Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل گفت: بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای استان اردبیل که اجرا می‌شود مطابق با سند آمایش سرزمین نیست. ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹ استانها اردیبل نظرات

محمد خداپرست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های هفته محیط زیست امسال با شعار غلبه بر آلودگی پلاستیکی برگزار می‌شود که در سطح استان در گرامیداشت این هفته برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده تا اجرایی شده و گامی در راستای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست و فرهنگسزی در اینزمینه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی اردبیل در این هفته خبر داد و افزود:تشکیل زنجیره انسانی در راستای حذف پلاستیک، آغاز به کار نشریه و ماهنامه الکترونیکی زیست‌محیطی در اردبیل، برگزاری غرفه‌های «نه به کیسه‌های پلاستیکی» و برگزاری مسابقه بادبادک‌ها در شورابیل از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل کیسه‌‌های پلاستیکی را از مهمترین آسیب‌های به محیط زیست دانست و گفت: همزمان با هفته محیط زیست کمپین «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در اردبیل راه‌اندازی شده و تلاش می کنیم به دنبال این امر فرهنگ استفاده از کیسه‌های کاغذی و پارچه‌ای را به توزیع در فروشگاه‌های معتبر استان در بین مردم ترویج داده و زمینه برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی فرهم کنیم.

خداپرست آلودگی‌های زیست‌محیطی را عامل تلف شدن سالانه یک میلیون پرنده و 100 هزار پستاندار در دینا دانست و بین کرد: ایران جزو پنج کشوری بوده که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در آن در حد بالایی بوده که بهبود این وضعیت نیازمند فرهنگسازی و نهادینه کردن استفاده از پارچه‌های کاغذی و پارچه‌ای است.

وی سرانه تولید زباله در استان اردبیل را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: در حالی که میانگین کشوری تولید زباله 800 گرم بوده این میزان در سطح استان 850 گرم برای هر نفر است و باید تلاش کنیم تا تولید زباله در استان را با اقدامات فرهنگی کاهش دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل با بیان اینکه  بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای استان مطابق با سند آمایش سرزمین نیست، اظهار کرد: برای حفاظت از محیط زیست سال گذشته توانستیم 92 برنامه آموزشی و پژوهشی  با مشارکت دستگاه‌های مختلف در سطح استان اجرا کنیم که در همین راستا با انتخاب 10 مدرسه به عنوان پایلوت کاهش مصرف انرژی شاهد کاهش 35 تا 60 درصدی انرژی در این مدارس بودیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1361/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای