Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-05@23:11:26 GMT

آسیا – آفریقا؛ بجنگ و تسلیم نشو!

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۵۱۵۳

به گزارش وانانیوز، 

5 نماینده آفریقا و 5 نماینده آسیا امیدوارند این بار بهتر از هر زمان دیگری نتیجه بگیرند اما قرعه کشی مسابقات، کار را برای نمایندگان این دو قاره بسیار مشکل کرده است.

 

* دومین روزِ جام و یک تقابل جذاب

عربستان سعودی به عنوان اولین نماینده آسیا در بازی افتتاحیه حاضر خواهد بود. سعودی ها به مصاف میزبان جام می روند و باید امیدوار باشند در نخستین بازی جام جهانی، شگفتی سازی کنند و از سد روس ها بگذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصر اولین تیم آفریقایی است که در جام جهانی به میدان خواهد رفت. آن ها 25 خرداد در مقابل اروگوئه به میدان می روند و باتوجه به شرایط گروه نخست، ملزم به پیروزی در آن مسابقه هستند. اولین بازی رودررو را نیز شیرهای اطلس و یوزهای غرب آسیا برگزار خواهند کرد و اگر بازی ایران و مراکش برنده داشته باشد، آن ها به صعود امیدوار خواهند بود در غیر این صورت کارشان بسیار سخت می شود.

 

* سه گروه با دو تیم آسیایی – آفریقایی

در بین گروه های هشت گانه جام جهانی، در 3 گروه تیم های آسیایی و آفریقایی به طور همزمان حضور دارند. در گروه یک عربستان سعودی و مراکش، در گروه 2 ایران و مراکش و در گروه 8 ژاپن و سنگال جدال هایی جذاب با یکدیگر خواهند داشت. نکته مشترک، شانس صعود پایین تیم ها از این گروه ها است.

 

* کدام تیم ها شانس صعود دارند؟

مصری ها باتوجه به حضور محمد صلاح در تیمشان، امیدهای بسیاری به صعود از گروه دارند. گروه سوم محل حضور تیم ملی استرالیا در کنار پرو، دانمارک و فرانسه است و می توان برای این نماینده آسیا نیز شانس هایی قائل شد. در گروه 4 نیجریه با تیم های ایسلند، کرواسی و آرژانتین هم گروه است و پتانسیل قرار گیری در بین 2 تیم برتر را دارد. البته 7 تیم دیگر نیز امیدوار به صعود هستند و برای این مهم، گام به روسیه گذاشته و خواهند گذاشت، اما کار بسیار سختی دارند.

 

* طلسم باقی می ماند؟

تنها تیمی که در ادوار جام جهانی توانسته به نیمه نهایی برسد، کره جنوبی است. چشم بادامی ها در حالی که میزبان بودند به این مهم رسیدند و آفریقایی ها نیز هیچگاه به جمع 4 تیم برتر نرسیده اند. اکنون باتوجه به حضور تیم های مدعی نظیر اسپانیا، آلمان، برزیل و... بعید به نظر می رسد این طلسم شکسته شود.

 

* احتمالات جذاب، رویاهای شیرین

تقابل در مراحل حذفی، می تواند یک رویای جذاب برای هواداران تیم های آسیایی و آفریقایی باشد. بدون شک جدال ایران – عربستان و مراکش - مصر زیبایی ها و جذابیت بسیاری در بر دارد و طرفداران این تیم با چنین رویایی شب را به صبح می رسانند اما در واقعیت، کمتر کسی است که چنین رویاهایی را پیش بینی کند و به آن امیدوار باشد.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.    تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) با شکست دو بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا کرد.    ملی‌پوشان ساحلی که امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان می‌رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.   با کسب این نتیجه و راه‌یابی تیم ملی والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود.   ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.   حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک (انگوین هووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.   نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • فولاد - تراکتور؛ بجنگ و در لیگ برتر بمان! | پیش بازی
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا
  • صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان
  • تنیس روی میز کانتندر فیلیپین؛ فرجی و نشاطی از صعود بازماندند
  • صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا
  • بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد