Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین برادران پنجشنبه شب در بیست و سومین شب ماه مبارک رمضان و در هنگام بازدید استاندار قزوین از پایگاه انتقال خون با ارائه گزارشی از میزان خون اهدایی مردم اظهارداشت: در طول سه سال گذشته توانسته ایم از رشد خوبی در میزان اهداء و تامین فرآورده های خونی برخوردار شویم و ضمن تامین ۱۰۰ درصدی خون مورد نیاز بیماران استان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد محصولات خونی را به استانهای دیگر هم صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۳ تعداد ۳۸ هزار نفر برای اهداء خون مراجعه کردند که این تعداد در سال ۹۴ به ۴۰ هزار نفر، در سال ۹۵ به تعداد ۴۵ هزار نفر و سال گذشته به ۵۳ هزار نفر رسید که این رشد قابل توجه است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: اهداء کنندگان خون نیز در سال ۹۳ حدود ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر بود که این تعداد در سال گذشته به ۳۸ هزار نفر افزایش یافت و میانگین اهداء خون به ازای هر یک هزار نفر از ۲۷ نفر به ۳۰ نفر رسید.

افزایش ۱۳ درصد خون گیری در استان در سال قبل

برادران در ادامه یادآورشد: در سال گذشته میزان مراجعه کنندگان ۱۳ درصد و اهداء کنندگان خون ۹ درصد رشد داشت و توانستیم در رتبه دوم کشوری قرار گیریم.

امسال زنگ خطر اهداء خون در قزوین به صدا درآمده است

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از کاهش میزان مراجعان و نیز اهداء کنندگان در دو ماهه امسال ابراز نگرانی کرد و اظهارداشت: در دو ماهه امسال شاهد کاهش ۱۱ درصدی مراجعان به پایگاه انتقال خون هستیم و در خون گیری هم با کاهش ۱۴.۵ درصدی روبرو شده ایم که از نگاه ما زنگ خطر اهداء خون به صدا درآمده است که باید از مردم استمداد بطلبیم.

وی اضافه کرد: در شبهای احیاء انتظار داشتیم که خیرین با مراجعه به مراکز انتقال خون همچون گذشته به یاری نیازمندان بشتابند و ما را در تامین نیازهای خونی افراد نیازمند یاری کنند.

برادران گفت: شاید مشغله های فراوان مردم، سیاسی شدن بیش از حد جامعه، مشکلات اقتصادی و نگرانی های زندگی مردم موجب شده تا در این دو ماه با کاهش مراجعین روبرو شویم که امیدواریم با درک اهمیت اهداء خون از سوی مردم شاهد مراجعه بیشتر مردم در این ایام برای اهداء خون و کمک به بیماران نیازمند به فرآورده های خونی باشیم.

ساختمان انتقال خون نیازمند بازسازی است

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان مشکلات کنونی اظهارداشت: ساختمان فعلی با۲۰ سال قدمت نیازمند نوسازی و بازسازی است که به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین نیمی از اعتبارت از سوی استان مابقی را از تهران دریافت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: برای دوران بازسازی نیازمند یک ساختمان موقت برای انتقال فعالیتهای کنونی هستیم که از استانداری و سازمان برنامه و بودجه انتظار همکاری داریم.

برادران گفت: فضای کنونی مرکز انتقال خون ۱۲۰۰ مترمربع است و ساختمان جایگزین موقت هم باید همین متراژ باشد تا بتوانیم نیازهای خود را تامین کنیم.

وی افزود: نداشتن پارکینگ، صدور مجوز برای تلویزیون تبلیغاتی، تامین ساختمان برای ۴ شهرستان از دیگر مشکلاتی است که از استاندار انتظار کمک داریم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهارداشت: سامانه سیار انتقال خون با ۶۰۰ میلیون تومان در دست راه اندازی است که تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان آن تامین شده که در صورت تامین مابقی هزینه میتواند با سرعت بیشتری به مرحله افتتاح برسد.

وی گفت: این کانتینر سیار که با تریلر جابجا می شود دارای ۸ تخت خونگیری است و می تواند در مناطق مختلف جابجا شده و مستقر شود.

کد خبر 4315095