Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@11:24:10 GMT

اما و اگرهای استفاده از پودر موبر

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۳۱۲۳۰

اما و اگرهای استفاده از پودر موبر

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روش های مختلفی برای دفع موهای زائد وجود دارد، یکی از این روش ها استفاده از پودر موبر است که نظرات مختلفی درباره استفاده از پودر موبروجود دارد که باعث میشود استفاده کنندگان از پودرهای موبر سوال کنند که پودر موبر استفاده کنیم یا نه؟ در این مقاله پاسخ به این سوال مهم را می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فواید پودر موبر چیست ؟

فواید پودر موبر ، نوره و پودر واجبی خاصیت تمیز کنندگی و ضد عفونی کنندگی است و باعث می شود موهای کل اعضای بدن با ان رفع شود. فواید پودر موبر و نوره به علت وجود آرسنیک در آن است که متأسفانه امروزه این ماده در کارخانجات از آن جدا شده و به خارج از کشور صادر میشود . همین ماده در خارج کشور به صورت شیمیایی جهت تهیه داروی ضد سرطان با نام آرسنیک تری اکـساید استفاده شده و دوباره ما آنرا به کشور با هزینه زیادی وارد می کنیم.

یکی از فواید پودر موبر رفع موهای زاید است. یکی دیگر از فواید پودر موبر کم شدن موهای بدن است . از دیگر خواص پودر موبر میتوان به خاصیت لایه برداری وسفید کنندگی پوست اشاره کرد.

احادیث درباره پودر موبر و نوره

از امام رضا (ع) روایت شده که می فرمایند : یک روز در میان از نوره ( واجبی ) استفاده نمایید و اگر نشد دو روز در میان ، اگر نشد سه روز در میان ، اگر نشد هفته ای یک بار ، اگر نتوانستید دو هفته یک بار ، اگر نتوانستید سه هفته یک بار ، نتوانستید ماهی یک بار و حتی اگر پول نداشتید قرض کنید و این کار را انجام دهید و اگر چهل روز بگذرد و کسی از نوره استفاده نکرد ، مسلمان نیست . 

و نیز از امام صادق (ع) روایت شده که می فرمایند : دستور نوره کشیدن هر پانزده روز است ، کسی که بیست و یک روز بر او بگذرد و نوره نکشیده باشد اگر پول ندارد به عهده خدای بزرگ قرض گیرد و نوره ( واجبی ) کشد کسی که چهل روز بگذرد و نوره نکشد نه مؤمن باشد و نه مسلمان و نه کرامتی دارد . ( البته در حال حاضر منظور تمیز کردن موهای زاید است.)

از امام رضا (ع) روایت شده که می فرمایند : نوره ( واجبی ) وقتی به بدن گذاشته می شود علاقه مرد را به زن و زن را به مرد شدیداً شدت می دهد و وقتی زیر بغل گذاشته می شود شانه را قوی دید را زیاد می کند .

در کتب قدیم طبی آمده است : کسی که نوره می گذارد دچار رماتیسم نمی شود و سرطان خون نمی گیرد .

از حضرت امیرالمومنین علی(ع)نقل شده؛داروکشیدن،دفع دلـگیری و پریشانی خاطر می کند وبدن را پاک می نماید.

ازحضرت رسول(ص)نقل شده؛موی شارب،پشت زهار و زیر بغل را بلند مگذارید.همانا شیطان در آنجا،جا می گیرد وپنهان می شود.

منبع: الو دکتر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام رضا امام صادق پوست سرطان مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و... اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

خواص ریواس؛ این قسمت از ریواس سمی است | با ریواس چه خوراکی‌هایی درست کنیم؟ | طرز تهیه خورش ریواس

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

کد خبر 845137 برچسب‌ها خواص مواد غذایی خبر مهم گیاه دارویی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟