Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:38:59 GMT

شوري آب اروندرود به 25 هزار ميکروموس رسيد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۳۳۵۹۲

شوري آب اروندرود به 25 هزار ميکروموس رسيد

خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا - رييس سازمان آب و برق خوزستان گفت: شوري آب رودخانه اروند رود به 25 هزار ميکروموس رسيده که با توجه به اين واقعيت احداث سدخاکي براي جلوگيري از نفوذ آب دريا به رودخانه کارون اهميت دو چندان پيدا کرده است.

به گزارش ايرنا محمدرضا شمسايي پنجشنبه در جلسه بررسي وضعيت آب شرب شهرستان آبادان در فرمانداري ين شهرستان اظهار داشت: در 19 سال گذشته ميزان خشکسالي سالجاري بي سابقه است و در کارون بزرگ سطح آب منفي 64 درصد است و آورد رودخانه به يک سوم رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : با توجه به شوري آب اروندرود به منظور جلوگيري از نفوذ آب شور تا سه هفته آينده عمليات احداث سد بندخاکي برروي رودخانه کارون در مارد به پايان مي سد و تمام آب پشت سد به رودخانه بهمنيشر انتقال مي يابد.
شمسايي گفت:با اجراي اين طرح پيش بيني مي شود رزوانه يک هزار تا يک هزار و 200 متر مکعب در ثانيه آب واد بهمنشير شود و ميزان شوري آب اين رودخانه به پنج هزار ميکروموس بر مترمکعب برسد.
وي گفت:87 کيلومتر از خط 90 کيلومتري انتقال آب غدير به آبادان به اتمام رسيده و 15 تيرماه ميزان سهميه آب غدير آبادان افزايش خواهد يافت.
رييس سازمان آب و برق خوزستان گفت: اگرجمعيت کل شهرستان آبادان را 500 هزار نفر در نظر بگيريم روزانه به ازاي هر شهروند 283 ليتر آب در اين شهر مصرف مي شود که اين رقم بيش از معدل مصرف کشوري است که به نظر مي رسد بخشي از آب بدليل فرسودگي شبکه هدر مي رود.
** امام جمعه آبادان:در بحث آب بحران جدي داريم
به گزارش ايرنا امام جمعه آبادان در ادامه اين جلسه گفت: وضيعت آب آبادان فوق بحراني است و همه مسئولين براي برطرف کردن مشکلات موجود و رفع بحران بايد وارد عمل شوند.
حجت الاسلام علي ابراهيمي پور اظهار داشت: اين بحران فقط در بخش آب آشاميدني نيست بلکه نخلستان ها و زمين هاي کشاورزي نيز بدليل شوري بيش از حد آب در حال از بين رفتن است.
3015/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آقای بهروزیان مدیر مجتمع پتروشیمی آبادان با اعلام این خبر گفت: روند تولید در پتروشیمی آبادان همانند روز‌های عادی در جریان است و کوره آسیب دیده بزودی راه اندازی می‌شود.

به گفته وی : این کوره به علت حادثه آتش سوزی روز یکشنبه نهم اردیبهشت از مدار خارج شد.

در این حادثه مقادیری کابل برق و اتصالات ابزار دقیق آتش گرفت و به کسی آسیبی نرسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • مدارس اروند مجازی شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد