Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس داوری فوتبال ایران به بررسی استفاده از تکنولوژی داوری پرداخت. ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ ورزشی فوتبال ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حیدر سلیمانی، کارشناس داوری درباره استفاده از تکنولوژی در داوری مطلبی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده ست که عیناً در زیر می‌خوانید:

«بعد از اتفاقاتی که در جام‌های جهانی 2010 و 2014 روی داد، فیفا استفاده از تکنولوژی روی خط دروازه را تنها راه حل مسئله ندانست و به این فکر افتاد که باید از فناوری‌های نوآورانه متفاوت در بازی فوتبال استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری جدید می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مهم به خصوص در صحنه‌های تأثیرگذار مورد تردید به داوران کمک قابل توجهی کند، اما اگر اجازه دهیم که تکنولوژی در اکثر تصمیمات داوران مداخله کند روح بازی فوتبال و جذابیت آن از بین خواهد رفت.

با توجه به پژوهشی که بنده در سال 90 با عنوان زمینه‌های نوآوری در داوری فوتبال انجام دادم، دو پیشنهاد در سال 1391 برای فیفا ارسال کردم که شامل نوآوری روی پرچم کمک داور و تکنولوژی خط دروازه و توپ بازی بوده است. روی پرچم داور دکمه‌ایی ایجاد شود که با فعال‌سازی آن موقعیت آفساید نشان داده خواد شد و با لرزش و علامت خاص کمک داور را آگاه خواهد ساخت و تکنولوژی خط دروازه که از سوی فیفا در جام جهانی گذشته و تورنمنت‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفت که این تکنولوژی عبور توپ از خط دروازه را روی ساعت مچی داور نمایان خواهد ساخت، اما در جام جهانی 2018 فیفا قصد دارد از نوآوری روی توپ فوتبال بهره گیرد به این شکل که سنسوری درون توپ تعبیه شده است که داده‌ها را به سیستم کامپیوتری منتقل می‌کند و سپس سیگنال به ساعت مچی داور و یا بازوبند داور و کمک داور به شکل لرزش ارسال می‌گردد تا داور اعلام تصمیم کند.

اعتقاد دارم اگر نوآوری‌های انجام شده بتواند کمتر از یک ثانیه به داور و کمک داور منتقل شود جذابیت خواهد داشت، اما تکنولوژی‌هایی مثل ویدئو چک، نوآوری روی زمین بازی و پیراهن بازیکنان روح فوتبال را از بین خواهد برد».

انتهای پیام/

R1015150/P1015145/S3,27/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏

به گزارش "ورزش سه"، درحالی‌که دنیای فوتبال چند روزی است تحت ‏تاثیر جنجال داور در ال‌کلاسیکو قرار دارد و درباره فایل صوتی منتشر ‏شده در اسپانیا که مکالمه داور و اتاق وی‌ای‌آر را نشان می‌دهد بحث ‏می‌کند این اتفاق در انگلیس و لیگ برتر تکرار نخواهد شد. ‏

در دیدار جنجالی ناتینگهام فارست و اورتون که به شکست 2-0 ‏فارست منجر شد، این باشگاه از عملکرد داوری و وی‌ای‌آر بسیار ‏خشمگین بوده و مدعی شد در سه اتفاق مشکوک به نفع اورتون ‏قضاوت شده و سه پنالتی از فارست دریغ شده است. ‏

ناتینگهام فارست بیانیه‌ای تند علیه داوری لیگ برتر منتشر کرد و به ‏نوعی داوری را به تبانی به سود لوتون‌تاون، حریف مستقیم فارست در ‏جدال سقوط، متهم کرد. این بیانیه آغازگر جنگ بیانیه‌ها در انگلیس ‏بود و باعث شد لیگ برتر به آن پاسخ بدهد. ناتینگهام پا پس نکشید ‏و دیشب در بیانیه‌ای دیگر گفت از تلاش برای گرفتن حق باشگاه و ‏تیمش منصرف نخواهد شد.

رسانه‌های انگلیسی امروز اعلام کردند بر خلاف اسپانیا و پخش فایل ‏صوتی مکالمات داور و اتاق وی‌ای‌آر در جریان ال‌کلاسیکو، این اتفاق در ‏انگلیس نخواهد افتاد. گفته می‌شود که لیگ برتر فایل صوتی دیدار ‏فارست و اورتون را در اختیار باشگاه ناتینگهام قرار می‌دهد ولی این ‏فایل صوتی پخش عمومی نخواهد شد. ‏

دیگر خبرها

  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!
  • رونالد آرائوخو: مسخره است که به عنوان یکی از بهترین لیگ‌های دنیا، تکنولوژی خط دروازه نداریم
  • ژاوی: داوری در لالیگا شرم‌آور است؛ همه شاهد بی‌عدالتی علیه بارسلونا بودند
  • تراشتگن: اعلام نشدن گل بارسلونا مایه خجالت جامعه فوتبال بود
  • واکنش خاویر تباس به صحنه جنجالی ال کلاسیکو با انتشار تصاویری از اشتباه‌های تکنولوژی خط دروازه!
  • گل مردود بارسا: نبود تکنولوژی دردسرساز شد! (عکس)
  • بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان
  • بازیکن آلومینیوم: بینی‌ام شکست، داور گفت بلند شو!