Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیدواریم حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود گفتن‌ها التیامی بر دل‌های زخم‌دیده فلسطینیان و مسلمانان یمن باشد. ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، به تفسیر آیه 55 سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آیات قبلی سوره احزاب، اگر کسی به درب خانه پیامبر اکرم(ص) رفته و از زنان پیغمبر چیزی خواستند، زنان رسول اکرم(ص) باید از پس پرده حجاب آن کالا را به شخص نامحرم بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بهتر آن است که حرمت‌ها حفظ شود و تا آنجایی که می‌شود مواجهه زن و مرد نامحرم با یکدیگر صورت نگیرد، بنابراین اسلام برای زن و مرد مسلمان احترام بسیاری قائل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه استثنائات آیه 55 سوره احزاب را مورداشاره قرار داد و افزود: آیات 56، 57 و 58 سه مطلب مهم را دنبال می‌کند، نخست درود فرستادن به پیامبر اکرم(ص) و تسلیم فرامین ایشان بودن، دوم آزار و اذیت نکردن رسول اکرم(ص) و سوم آزار و اذیت نکردن مردم.

رفیعی با بیان آثار فرستادن صلوات بر پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: صلوات سبب از بین بردن فقر، آمدن برکت به زندگی انسان، نیکو شدن خلق و تزکیه روح انسان می‌شود.

وی با اشاره به ثواب فرستادن صلوات بر پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: کسی تصور نکند که با صلوات می‌توان حق‌الناس را جبران کرد، بلکه پاک شدن سیئات مربوط به خطاهایی است که کوچک بوده و قابل پاک شدن هستند و شامل گناهان بزرگ نمی‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: درود و صلوات فرستادن بر رسول اکرم(ص) عاملی برای عادت‌های خوب شده و قرب به رسول خدا را به دنبال می‌آورد همچنین صلوات بر پیامبر اکرم(ص) سبب تقویت حافظه انسان می‌شود، اثر دیگر مربوط به کفاره گناه است.

وی با تأکید بر اینکه یاد کردن پیامبر اکرم(ص) سبب یاد کردن انسان از سوی شخص رسول اکرم(ص) می‌شود، ادامه داد: اگر کسی خدا و پیغمبر را اذیت کند خداوند در دنیا و آخرت او را لعن کرده و خوار می‌کند، همچنین عذاب خردکننده‌ای را شامل حالش می‌کند.

رفیعی با اشاره به آثار مخرب سیگار کشیدن گفت: به دلیل اینکه تغییر عادات مشکل است می‌توان عادت‌های خوب را در خود تقویت کرد و ترک سیگار و نکشیدن آن‌یکی از این عادت‌های خوب است که می‌توان در خود ایجاد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه مظلومیت ملت فلسطین را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: از حضور رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین یک قرن می‌گذرد و هر جنایتی که اسرائیل می‌کند مؤسس این بنیان زشت بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس در آن شریک است.

رفیعی با اشاره به دلیل نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری با 25 سال آینده در صفحه جهانی دیگر از اسرائیل اثری نخواهد بود و این رژیم جعلی به زودی از بین خواهد رفت.

وی موارد اذیت پیغمبر اکرم(ص) را موردتوجه قرار داده و عنوان کرد: اذیت عملی، اذیت و تحریم سخت اقتصادی، اذیت گفتاری، اذیت اتهام و تهمت زدن، آزار امیرالمؤمنین و اهل‌بیت(ع)، آزار مؤمن و اذیت شبهه افکنی مواردی بودند که با انجام آن‌ها رسول اکرم(ص) را در زمان حیاتشان مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

رفیعی با اشاره به سخت‌گیری امیرالمؤمنین(ع) درباره بیت‌المال افزود: بالاترین آزار حضرت علی(ع) ندیده گرفتن ولایت و خانه نشینی 25 ساله ایشان بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه راهپیمایی روز جهانی قدس را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم همگی به ندای مقام معظم رهبری و مراجع عالی‌مقام قم لبیک گفته  و در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنید.

وی ابراز کرد: امیدواریم حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود گفتن‌ها التیامی بر دل‌های زخم‌دیده فلسطینیان و مسلمانان یمن باشد چراکه شمر امروز نتانیاهو به سبب جنایت‌هایی که انجام می‌دهد هست و امیدواریم به‌زودی شاهد نابودی اسرائیل و تمامی جنایتکاران جهان باشیم.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر ملت ایران را مردمی دیندار دانست و مطرح کرد: ما نباید با مشاهده بعضی از مثال‌های کوچک این تحلیل دقیق که مردم ایران دیندار هستند را فراموش کنیم.

وی افزود: هر جا که بستر حضور مؤمنانه مردم در اجتماع فراهم شد، مؤمنان حضور پیدا کردند و عدم حضور مردم در جامعه به معنی بی دینی آنها نیست. شاهد مثال‌های به روز و تظاهر دینداری مردم در دوره حاضر بسیارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز متذکر شد: نباید مرعوب تبرج مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود شویم بلکه جامعه باید با مانورهای ایمانی متعدد و تکثیر و یادآوری دائم آنها، دینداری مردم را به آنان تذکر بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق اظهار کرد: ماه رمضان امسال مجموعه رسانه و بعضی از عملیات‌هایی که انجام شد این حقیقت را ثابت کرد که مردم نسبت به برنامه‌های دینی استقبال خوبی دارند.

وی افزود: استقبال از برنامه محفل، برنامه‌های سحرگاهی، زندگی پس از زندگی و بعضی از مانورهایی که در استادیوم آزادی و محافل قرآنی کوچک و بزرگ در جای جای کشور برگزار شد دیگر جلوه‌های دینداری بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: در طول دهه گذشته، راهپیمایی اربعین تا راهپیمایی جاماندگان و مراسم ده کیلومتری ها و جشن فرشته‌ها نمونه‌ای از این دینداری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با بیان اینکه هر جا بستر حضور را با یک عملیات خلاقانه ایجاد کردیم مردم مانور دینداری را نشان دادند، عنوان کرد: مشکل جدی این است که هنوز طراحی این برنامه‌ها به قوت عالی خود نرسیده است.

کد خبر 6096710

دیگر خبرها

  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد