Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن ، فقر و محرومیت گسترده و شدید موجب شده است حدود چهار میلیون نفر از فقرای انگلیس، برای دریافت غذا به سازمان های خیریه و بانک های غذا مراجعه کنند.
تارنمای روزنامه ایندیپندنت نوشت: براساس نتایج یک نظرسنجی که به سفارش این روزنامه انجام شد، از هر 14 انگلیسی، یک نفر به بانک غذا (food bank) در این کشور وابسته است و همین تعداد نیز ناچارند در سطل های زباله دنبال باقی مانده مواد غذایی بگردند و یا برای تامین غذا، گدایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه ایندیپندنت به نقل از کارشناسان، مراجعه 4 میلیون فرد بالغ انگلیسی به بانک های غذا و نیز دیگر آمار جدید درباره گستردگی فقر را "تکان دهنده" نامیده است.
ایندیپندنت نوشت: سیاست های ریاضت اقتصادی در انگلیس موجب شده است، مردم فقیر شوند و به جز خیریه ها، جایی برای کمک به آن ها وجود نداشته باشد.
به نوشته ایندیپندنت، بنیاد جوزف راونتری (Joseph Rowntree Foundation) نیز گزارش داده است فقط پارسال بیش از یک و نیم میلیون انگلیسی، فقیر شدند که از مجموع جمعیت شهرهای پر جمعیت لیورپول و بیرمنگهام نیز بیش تر است.
ایندیپندنت نوشت: سیاست های ریاضت اقتصادی دولت محافظه کار انگلیس موجب شده است در میان جمعیت فقیر این کشور، 365 هزار کودک در فقر به سر ببرند که نوعی "فقیر سازی طراحی شده " است.
ایندیپندنت نوشت: در نظرسنجی فقر غذایی در انگلیس، از نمونه 1050 فرد بالغ نظرسنجی شد که براساس آن، 7 درصد از جمعیت بالغ این کشور (معادل 3 میلیون و هفتصد هزار نفر)، غذایشان را از بانک های غذایی، از درون سطل های زباله و یا از مردم خیر دریافت می کنند.
براساس نتایج این نظرسنجی، یک میلیون نفر انگلیسی نیز در پی مشکلات مالی، ناچار شده اند از میزان غذای فرزندانشان کم کنند.
ایندیپندنت نوشت: در پی بررسی پژوهشگران دانشگاه هریوت وات (Heriot-Watt University) در ماه آوریل امسال، مشخص شد که در مقایسه با دوازده ماه گذشته، شمار افرادی که امسال به بانک های غذا مراجعه می کنند، به صورت چشمگیری 13 درصد افزایش یافته است و اکنون بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر ناچارند برای زنده ماندن، غذایشان را از بانک های غذا دریافت کنند.
به گزارش پژوهشگران این دانشگاه، 62 درصد از افراد مورد بررسی گفته اند غذا، مهم ترین کمبود آنان است و دستکم در ماه گذشته، بارها بدون غذا مانده اند؛ 47 درصد گفته اند به وسایل بهداشتی اولیه دسترسی نداشته اند؛ 46 درصد گفته اند لباس مناسب نداشته اند و 42 درصد گفته اند ناچار شده اند در محل های سرد زندگی کنند زیرا قادر نبوده اند سرپناهشان را گرم کنند.
براساس این گزارش، از هر 5 نفر یک نفر نتوانسته است هزینه برق را بپردازد و در نتیجه، شب ها در تاریکی مانده است و 16 درصد نیز گفته اند کارتن خوابند.
ایندیپندنت به نقل از «مارگارت گرینوود» (Margaret Greenwood)، وزیر کار و مستمری بگیری در دولت سایه انگلیس این آمار را تکان دهنده نامیده و نوشته است پس از هشت سال حکومت دولت محافظه کار در این کشور، فقر دوباره به خیابان های کشور ما بازگشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگلیس فقر خیریه نیازمندان گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره رامین یکتاپرست
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • (ویدیو) غذای خیابانی در پاکستان؛ پخت و سرو ۵۰۰ کیلو آب نخود با مرغ و تخم مرغ
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • بازداشت چند داعشی در استانبول