Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-29@13:14:48 GMT

راهپیمایی روز قدس امسال تاریخی و سرنوشت‌ساز است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۵۲۳۴

به گزارش وانانیوز، 

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگویی با بیان اینکه «آمریکا گرفتار رئیس جمهور بیمار شده است» اظهار داشت: ترامپ سعی می‌کند با برهم زدن نظم جهانی اهداف آمریکا را جلو ببرد که نتوانسته به هیچ کدام از شعارهای انتخاباتی‌اش هم عمل کند. لذا دست به اقداماتی خودسرانه و مضحک همچون انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس می‌زند، اقدامی که باعث شد چند روز گذشته اجماع جهانی علیه آمریکا بوجود آید و رأی‌ گیری شورای امنیت نشان دهنده این بود که آمریکا در انزوا قرار دارد چون پیشنهاد آمریکا درباره غزه حتی یک رأی مثبت را هم نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این رأی‌گیری هم‌پیمانان آمریکا و برخی کشورهای عربی همچون عربستان از آمریکا پشتیبانی نکردند. این به دلیل اقدام مضحک آمریکا است آن هم در شرایطی که شاهد بودیم در چند هفته گذشته اسرائیل به تظاهرات مسالمت‌آمیز و آرام فلسطین در نوار غزه حمله کرد و پاسخ مردمی که آمده بودند تا از حق سرزمین مادری‌شان دفاع کنند را با گلوله داد.

حسن‌بیگی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر ملت‌های مسلمان مخالف اقدامات رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا هستند. حرکتی که روزی از خاورمیانه شروع شد امروز در تمامی دنیا ادامه پیدا کرده آن هم در شرایطی که آمریکا در تمامی برنامه‌هایش شکست خورده و در مقابل اجماع جهانی برای پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین شکل گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه «دنیا اقدامات مضحک، غیرقانونی و کودکانه ترامپ را محکوم می‌کند» گفت: این موارد خود نشان می‌دهد که راهپیمایی روز قدس امسال راهپیمایی تاریخی و سرنوشت‌ساز است و همه ملت‌ها باید با عمل به وظیفه خود در این راهپیمایی شرکت کرده و اقدامات ترامپ و رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام راحل گفت: در این روز همه مسلمانان یک دل و یک صدا اقدامات ترامپ و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و شعار خواهند داد. قطعا این راهپیمایی تیری بر چشم آمریکایی‌ها خواهد بود و عاملی برای پشتیبانی و حمایت قاطع از مردم فلسطین می‌شود.

حسن‌بیگی در توضیح تفاوت روز قدس امسال با سال‌های گذشته گفت: اقدام ترامپ در اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی آتش زیرخاکستر را برافروخته کرد و باعث شد که ملت‌ها امسال نسبت به سال‌های گذشته نسبت به آمریکا متحدتر شوند. قطعا همسبتگی و حضور باشکوه در روز قدس می‌تواند باعث تجدید نظر در تصمیم آمریکا شود چون به نظر می‌رسد ترامپ کارهای بوش را تکرار می‌کند. بوش که در نهایت مجبور به عقب‌نشینی از صحبت‌هایش شد. به همین دلیل می‌توان این پیش‌بینی را کرد که حضور مردم در صحنه باعث عقب‌نشینی ترامپ از تصمیماتش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه «مردم فلسطین صاحبان اصلی سرزمین‌شان هستند» گفت: شرایط بین‌المللی شرایط بسیار سختی برای ترامپ و آمریکا است به همین دلیل ترامپ از هر طریقی به دنبال بر هم زدن نظم بین‌المللی و انزوای آمریکاست چون اقدامات ترامپ انزوای آمریکا را تسریع بخشیده است.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: مردم ایران همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و اعلام می‌کنند که در کنار مردم فلسطین حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: انتقال سفارت آمریکا به قدس راهپیمایی روز قدس روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • ویدئو| راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه