Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@22:28:23 GMT

کاهش مرگ در ایران با کمک اصناف

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۳۶۳۸۰

کاهش مرگ در ایران با کمک اصناف

معاون اجتماعی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی اصناف برای تشکیل کارگروههای تخصصی به منظور کاهش میزان چربی، نمک و شکر موجود در مواد غذایی خبر داد و گفت: برای کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماریهای غیرواگیر، راهی جز افزایش صنوف مختلف نخواهیم داشت. ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶ اجتماعی خانواده و جوانان پزشکی نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سید محمد هادی ایازی اظهار داشت: در حال حاضر بیماریهای غیرواگیر شامل بیماریهای قلبی و عروقی، سرطانها و حوادث ترافیکی، عامل اصلی مرگ و میر مردم کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی عامل 48 درصد از مرگ مردم کشور است، بر ضرورت آگاهی رسانی به مردم و استفاده از ظرفیتهای مردمی، نهادهای عمومی و دولتی در جهت پیشگیری از این بیماریها تاکید کرد و گفت: اصناف کشور می‌توانند کمک بسیار زیادی به کاهش بیماریهای غیرواگیر و تامین سلامت مردم کنند و خوشبختانه در یکی دو سال اخیر، جلسات مختلف و موثری را با اصناف از جمله نانوایان و شیرینی پزها داشته ایم تا میزان شکر، جوش شیرین و نمک موجود در محصولات آنها کاهش پیدا کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی اصناف برای تشکیل کارگروههای تخصصی به منظور کاهش میزان چربی، نمک و شکر موجود در مواد غذایی خبر داد و افزود: اصناف در قالب این گروه ها و برنامه هایی که تدوین خواهد شد، محصولاتی را تولید می کنند که به تامین سلامت جامعه کمک می‌کند.

ایازی تاکید کرد: برای کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماریهای غیرواگیر، راهی جز افزایش مشارکت مردمی، نهادهای عمومی، دستگاههای دولتی و صنوف مختلف نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تصویب سند ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در کشور، یادآور شد: تکالیف و وظایف دستگاه های اجرایی مختلف در این سند مشخص شده که این بخش دولتی است اما بخشی که بسیار مهم و اثرگذار است، مردم و صنوف مختلف هستند که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به انتقال الگوهای بیماریها از واگیر به غیرواگیر، گفت: خوشبختانه در 4 دهه اخیر با اقدامات ارزشمند انجام شده در نظام جمهوری اسلامی ایران، امید به زندگی در بین مردم ایران حدود 23 سال افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

R1014143/P1361/S2,18,24,1417/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی