد در هر دو کشور بود.

در نشست اخیر طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات، منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر این کشور، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و دیگر وزراء و مسئولان اماراتی حضور داشتند.

در این نشست ساختار سازمانی شورای هماهنگی که با هدف تقویت همکاری‌های دو جانبه در موضوعات مشترک، پیگیری اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های ناتمام و در نهایت تحقق اهداف مشترک ریاض و ابوظبی در زمینه‌های اقتصادی، انسانی، سیاسی، امنیتی و نظامی و نیز تامین رفاه اجتماعی تشکیل شده بود، اعلام شده و ۲۰ یادداشت تفاهم در زمینه تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف امضا شده و چندین طرح استراتژیک کلید خوردند.

این شورا در چارچوب توافقنامه دو کشور که در مه ۲۰۱۶ به دستور پادشاه عربستان و رئیس دولت امارات به امضا رسیده بود، تشکیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امارات عربستان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری صبح چهارشنبه در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی در سال ۱۴۰۳ که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه خبر و رسانه و اهالی قلم گفت: در شرایطی که دشمن هر روز علیه کشور، نظام و ارزش‌های ما قلم می‌زند و توطئه می‌کند، خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم باید در خط مقدم این نبرد پاسخگوی توطئه‌ها باشند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه، با بیان اینکه خبرنگاری یعنی ذوق، سلیقه، علاقه، تیزبینی، حق گویی، حق جویی و تبیین حقایق و واقعیت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ نرم و جهاد تبیین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و این وظیفه تک تک ما و اصحاب رسانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و مسؤولان در استان البرز اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنیم مردم به هر میزان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و مشارکت سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ به همان میزان دشمن ناامید و بر پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور افزوده می‌شود.

ولی پوری با اشاره به سیاه نمایی‌های دشمن در خصوص خدمات نظام در سطح کشور و استان البرز و با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در مقابله با این سیاه نمایی‌ها قلم بزنند و تشریح و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: چهار مؤلفه مطروحه از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات را به عنوان نصب العین خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳۰ جلسه به منظور بررسی مسائل مربوط به انتخابات و تصمیم گیری در خصوص زیرساخت‌ها و مشکلات تصریح کرد: انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور، نماد مردم سالاری دینی و اقتدار و عزت مردم است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در این راستا اصحاب رسانه نقش بسزایی در حضور مردم پای صندوق‌های رأی دارند.

کد خبر 6100333

دیگر خبرها

  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • دومفریز، آرناتوویچ و کاربونی گزینه‌های فروش اینتر برای تامین بودجه؛ اینزاگی مهاجم می‌خواهد
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • (ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است