Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@21:36:09 GMT

پیشگیری از ابتلای به بیماری های غیرواگیردار با ورزش

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۶۵۹۵

پیشگیری از ابتلای به بیماری های غیرواگیردار با ورزش

رکنا: ورزش وتحرک بدنی مانع از ابتلای به بسیاری از بیماری به خصوص سرطان ها می شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از اجرای برنامه اقدام جهانی برای فعالیت جسمی خبر داد.

"تدروس آدهانوم قبریسوس"، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفت: داشتن تحرک و فعالیت بدنی برای سلامتی Health حیاتی است. اما در جهان مدرن این موضوع چالشی‌تر شده است زیرا جوامع و شهرهای ما به شکل درست طراحی نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون به رهبرانی در تمامی سطوح نیاز داریم تا به افراد کمک کنند گام‌های سالم‌تری بردارند.

در سراسر جهان، یک پنجم از بزرگسالان و چهار پنج از نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ ساله به اندازه کافی فعالیت فیزیکی انجام نمی‌دهند. همچنین دختران، زنان، حاشیه‌نشینان، کهنسالان، افراد فقیر و افراد دارای معلولیت و مبتلایان به بیماری‌های مزمن از فرصت کمتری برای داشتن فعالیت جسمی برخوردار هستند.

انجام مرتب حرکات ورزشی در پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر از قبیل بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، سرطان پستان و روده نکته کلیدی است. بیماری‌های غیر واگیر عامل ۷۱ درصد از تمامی موارد مرگ و میرها در سطح جهان از جمله فوت ۱۵ میلیون فرد ۳۰ تا ۷۰ ساله در سال است.

این برنامه اقدام جهانی به کشورها نشان می‌دهد چگونه می‌توانند بی‌تحرکی در بزرگسالان و نوجوانان را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند. در این برنامه، مجموعه‌ای از سیاست‌ها ترکیب شده‌اند که هدف آن‌ها ایجاد جوامعی فعال‌تر از طریق بهبود محیط زیست و فرصت‌هایی برای تمامی افراد است تا بتوانند پیاده‌روی، ورزش Sport و دوچرخه‌سواری کنند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین اظهار داشت: برای اینکه فعالیت جسمی داشته باشیم نیاز نیست به صورت حرفه‌ای ورزش کنیم. استفاده از پله به جای آسانسور یا خرید کردن با دوچرخه یا پیاده به جای استفاده از خودروی سواری قابل قبول است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت سلامتی Health سرطان ورزش Sport سرطان دختران بیماری ورزش خرید حوادث عکس من زن کودک دختر زندگی متجاوز مرد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

بدن افراد سوخت‌وساز و ترشح بعضی از هورمون‌ها را متناسب با محرک‌های خارجی، مانند نور و دما، تغییر می‌دهد. خواب آلودگی بهاری نوعی عکس‌العمل بدن انسان به تغییراتی است که در طبیعت رخ می‌دهد.

افزایش طول مدت روز و روشنایی در فصل بهار خواب آلودگی و کاهش تمرکز بسیاری از افراد را به وجود می‌آورد. محققان معتقد هستند در فصل بهار ساعت بیولوژیکی بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده است نمی‌تواند با طولانی‌شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به‌سرعت تحلیل می‌رود؛ بنابراین افراد به اختلالات خواب ازجمله پرخوابی مبتلا می‌شوند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان