Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ متن بیانیه اتحادیه انجمن های مستقل در اروپا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبداء بیداری و هوشیاری آنان باشد و از غفلت هایی که در طول تاریخ، خصوصاً سده های اخیر، شده است بیرون آیند تا آن روزِ هوشیاری و بیداری از ده ها سالِ ابرقدرتها و منافقان جهان والاتر باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی (ره)

با گذشت چندین دهه از یورش یهودیان متجاوز به فلسطین و تشکیل دولت غیرقانونی در سرزمین های اشغالی، هر ساله ما شاهد جنگ و کشتار هزاران انسان بی گناه، آوارگی هزاران انسان و سکوت اکثر کشورهای مدعی حقوق بشر هستیم. با این حال، اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، هر ساله موجب اتحاد، همبستگی و همدلی بیشتر مسلمانان و آزادگان جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از اقدامات حمایتی استکبار جهانی از ظلم و تجاوز رژیم نامشروع صهیونیستی در سراسر جهان شده است.

رژیم اشغالگر قدس همواره با ارتکاب جنایات ضد بشری به اهداف توسعه طلبانه خود پرداخته و مردم مظلوم فلسطین را از حقوق ابتدایی محروم کرده و به رغم مبارزات آزادیخواهانه مردم فلسطین و محکومیت های متعدد از سوی مدافعین حقوق بشر و سازمان های بین المللی، با همکاری دولت ایالات متحده و امروز با حمایت دولت های خیانتکار عربی به اقدامات سبوعانه خود ادامه داده است. بدون تردید مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت روزی که وعده حق الهی است به پیروزی خواهد رسید.

امسال شکوه و عظمت روز قدس بیشتر از سال های گذشته خواهد بود. علی الخصوص که دولت ایالات متحده با اتخاذ تصمیم نابخردانه خود مبنی بر تغییر مکان سفارت امریکا به بیت المقدس، موجی جدید از اعتراضات را برانگیخته و باعث کشته و زخمی شدن هزاران نفر اعم از زنان و کودکان بیگناهی شده است که به اعتراض مسالمت آمیز به تحکیم تجاوز صهیونیستها پرداختند.

اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، همپای آزادی خواهان جهان به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین در روز قدس پرداخته و با حضور حداکثری و پرشور خود در راهپیمایی های اعتراضی در سراسر اروپا، جهانیان را به واکنش نسبت به اقدامات تجاوزگرانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی دعوت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس بیانیه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی

مردم غزه با در دست گرفتن پلاکارد، از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکایی تشکر کردند؛ چراکه رژیم صهیونیستی خواستار اخراج این دانشجویان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، اعتراضات دانشجویان جهان به ویژه آمریکا علیه رژیم صهیونیست و حمایت از مردم مظلوم غزه همچنان ادامه دارد. 

 مردم در شمال و مرکز غزه نیز از دانشجویانی که در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنگ غزه اعتراض کرده‌اند، قدردانی کردند.

در دیرالبلاح، در مقابل بیمارستان شهدای الاقصی، پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی تابلوهایی را در دست داشتند که حاوی پیام‌هایی بود که شامل «متحد علیه نسل‌کشی»، «کشتار کودکان باید متوقف شود» و «به مبارزه برای عدالت ادامه دهید». میشد. 

دکتر سعد ابوشاربان به سی‌ان‌ان درباره وصف حس و حالش از حمایت‌های مردم جهان گفت که با تماشای تصاویر معترضان در کشورهای دیگر انگار «بر فراز ماه» بوده است. زیرا این بدان معناست که «در سرتاسر جهان انسان‌هایی هستند که می‌دانند الان اینجا در نوار غزه چه می‌گذرد».

فلسطینیان غزه چند روزی است که از معترضان آمریکایی حمایت می‌کنند. در چند اردوگاه آوارگان در فلسطین در روز چهارشنبه، کودکانی نیز دیده شدند که تابلوها و بنرهایی با نام دانشگاه‌های مختلف آمریکا که در آن تظاهرات حامی فلسطین برگزار شده است، در دست دارند که روی آن نوشته شده بود: «از همبستگی شما متشکرم!»

نادیا الدیبس، مادری که فرزندانش بنرهایی را پشت سر او در دیرالبلاح در دست داشتند، به سی ان ان گفت که از «دانشجویان شجاع» دانشگاه‌های آمریکا به خاطر همبستگی آنها با غزه و درخواست آتش بس تشکر می‌کند.

وی گفت: جمعیت‌های عرب زبان به ما اهمیتی نداده‌اند، در حالی که دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا با ما احساس همدردی می‌کنند، خونی را که از مردم ما می‌ریزد، ساختمان‌های ما که بر سرمان آوار میشود و بچه‌های ما که زندگی‌شان ویران می‌شود را احساس کرده‌اند... هزاران سپاس از آنها.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • روایتی دیگر از چهره جدید دانشگاه کلمبیا
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم