Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@08:10:08 GMT

لذت رانندگی با بزرگترین شاسی بلند جهان+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۶۶۶۹

‍‍‍‍‍‍

رکنا: آوتوروس شامان یک خودروی آفرود بسیار توانا است که می‌تواند تعداد زیادی سرنشین نیز، حمل کند.

حجم ویدیو: 32.79M | مدت زمان ویدیو: 00:03:27

یک شرکت روسی به نام آوتوروس از یک خودروی شاسی بلند غول پیکر با نام شامان رونمایی کرده است که دارای 4 محور و8 چرخ محرک است. این محصول، بزرگ‌ترین خودروی تجاری دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که مرسدس بنز از مدل AMG G63 6×6 رونمایی کرد به نظر می‌رسید که این خودرو یک شاسی بلند بسیار بزرگ برای صعود به قله اورست، با ظاهر لوکس و پیشرانه‌ی قدرتمند باشد. اما این عناوین، قرار نیست تا ابد در اختیار AMG 6x6 باشند و یک شرکت روسی با نام آوتوروس از محصول شاسی بلند جدید خود رونمایی کرده است که شامان نام دارد و نه تنها دارای ابعاد و وزن بیشتری در مقایسه با AMG G63 6×6 است بلکه حتی یک محور بیشتر هم دارد و این یعنی با یک خودروی هشت چرخ روبرو هستیم.

آوتوروس شامان 8x8 یک خودروی آفرود بسیار توانا است که می‌تواند تعداد زیادی سرنشین نیز، حمل کند. روی کاغذ، این خودرو تنها 170اسب بخار قدرت دارد که با نهایت سرعت 70 کیلومتر بر ساعت، در مقایسه با مرسدس بنز، حرفی برای گفتن ندارد. از سویی دیگر، تونایی‌های شامان در گذر از مسیرهای سخت، دست کمی از AMG 6x6 ندارد.

در کابین شامان 8x8 مشاهده می‌شود که موقعیت قرار گیری راننده درست در وسط است تا بهترین دید و ارگونومی را داشته باشد. ابعاد شامان بسیار بزرگ است اما عرض آن آنقدری هم زیاد نیست که در مسیرهای عادی دردسر ساز شود. همچنین برای کنترل بهتر، هر چهار محور نیز قابلیت فرمان پذیری دارند.

یکی از موارد منفی در مورد شامان 8x8 مصرف سوخت آن است. شامان 8x8 در هر 100 کیلومتر به طور متوسط 21 لیتر سوخت مصرف می‌کند، اما به لطف مخزن سوخت 270 لیتری می‌تواند با هر بار سوخت گیری 1215 کیلومتر را طی کند.

شامان 8x8 را باید به نوعی برادر بزرگ‌تر مرسدس G63 6×6 دانست که قابلیت خارج جاده‌ای بهتری نیز دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ماجرای خارج کردن جن از بدن کودک 2 ساله ایرانی

آرزویی که همانند لاله و لادن ایرانی که زیر خاک دفن شد / خداحافظی دردناک دوقلوها با زندگی+تصاویر

صحنه کثافتکاری مرد کینه جو در منزل زن سابقش / او از ازدواج زن سابق با دوست صمیمی اش شاکی بود+فیلم دوربین مداربسته و عکس

چهره مرد خبیث مشخص شد / جزئیات پیگیری پرونده آزار بهاره 5 ساله +عکس

خلبان ماهر ترجیح داد در خیابان شلوغ فرود بیاید!+فیلم

رییس کارخانه هر سال یکی از کارمندان زن را صیغه می کرد / فریبا 26 ساله هم به دام او افتاد

مبینا چه رازی را از خواستگارش پنهان کرد؟! / داماد وقتی فهمید زن دوم گرفت!

زن همسایه حرف‌های تحریک‌کننده‌ای می زد و من به خانه اش می رفتم!

رویا به خاطر ارسال پیام مرگ برای پسر مورد علاقه اش دستگیر شد / این پسر خود را دار زد + عکس

زن صیغه ای که شوهر دومش را زنده زنده سوزاند + گفتگو و عکس

عطا از من سو استفاده کرد و با دختری دیگر ازدواج کرد

اقدام کثیف یک پسر با زن جوان هنگام رساندن او به بیمارستان

سگ‌های وحشی زنی را زنده زنده خوردند + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت مدل جهان فیلم رانندگی ساعت بزرگترین ویدیو ها حوادث عکس من زن کودک دختر زندگی متجاوز مرد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

سرمای سخت زمستان باشد یا گرمای سوزان تابستان، فرقی ندارد، هر موقع از سال که باشد می‌توانید به پارک آبی بروید و تجربه حضور در این تفریح جذاب را کسب کنید، با این گزارش همراه باشید تا از بزرگترین پارک آبی کشور برای شما بگوییم که قرار است در شهر شیراز احداث شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، پارک کوهستانی دِراک شیراز با آب‌وهوای فرح‌بخش و مناظر چشم‌نوازش جز زیباترین پارک‌های شیراز است، این بوستان در دامنه کوه دراک واقع در شمال‌غرب شهر شیراز و در کنار بزرگراه حسینی الهاشمی و شهرک برف فروشان قرار دارد و ورودی مجموعه از درون شهرک برف فروشان می‌گذرد.

عملیات ساخت این پارک در سال ۹۲ آغاز شد و پس از چهار سال فاز اول آن به مساحت ۵۸۰ هکتار در تابستان سال ۹۶ توسط شهرداری شیراز به بهره‌برداری رسید.

در فاز اول بهره‌برداری از این پارک کوهستانی امکاناتی همچون پیست دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه، آب‌نما، مسیر کوهنوردی، زیستگاه حیوانات، زیپ‌لاین، دریاچه مصنوعی، باغ گیاهان دارویی، زمین بازی کودکان ایجاد شده است، همچنین طرح توسعه این پارک در فازهای دوم و سوم هم اکنون در حال اجرا است.

احداث پروژه‌های تفریحی و گردشگری در پارک کوهستانی دراک از اقداماتی است که توسط شهرداری کلانشهر شیراز دنبال می‌شود و در این راستا پروژه‌های گردشگری بزرگ مقیاس در این پارک در حال اجراست که پارک آبی بزرگ شیراز، آکواریوم، تله کابین، باغ پرندگان و شهربازی از جمله آن‌هاست.

پروژه پارک آبی بزرگ شیراز در بوستان دراک در بهمن سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد و در این پروژه تفریحی گردشگری ۱۴ سرسره، استخر ۱۰۰۰ نفری، استخر موج‌ساز ۵۰۰ نفری، استخر کودکان ۲۰۰ نفری و رودخانه تفریحی به طول ۲۰۰ متر طراحی شده است و به علت ابعاد و زیربنا، به عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی کشور در شیراز معرفی خواهد شد.

پارک آبی بزرگ شیراز متمایز در سطح کشور در به‌کارگیری، طراحی و تنوع بازی‌ها است که این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه یکی از ۵۰ پروژه بزرگ شهرداری شیراز است.

پروژه آکواریوم شیراز دیگر پروژه اجرایی در بوستان دراک شیراز است، این پروژه دارای بزرگترین تونل آکواریومی کشور است و همچنین کف سطح زمین نیز به صورت آکواریوم شیشه‌ای است که توانسته نسبت به دیگر پروژه‌های کشور که فقط بدنه و سقف است، وجه متمایزی داشته باشد.

عملیات اجرای این پروژه در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک با همکاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری شیراز در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع هشت متر و زیربنای ۴۱۰۰ متر مربع در حال انجام است.

در سومین بازدید شبانه مدیریت شهری از روند اجرایی پیشرفت دو پروژه پارک آبی بزرگ و آکواریوم شیراز، برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده از سوی مجموعه مدیریت شهری برای افتتاح پروژه پارک آبی شیراز در تیر ماه ۱۴۰۴ اعلام شد، همچنین در خصوص پروژه آکواریوم با توجه به اینکه اجرای عملیات احداث به صورت کار مشارکتی ۶۰_۴۰ است و آورده شهرداری شیراز اجرای اسکلت و محوطه‌سازی است، شریک سرمایه‌گذار اعلام کرده است پس از تحویل اجرای اسکلت پس از شش‌ماه بهره برداری از پروژه صورت می‌گیرد.

محیط آرام این پارک برای دوری از تنش‌های روزانه و استراحتی کوتاه، بهترین مکان است، پارک کوهستانی دراک در امتداد رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد و چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر گل و بهار نارنج یعنی شیراز را به نمایش می‌گذارد و این بوستان با فضای بسیار زیبایی که دارد می‌تواند به عنوان یکی از مراکز تفریحی گردشگری شهر شیراز تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، دوم اردیبهشت، خبری با عنوان «پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور» در خبرگزاری ایمنا منتشر شد که با بازخوردهای فراوانی از سوی مخاطبان این رسانه همراه شد، از این رو بر آن داشتیم تا گزارشی به معرفی این پارک آبی و اینکه بزرگترین پارک آبی کشور در کجای شیراز قرار دارد، بپردازیم.

کد خبر 747368

دیگر خبرها

  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...