Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران گفت:امسال با توجه به شرایط داخلی، خباثت دشمنان بر علیه ملت ایران، نابودی رسمی داعش توسط جبهه مقاومت و پیروزی حزب الله در لبنان روز قدس با شکوه‌تر برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره اینکه روز قدس تا چه اندازه می‌تواند نماد وحدت مسلمانان باشد، گفت: دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و رسیدگی به حال مظلومان عالم جزو آیین اسلامی و مرام انسانی ما مسلمانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) بارها و بارها به بیان های مختلف فرمودند که هرکس صدا و ندای مظلومیت انسان مظلومی را فراتر از مسلمان یا غیرمسلمان بودن آن بشنود و توجه نکند نام خود را مسلمان نگذارد؛ بنابراین توجه و رسیدگی به امور مظلومان به ویژه اگر در جامعه اسلامی باشد از وظایف همه ما مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با استناد به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(ع) خطاب با امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مبنی بر اینکه همواره دشمن ظالم و یاری دهنده مظلوم باشید؛ عنوان کرد: از آنجا که همه مسلمانان به پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت ایشان احترام گذاشته و دستورات اسلامی را پذیرفتند بنابراین طبیعی است که هیچ مسلمان واقعی در توجه به مساله فلسطین کوچکترین اختلاف نظری را نداشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران افزود: اما اینکه برخی غربزده‌های خودفروخته در رسیدگی به مساله فلسطین وامثال آن تشکیک کرده یا سخنانی را به زبان می‌آورند این سخن از مسلمانی آنها نیست بلکه آنها تحت تاثیر فرهنگ و توطئه غرب قرار گرفتند؛ بنابرین به جرات می‌توان گفت که همه مسلمانان و بلکه همه انسان‌های آزاده در رسیدگی به مساله فلسطین با هم متحد و یک حرف و شعار دارند بر همین اساس است که امام راحل فرمودند که روز قدس روز اسلام و همه مسلمانان است.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین تعامل ملت‌های مسلمان برای آزادسازی فلسطین از جنایات صهیونیست‌ها چیست؛ اظهار داشت: متاسفانه امروز ملت‌های مسلمان در بسیاری از کشورهای اسلامی گرفتار سران ضعیف، خودفروخته و وابسته هستند که در مرحله نخست باید دولت‌های اسلامی با اتحاد در مساله فلسطین ورود می‌کردند اما از آنجایی که امروز با چنین سرای مواجه هستیم بار رسیدگی به مساله فلسطین به دوش اقشار دیگری قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: در مرحله نخست باید ملت کشورهای اسلامی با اتحاد و وحدت یکپارچه  درباره توطئه دشمنانی نظیر آمریکا، اسرائیل یا وهابیت خبیثی که امروز با کمال وقاحت همکاری خود با اسرائیل آشکار اعلام می کند دست به روشنگری بزنند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران، ادامه داد: در مرحله دیگر باید علمای حوزوی و دانشگاهی  خواص و روشنفکران کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر با جلسات و برگزاری سمینارها و همایش‌هایی در مجامع بین المللی مظلومیت ملت فلسطین را فریاد بزنند، اگرچه در مجامع بین‌المللی گوش شنوایی وجود ندارد اما زمانیکه سیل بنیان‌کن مطالبه‌گری راه افتد مجبور هستند که خواسته آنها را قبول کنند؛ به هر طریق ممکن حتی به لحاظ حقوقی ورود کنند و اجازه ندهند که مساله فلسیطن به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه بیان داشت: گروه سومی که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تکیه داشته و در آخرین بیانات خود در بارگاه ملکوتی امام خطاب به جوانان کشورهای جهان اسلام مطرح کردند این است که در همه نقاط عالم به خصوص کشورهای اسلامی جوانان انقلابی با جوانان کشورهای دیگر ارتباط برقرار کرد و در این زمینه اقدامات جدی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پاسخ به این سوال که امام راحل در احیای روز قدس تا چه میزان در احیای مساله فلسطین و جلوگیری از فراموشی آن نقش داشتند، عنوان کرد: امروز آزادگان و متفکران عالم امام را احیاگراسلام ناب محمدی و دین ابراهیمی می‌دانند، مساله فلسطین یکی از مسائلی است که امام راحل نگاه دنیا را به آن تغییر دادند، امروز همه آزادگان عالم به آن اقرار دارند نخستین نقش را در مساله فلسطین امام راحل داشتند، با وجود اینکه سران کشورهای اسلامی و عربی حتی از غیرت عربی خود استفاده نکردند انتفاضه فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش تازه‌ای پیدا کرده و وارد عرصه جدیدی شد که این مساله نشات گرفته از تفکرات امام راحل در انقلاب اسلامی و یاران ایشان همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب بود؛ بنابراین باید امام را یکه تاز عرصه احیای مساله فلسطین و رفع مشکلات جامعه مسلمانان دانست.

وی درباره اثر بخشی راهپیمایی روز قدس بر مردم؛ اظهار داشت: در محله نخست سبب دلگرمی و قوت قلب مسلمانان مظلوم فلسطین و همه آزادگانی است که از مساله فلسطین و حتی مقاومت در عراق، بحرین، سوریه، لبنان، یمن، شیعیان عربستان و سراسر جهان دفاع می‌کنند؛ چراکه این راهپیمایی خوار چشم دشمنان و سبب خشم و ناراحتی آنها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: از مرحله دیگر حضور در این راهپیمایی عمل به تکلیف دینی و شرعی است که در کنار آن با کمک‌های مادی هم صورت خواهد گرفت، بنابراین مسلمانان اثرات حضور در این راهپیمایی را به هیچ وجه دست کم نگیرند هر یک نفر که به این جمعیت اضافه شود در تامین اهداف جامعه مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران درباره حضور روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه در راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: به یاری خداوند طلاب و روحانیت که در همه صحنه‌های دفاع از مظلوم پیشرو بودند امسال هم در راهپیمایی روز قدس حضور خواهند داشت؛ اما توصیه من به همه حوزویان وخانواده‌های آنها این است که همچون سابق در نخستین ساعات راهپیمایی حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط داخلی، خباثت دشمنان بر علیه ملت ایران، نابودی رسمی داعش توسط جبهه مقاومت در منطقه و پیروزی حزب الله در لبنان تاکید بر آن است امسال روز قدسی با شکوه‌تر و با پیام‌هایی رساتر برگزار شود، که البته  مردم ایران که دل در گرو نظام و انقلاب دارند به طورقطع شرکت خواهند کرد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب های قدر شب قدر امام خمینی ره مراسم شب قدر روز قدس نمایشگاه قرآن کریم اردبیل مجلس راهپیمایی روز قدس راهپیمایی روز قدس قدس روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه

انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور  اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب بروز ملی گرایی را یکی از بزرگ ترین خطرات در جهان اسلام می داند و می گوید: این تلاشی بوده که دشمنان اسلام با هدف القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمنی ساز بین ملت های مسلمان به جریان انداخته اند تا با تضعیف همگرایی فرهنگی بتوانند در سطوح دولتها هم به اختلافات سیاسی دامن بزنند.

او با بیان اینکه مخالفین همسویی مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند، ادامه داد: هدف آنها این است که مفاهیم اسلامی را دستخوش جعل و انحراف کنند و از طریق عوامل نفوذی خود به تفرقه میان ملت های مسلمان دامن بزنند. این در حالی است که هدف علمای بزرگ اسلامی از وحدت اسلامی محصور کردن مذاهب به یک مذهب یا تمرکز بر مشترکات مذاهب و طرد افتراقات آنها نیست که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و اجرایی اما غربی ها تلاش می کنند که این هدف را به شکست بکشانند و وجوه اختلافی را پررنگ سازند.

انوار احمد، همچنین افزود: در حالی که دشمنان سعی دارند با دامن زدن به مساله شیعه و سنی میان کشورهای مسلمان شکاف ایجاد کنند، خود در پشت پرده به دنبال اجرای طرح هایی هستند که اسرائیل را در تحقق اهداف اشغال گرانه در فلسطین به موفقیت برساند. یعنی نتیجه محتوم تفرقه میان ملت ها و دولتهای مسلمان شکست سیاسی و فرهنگی آنها در برابر دشمنان است. آنها از این طریق هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که نتیجه تفرقه و دور شدن کشورهای مسلمان از یکدیگر در منطقه اشکار شده است بهترین فرصت است تا این کشورها با به کارگیری سازکارهای وحدت زمینه را برای خارج کردن کشورهای غرب از منطقه و تضعیف نفوذ اسرائیل فراهم کنند. تنها از این طریق هم می توانند به شکوه و قدرت اصلی خود دست یابند و هم جلوی پیشروی سناریوهای سیاسی و جغرافیایی آنها را بگیرند.
 

دیگر خبرها

  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید