Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي که حضور ايران در سوريه قانوني و به درخواست اين کشور مي باشد، يک مدعي صهيونيستي مدعي شد سران سه‌کشور اروپايي با نتانياهو براي خارج‌کردن ايران از سوريه توافق کرده اند.

خوشحالي مردم سوريه از بازگشايي بزرگراه حمص-حماه
بازگشايي بزرگراه حمص-حماه پس از سال‎ها جنگ در سوريه، باعث خوشحالي مردم محلي و همچنين صاحبان شرکت‎ها و مزارع در اين دو شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از رويترز، بزرگراهي در کشور سوريه که شهر حمص، سومين شهر بزرگ اين کشور، را به شهر حماه در مرکز سوريه متصل مي‎کند و به علت جنگ سوريه بسته شده بود، بطور رسمي بازگشايي شد. بازسازي و مرمت اين بزرگراه يکي ديگر از دستاوردهاي مهم دولت سوريه درپي بازگشايي بزرگراه متصل کننده دمشق به حمص در 16 ماه مه، به‎حساب مي‎آيد. ساکنان محلي در اين دو شهر بازگشايي بزرگراه حمص-حماه را جشن گرفتند و با خودروهاي خود در آن تردد کردند.
پيش از بازگشايي اين بزرگراه، مردمي که مي‎خواستند از حمص به حماه سفر کنند، مجبور بودند از جاده‎اي فرعي استفاده کنند که طول مسير آن 150 کيلومتر بود. اين در حالي است که با بازگشايي اين بزرگراه، اکنون فاصله مسير جاده‎اي ميان دو شهر ياد شده به 45 کيلومتر کاهش يافته است و طي مسير جديد ميان اين دو شهر براي خودروهاي شخصي فقط نيم ساعت طول ميکشد. کشاورزان و صاحبان شرکت‎ها و صنايع در اين دو شهر نيز بسيار خوشحالند که محصولات‎شان در مدتي کوتاه قابل حمل و نقل به هر يک از اين دو شهر خواهد بود.
بزرگراه بين المللي حمص به حماه در سوريه روز (چهارشنبه) پس از هفت سال بسته بودن براي حمل و نقل عمومي بازگشايي شد.
اين بزرگراه مواصلاتي در پي دستيابي به راه حل سياسي ميان دولت سوريه و افراد مسلح تروريستي و بيرون راندن آنها از حومه شمالي حمص و حومه جنوبي حماه و انتقال به ادلب و جرابلس گشايش يافت.
اين توافقنامه شامل انتقال تروريست مخالف راه حل سياسي با خانواده هايشان به جرابلس و ادلب ظرف سه روز پس از تحويل تسليحات سنگين و نيمه سنگين و مهمات از سوي عناصر مسلح است.
بر اساس اين توافقنامه ارتش سوريه وارد منطقه شد و تمامي نهادهاي دولتي کار خود را از سرگرفتند و جاده بين المللي حمص به حماه ظرف سه روز پس از امضاي توافق و تامين امنيت اين جاده از سوي يگان هاي نظامي گشايش يافت.
شهر حماه از نظر جمعيت چهارمين شهر بزرگ سوريه پس از دمشق، حلب و حمص است که در مرکز اين کشور و در کرانه رود `العاصي` واقع شده و مرکز استان حماه است.
فرماندهي کل ارتش سوريه چهارشنبه 26 ارديبهشت با صدور بيانيه اي اعلام کرد: ارتش سوريه با همکاري نيروهاي همپيمان پاکسازي 1200 کيلومتر مربع از حومه شمالي حمص و حومه جنوبي حماه را از وجود تروريست ها در 65 شهرک و روستا کامل کردند.

آمادگي ارتش سوريه براي پاکسازي سويدا
ارتش سوريه و گروه هاي همپيمان براي پاکسازي باديه استان سويدا از عناصر باقيمانده گروه تروريستي داعش آماده مي شوند.
رسانه هاي مخالف دولت سوريه امروز اعلام کردند که نيرو و تجهيزات گسترده اي از ارتش سوريه در سه روز گذشته وارد منطقه `تل اصفر` در استان سويدا شده است.
بالگردهاي ارتش سوريه همچنين مواضع تروريست ها را در دو منطقه تل صعد و الطمثونه در شمال شرق استان سويدا را هدف قرار دادند.
تروريست هاي داعش بر حدود 50 درصد از باديه استان سويدا مسلط بوده و عناصر اين گروه در مناطق صعب العبور يا بياباني آن حضور دارند.
رسانه هاي مخالف سوري اعلام کردند که يک کاروان نظامي ارتش سوريه از استان درعا به سوي بزرگراه دمشق - سويدا حرکت کرد و پس از ورود به استان سويدا وارد منطقه تل اصفر شد.
استان سويدا در جنوب سوريه قرار دارد و شهر سويدا مرکز آن با دمشق 100 کيلومتر فاصله دارد، اين استان با شمال اردن هم مرز است.

توافق نتانياهو با سران اروپا براي خارج‌کردن ايران از سوريه!
يک مقام ارشد صهيونيست مدعي شد که درپي ديدار نخست‌وزير اين رژيم با سران انگليس، فرانسه و آلمان، توافق شده که اقداماتي جدي براي خارج کردن ايران از سوريه انجام شود.
با به پايان رسيدن سفر اروپايي «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و رايزني‌ها عليه ايران، گفته مي‌شود او توانسته توافق سران پاريس، لندن و برلين را براي پايان دادن به حضور ايران در سوريه به‌دست آورد.
يک مقام دولتي ارشد رژيم صهيونيستي شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که سران فرانسه، آلمان و بريتانيا به يک «توافق کلي» درخصوص خارج کردن نيروهاي ايراني از سوريه رسيده‌اند.
به نوشته وبگاه «تايمز اسرائيل» اين مقام ارشد (که نامش فاش نشد) به خبرنگاران گفت که درپي سفر نتانياهو، توافق گسترده‌اي بين «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون»‌ رئيس‌جمهور فرانسه و «ترزا مي» نخست‌وزير انگليس حاصل شده مبني بر اينکه نيروهاي ايراني بايد کاملا از سوريه خارج شوند.
وي تاکيد کرد که علاوه بر توافق، کار روي اين موضوع شروع نيز شده و به پيشرفت‌هاي خوبي رسيده‌اند.

حضور ايران در سوريه قانوني است
نبيه بري گفت: "ايران به درخواست دولت سوريه در اين کشور حضور دارد؛ درست مانند حضور روسيه در سوريه که با درخواست دمشق بوده است".
به گزارش پايگاه النشره لبنان، رئيس مجلس نمايندگان لبنان با قانوني خواندن حضور ايران در سوريه، به نقش حزب الله در لبنان اشاره و تاکيد کرد: اگر حزب الله در لبنان نبود، (تروريست هاي وهابي- صهيونيستي) داعش اکنون در کشورمان حضور داشتند.
نبيه بري رئيس مجلس نمايندگان لبنان گفت: "ايران به درخواست دولت سوريه در اين کشور حضور دارد؛ درست مانند حضور روسيه در سوريه که با درخواست دمشق بوده است".
نبيه بري با محکوم کردن درخواست ها براي عقب نشيني و خروج حزب الله و ايران از سوريه، اين مسئله را با توجه به اوضاع کنوني اين کشور(سوريه)، موضوعي بعيد و غير ممکن دانست.
بري در مصاحبه اي با خبرگزاري اسپوتنيک، گفت: حزب الله در کشور خودش حضور دارد براي اينکه اگر حزب الله در لبنان نبود قطعا اکنون شاهد حضور داعش در اينجا (لبنان) بوديم".
نبيه بري در پاسخ به سوالي درباره "زماني که ممکن است اين خروج (خروج ايران و حزب الله از سوريه) محقق شود، گفت: اين خروج زماني خواهد بود که "سوريه آزاد شود و شاهد يکپارچگي اراضي خود باشد".
وي گفت: اين در حالي است که آمريکا که خواستار خروج حزب الله و ايران است، بدون اجازه دولت سوريه نيروهاي خود را در اين کشور مستقر کرد."
وي افزود: "ما امروز در لبنان ميزبان حدود يک و نيم ميليون سوري هستيم. ما آنها را غريبه نمي دانيم چرا که لبنان و سوريه هميشه در کنار هم بوده اند و اکنون نيز اين چنين است در نتيجه آنچه در سوريه مي گذرد و حوادث اين کشور، بر لبنان تاثير گذار است و هر گونه تقسيم سوريه در واقع باز ترسيم نقشه منطقه محسوب مي شود".




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی: افکار عمومی جهان و بویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل:

۱- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله  در رفح و حتی کرانه باختری؛

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

۳- تبادل اسرا؛

۴- موظف ساختن رژیم اسراییل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیرو‌های نظامی و تجهیزات آن‌ها از غزه و تضمین بین المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

۵- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسراییل؛

۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل. برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است