Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز اعلام کرد: امروز شاخص بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان ۱۱ هفته گذشته رسید و بازارهای بورس تایوان هم با شکستن بیشترین میزان ۲۷ سال گذشته رکورد زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امروز بازارهای بورس آسیا وضعیت بسیار خیره‌کننده‌ای داشتند و افزایش شاخص‌ها به بیشترین میزان ۱۱ هفته گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز می‌نویسد؛ وضعیت روبه رشد شاخص‌های بورس آسیا در حالی است که بانک مرکزی اروپا احتمالاً به زودی محرک‌های اقتصادی خود را که پیش از این برای تقویت یورو و دارایی‌های اوراق قرضه استفاده می‌کرد را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص MSCI، سهام آسیا ـ اقیانوسیه در خارج از ژاپن رشد نیم درصدی داشت و به افزایش‌های اخیر خود ادامه داد. این رقم بیشترین میزان دو ماه و نیم گذشته پس از دومین روز متوالی افزایش محسوب می‌شود.

شاخص نیکی ژاپن نیز میانگین رشد ۹ دهم درصدی را ثبت کرد. اما در این میان رشد خیره‌کننده بازارهای بورس تایوان در حوزه تکنولوژی را شاهد بودیم به طوری‌که شاخص اصلی تایوان TWII به بیشترین میزان ۲۷ سال گذشته نزدیک شد.  

این شاخص رشد ۴.۲۵ درصد را از چهارشنبه گذشته تاکنون ثبت کرد. افزایش سهام بورس تکنولوژی تایوان توانست سهام نزدک را نیز به افزایش قابل‌توجهی وادارد.

در این میان شاخص‌های بورس هند هم وضعیت مناسبی داشتند به‌طوری که شاخص NSEI به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید.

در این میان بخش خصوصی پیشران این افزایش‌ها محسوب می‌شد.این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که بانک مرکزی این کشور سیاست‌های نرخ بهره خود را نخستین بار طی ۴ سال گذشته مطرح کرده است.

رویترز می‌نویسد؛ وضعیت شاخص مس CMCU3 هم به بیشترین میزان ۵ ماه گذشته رسید. قیمت این فلز ۷۲۷۸.۵ دلار در هر تن شد. افزایش قیمت مس به دلیل نگرانی از عرضه این فلز توسط شیلی از یک‌سو و افزایش تقاضای جهانی از سوی دیگر بوده است.

درحال حاضر سرمایه‌گذاران بازار جهانی به‌شدت نگران ریسک‌های بازار هستند و در آستانه برگزاری اجلاس G7 تحولات بازار را به‌شدت رصد می‌کنند. همچنین آنها منتظر نتیجه نشست آمریکا و کره شمالی هستند که قرار است هفته آینده برگزار شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رشد بانک مرکزی یورو شاخص سهام اقیانوسیه ژاپن تایوان دلار کره شمالی تایوان سهام بورس آسیا شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس با ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس