Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام دولت فرانسه اعلام کرد تا زمانی که اختلافات با آمریکا به ویژه درباره موضوعات مربوط به توافقنامه هسته ای ایران و توافقنامه آب و هوایی پاریس حل و فصل نشود، فرانسه بیانیه مشترک نشست سران گروه هفت را امضا نخواهد کرد.

این مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد مادامی که اختلافات با آمریکا پشت سر گذاشته نشوند، پاریس پیش بینی نمی کند بیانیه مشترک گروه هفت را در پایان نشست سران آن در روزهای هشتم و نهم ژوئن در کبک کانادا امضا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع اعلام کرد رئیس جمهور فرانسه فقط در صورتی که در زمینه توافقنامه هسته ای ایران، توافقنامه آب و هوایی پاریس و عوارض مالیاتی مهمی که واشنگتن بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا برقرار کرده است، پیشرفتی حاصل شود، برای امضای این سند آمادگی خواهد داشت.

این منبع همچنین اعلام کرد امانوئل مکرون معتقد است سایر اعضای گروه هفت، یعنی آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و انگلیس باید جبهه مشترکی علیه تصمیم های دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه های اضافی بر واردات فولاد و آلومینیوم تشکیل دهند. 

رئیس جمهور فرانسه دو روز پیش از نشست سران گروه هفت برای دیدار از کانادا به ویژه دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور به کانادا عزیمت کرده است. دو طرف بار دیگر تعهد خود را به «چند جانبه گرایی قوی» برای یافتن راه حل مشکلات اصلی بین المللی تکرار کرده اند. در چنین فضایی جاستین ترودو در گفتگو با روزنامه نگاران دیدگاه خود را درباره انتظاراتی که از نشست سران گروه هفت دارد، اعلام کرد.

رادیو کانادا به نقل از نخست وزیر این کشور اعلام کرد «در نشست سران گروه هفت گفتگوهایی صریح و گاهی دشوار به ویژه با رئیس جمهور آمریکا درباره تجارت و تعرفه های گمرکی وجود خواهد داشت».

نشست سران گروه هفت روزهای هشتم و نهم ژوئن در لامالبه (La Malbaie) برگزار و احتمالا بر بحران تجاری میان آمریکا و شرکای آن متمرکز خواهد شد. دونالد ترامپ پیش از عزیمت به سنگاپور برای دیدار تاریخی 12 ژوئن با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در نشست سران گروه هفت شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برجام توافق هسته ای توافق هسته ای ایران امانوئل مکرون گروه هفت تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه ویکی پدیا، تا کنون ۲۳ تیم جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده اند و تیم برتر دور پلی آف جام ملت‌های آسیا از میان افغانستان و قرقیزستان آخرین مجوز جام جهانی را کسب خواهد کرد. مرحله نهایی رقابت‌ها ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (شنبه ۲۴ شهریور تا یک شنبه ۱۵ مهر) در شهر‌های تاشکند، بخارا و آندیجان برگزار خواهد شد و دور گروهی رقابت‌ها یک شنبه ۶ خرداد قرعه کشی می‌شود و تیم‌ها به ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی می‌شوند و از هر گروه تیم‌های اول و دوم به صورت مستقیم صعود می‌کنند و ۴ تیم برتر از ۶ تیم سوم نیز راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند. سیدبندی مسابقات به این شرح است: 
* پات یک: ازبکستان، ایران، برزیل، اسپانیا، آرژانتین و پرتغال 
* پات دو: قزاقستان، پاراگوئه، اوکراین، مغرب، تایلند و پاناما 
* پات سه: کاستاریکا، گواتمالا، ونزوئلا، نیوزیلند، کوبا و لیبی 
* پات چهار: آنگولا، کرواسی، فرانسه، هلند، تاجیکستان و تیم برنده پلی آف آسیا (افغانستان و قرقیزستان)
- تیم‌های فرانسه، تاجیکستان، برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته اند.

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن