Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ «رضا نجفی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنج‌شنبه تأکید کرد که صبر ایران برای تصمیم‌گیری و اقدام اروپایی‌ها در ارتباط با برجام نامحدود نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نجفی که پس از نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «چند هفته، یعنی چند هفته، نه چند ماه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اتحادیه اروپا از ایران خواست در این توافق بماند. ایران با تأکید بر اینکه تنها در صورت تضمین شدن منافع اقتصادی ایران به حضور در این توافق ادامه می‌دهد، به اروپا «چند هفته» فرصت داده تا تضمین‌های عملی خود برای تأمین منافع ایران را ارائه کند.

هرچند اتحادیه اروپا با طرح‌هایی از جمله احیا و به روزرسانی قوانین مسدودساز تحریمی و همچنین درخواست از آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی ظاهرا تلاش کرده شرکت‌های اروپایی را از گزند تحریم‌های ثانویه آمریکا مصون کند، اما تاکنون شمار زیادی از شرکت‌های اروپایی و آسیایی اعلام کرده‌اند در حال کاهش فعالیت خود در ایران هستند و با احیای تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آمریکا، ایران را ترک می‌کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی اخیر خود برای یازدهمین بار پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرد. با این وجود، در این گزارش از ایران خواسته شده روند ارائه دسترسی به بازرسان از سوی ایران تسریع شود.

نجفی در این مورد گفت در حالی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده، «کسی نباید انتظار داشته باشد ایران اقدامات داوطلبانه بیشتری انجام دهد.»

رهبر معظم انقلاب این هفته در واکنش به خروج آمریکا از برجام و تعلل کشورهای اروپایی در ارائه تضمین‌های عملی، سازمان انرژی اتمی را موظف کردند «فعلا در چارچوب برجام» برای رسیدن به ظرفیت غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو (واحد سنجش میزان غنی‌سازی) آماده شود.

نجفی در توضیح در این مورد، گفت: «باید تأکید کنم که این بدان معنی نیست که ما فعالیتی را بر خلاف برجام از سر می‌گیریم. این‌ها صرفا فعالیت‌های آماده‌سازی هستند.»

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز تأکید کرد که ایران این توان را دارد که ظرف مدت کوتاهی ظرفیت غنی‌سازی خود را افزایش دهد. ایران همچنین در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که در تدارک افزایش توان غنی‌سازی است. اتحادیه اروپا در واکنش به این نامه، آن را همخوان با برجام توصیف کرده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آژانس بین المللی انرژی اتمی اتحادیه اروپا برجام رضا نجفی خروج آمریکا از برجام خروج آمریکا برجام اتحادیه اروپا و ایران تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم