Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:17:05 GMT

بدون ایفای نقش امت اسلامی آزادسازی فلسطین ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۳۴۳۵۰

بدون ایفای نقش امت اسلامی آزادسازی فلسطین ممکن نیست

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ محمد فاطمی زاده: ملت های مسلمان و آزاده در سراسر جهان درحالی خود را برای رقم زدن یک روز باشکوه و ثبت آن در تاریخ در روز جهانی قدس آماده می‌کنند که سلسله جنایت های رژیم صهیونیستی و متحدان آن یعنی ایالات متحده آمریکا و همچنین عربستان سعودی طی یک سال گذشته علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست به همین دلیل است که مسلمانان و آزادگان در اقصی نقاط جهان برای فرارسیدن روز قدس لحظه شماری می کنند تا از فرصت به دست آمده برای زدن سیلی محکم به صورت صهیونیستها و هم‌پیاله‌های آنها بهره برداری کنند.

در همین راستا خبرنگار مهر با «حسن حب الله» عضو شورای سیاسی و مسئول پرونده فلسطین در جنبش حزب الله لبنان گفتگو کرده است که شرح آن از نظر می گذرد.

*به نظر شما برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط مختلف جهان چه تاثیری بر احیاء مساله فلسطین و جلوگیری از فراموشی آن دارد؟

روز جهانی قدس که توسط امام خمینی ابداع شد، به مساله فلسطین روحیه ای مستمر داد و این مساله را در قلب ها و وجدان های مردم عرب و مسلمان زنده کرد. ما امروز با حضور در راهپیمایی روز قدس تاکید می کنیم که مسلمانان در اوج ماه تقوا، به این مساله دارای حقانیت پایبندیم و در کنار ملت مظلوم فلسطین هستیم؛ ما این ملت مظلوم را در برابر دشمنان خود یعنی صهیونیست های مورد حمایت آمریکا کمک می کنیم.

*نقش ایران به ویژه حضرت امام خمینی (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین را چگونه ارزیابی می کنید؟

امام خمینی و همراه ایشان، حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به فلسطین توجه داشتند و بر همین اساس ایشان مواضعی محکم و قوی در کمک به فلسطینیان اتخاذ کردند. پس از پیروزی انقلاب نیز این حمایت از مساله فلسطین با توجه به موقعیت جدید انقلاب و تشکیل دولت اسلامی، افزایش یافت.

جانشین ایشان امام خامنه ای نیز دائما در سخنرانی های خود بر تعهد به مساله فلسطین و همراهی مردم ایران با فلسطینی ها تاکید می کنند. ما معتقدیم که پایبندی امام خمینی و امام خامنه ای و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به مساله فلسطین، بر اساس اصول و اعتقادات و کمک به مظلوم در برابر ظالم مستکبر است نه بر اساس منافع سیاسی.

*درباره آخرین توطئه ها و نقشه های دشمنان در قبال فلسطین به ویژه معامله قرن توضیح دهید. برگزاری راهپیمایی بازگشت توسط فلسطینی ها طی هفته های اخیر چه تاثیری در خنثی کردن این توطئه ها داشته است؟

اسرائیل دائما تلاش می کند که کشورهای مختلف اشغالگری این رژیم را مشروع تلقی کنند و غربی ها به ویژه آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اتحادیه اروپا به حمایت از اسرائیل پایبند هستند.

چندی پیش ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و همین امر نیز موجب انفجار اوضاع در فلسطین شد. در همین راستا نیز شاهد برگزاری راهپیمایی ها در فلسطین و کرانه باختری و داخل نوار غزه با حضور هزاران نفر از فلسطینی ها برگزار شد و طی آن بر پایبندی مردم فلسطین به سرزمین خود و مساله شان و عدم دست برداشتن از حقوقشان تاکید شد.

این راهپیمایی ها که با حضور شهروندان فلسطینی برگزار شد، میزان توحش اشغالگران اسرائیلی را نشان داد و صدها نفر از مردم فلسطین شهید و زخمی شدند. این راهپیمایی ها همچنین میزان خصومت و دشمنی اسرائیلی ها در برابر افکار عمومی جهان رسوا کرد.

مردم فلسطین نشان دادند که می توانند در برابر تصمیم ترامپ علیه قدس بایستند. همین نیز موجب شده که آمریکا علیرغم تایید کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، معامله قرن را اعلام نکند. معامله قرن به معنای نابودی مساله فلسطین و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت و عدم به رسمیت شناختن دولت و سرزمین ملت فلسطین است.

*به نظر شما ممکن است ارتش آزادسازی فلسطین متشکل از کشورهای اسلامی تشکیل شود؟ امت اسلامی در قبال فلسطین چه وظیفه ای دارند؟
فلسطین مسئولیتی بر دوش امت است و بنابراین طبق اطلاعات موجود بدون وجود امت اسلامی و ایفای نقش آن، آزادسازی فلسطین ممکن نیست. فلسطینی ها در خط مقدم آزادسازی قدس هستند و جوانان فلسطینی نباید از مبارزه عقب نشینی کنند.

این موضوع موجب می شود که امت اسلامی نقش خود را در آزادسازی فلسطین ایفا کند. ما معتقدیم که ملت های عربی و اسلامی باید به آزادسازی فلسطین پایبند باشند و علیرغم تمام مشکلات و بحران ها باید فعالیت هایی پیرامون مساله فلسطین داشته باشند و همه در حمایت از این مساله حاضر باشند.

کد خبر 4314925

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب الله لبنان راهپیمایی روز قدس رژیم صهیونیستی فلسطین قدس اشغالی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه سوریه عراق ایران عربستان سعودی کره شمالی دونالد ترامپ جنگ 2015 یمن اتحادیه اروپا برجام اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند

رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه را حدود ۱۲ هزار نفر تخمین زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «قدوره فارس» رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه به ۱۲ هزار نفر برسد.

فارس تاکید کرد: این در حالی است که پیش از هفتم اکتبر شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگران به نزدیک به ۵ هزار نفر می‌رسید.

وی تاکید کرد: شمار اسیران فلسطینی پس از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی با افزایش ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است. اشغالگران به صورت عامدانه اسیران فلسطینی را شکنجه و آزار می‌دهند؛ این موضوع به شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی انجامیده است.

رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین افزود: احدی از شمار اسیران اهل غزه اطلاع ندارد. زمستان گذشته سخت‌ترین زمستان برای اسیران فلسطینی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون بود.

قدوره فارس تصریح کرد: اشغالگران لباس اسیران فلسطینی را از تنشان بیرون آوردند و آن‌ها را از ساده‌ترین حقوقشان منع کردند.

پیش از این نیز کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین در معرض حمله‌ها و جنایت‌های شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این کمیته بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جهان ساکت نشسته و با اشغالگران همدست شده است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دست‌کم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند.

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود
  • توجه به مساله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • سپاه پاسداران مایه قدرت همه جانبه ایران اسلامی است
  • رومن رینز و کیانو ریوز همکاری مشترک خواهند داشت/ اخبار WWE
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادار‌های آمریکایی، مقابله با ایران ممکن نبود
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • نسخه پیچی پناهیان؛ از مساله حجاب تا مشکلات اقتصادی
  • نسخه عجیب پناهیان برای حل مساله حجاب؛ با ساخت دو سریال همه‌ چیز درست می‌شود!