Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به ذهنیت اشتباهی در بالا بودن تعداد جریمه‌ها در استان زنجان شکل گرفته است گفت: استان زنجان در بحث جرائم رانندگی رتبه بیستم را در کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی آزادی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه افزایش کشفیات مواد مخدر در استان زنجان اظهار کرد: دشمن در راس آن استکبار جهانی در صدد هجمه فرهنگی و شبیه خون فرهنگی علیه ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: گسترش مواد مخدر در جامعه از اهداف دشمنان بوده و از زمانی که آمریکایی ها در افغانستان حضور پیدا کردند به شدت مواد مخدر افزایش یافت و از آن کشور مواد مخدر به سمت ایران هدایت میشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استانهایی است که کمترین کشفیات مواد مخدر را دارد خاطر نشان کرد: با این وجود در سال 96 بیش از یک تن و 300 کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کشفیات سایر ارگانها را هم در نظر بگیریم کشفیات مواد مخدر در سال گذشته بیش از 2 تن بوده است افزود: این نشان می دهد که دشمنان برای جوانان ما برنامه ریزی کردند و اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان سوزی است که میتوانیم بگوییم که مادر سایر جرائم مطرح بوده و کسی که اعتیاد داشته باشد علاوه بر جرم سرقت ممکن است مرتکب سایر جرائم نیز شود.

سردار آزادی به تاثیر مواد مخدر در جامعه ابراز کرد: اعتیاد همچنین باعث افزایش طلاق در جامعه و بی سرپرست شدن خانواده ها و زمینه ساز بسیاری از مشکلات در جامعه می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این دو ماهه ابتدای سال نیز چیزی در حدود 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده است.

*افزایش نظارت بر باشگاهای ورزشی بانوان

فرمانده انتظامی استان زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر باشگاههای ورزشی بانوان در استان زنجان ابراز کرد: پلیس اماکن و پلیس مبارزه با مواد مخدر بر باشگاههای بانوان نظارت دارند و در این راستا هم مسئولان باشگاه ها توجیه شدند که قول مواردی تحت عنوان قرص های لاغری یا سایر مواردی که به عنوان لاغر کننده از آنها اسم می برند باور نکنند.

وی بیان کرد: برخی از این قرص ها اعتیاد آور هستند و تا آنجایی که ما بررسی کردیم در این راستا گزارشات آنچنانی نداشتیم که برای استان نگران کننده باشد و اگر مواردی هم اعلام شود با هماهنگی مراجع قضایی اقدامات لازم و قانونی انجام می شود.

*وقوع 8 واقعه قتل در استان زنجان

سردار آزادی با اشاره به وقوع جرائم قتل در استان زنجان بیان کرد: از ابتدای امسال هشت مورد قتل در سطح استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم که این امر برای استان نگران کننده است که این جرائم با سلاح سرد و سلاح شکاری اتفاق افتاده بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان هیچ قتلی با سلاح جنگی اتفاق نیفتاده است گفت: باید دست به دست هم دهیم و اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی مراجع قضایی و مراکز فرهنگی انجام شود و همچنین کنترل مجرمین را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مجموع 14 فقره جرائم قتل در استان داشتیم که قاتلان هر 14 فقره نیز دستگیر شدند بیان کرد: این یک امتیاز خوبی برای پلیس استان بوده که با قاتلین به شدت برخورد کرده و آنها را به مراجع قضایی تحویل داده است.

*کمبود دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در استان زنجان

سردار آزادی گفت: در سال گذشته جزو استانهایی بودیم که کمترین قتل را در سراسر کشور داشتیم و در 34 مجموعه انتظامی استان ما جزو سی و دومین استان بودیم.

وی در ادامه با اشاره به میزان جرائم راهنمایی و رانندگی در استان زنجان بیان کرد: با بررسیهای انجام شده مشخص شد که میزان جرائم راهنمایی و رانندگی در استان زنجان نسبت به سایر استانها کمتر است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در داخل شهر جزو بیست و پنجمین استان از نظر جرائم در سطح کشور هستیم بیان کرد: 24 استان به لحاظ جریمه کردن در سطح شهر از ما بیشتر هستند.

وی بیان کرد: در جاده ها که در حیطه پلیس راه بوده از نظر میزان جریمه کردن جزو پانزدهمین استان در کشور هستیم و 14 استان از ما بیشتر جریمه می کنند که به طور متوسط استان زنجان از لحاظ جریمه کردن در سطح جاده ها و شهر جزو بیستمین استان در سطح کشور است.

سردار آزادی با بیان اینکه طول جاد‌ه‌های استان زنجان بیشتر از استانها مرکزی است و با این حساب طول تردد بیشتر بوده و در نهایت به میزان جریمه ها نیز تاثیر گذاشته است افزود: با این حساب میزان جریمه ها در استان ما کمتر از سایر استانها است و از طرفی زیر ساختهای ما در سطح استان مناسب نیست و از تکنولوژی روز و از دوربین هایی که به صورت آنلاین تخلفات را برای رانندگان پیامک می کند استفاده نمی شود.

وی گفت: متاسفانه در داخل شهر از این تکنولوژیها استفاده نمی شود و ماموران مستقیما با مردم در ارتباط هستند مردم فکر میکنند که در این استان زنجان میزان جریمه ها بیشتر از سایر استانها است.

فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: در برخی از ایام سال تخلفات رانندگی که اگر حادثه ساز نباشد از طریق تذکر انجام می شود ولی برخی از تخلفاتی که منجر به حادثه های جبران ناپذیر می شود گذشت نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور