Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:32:00 GMT

روایت 70 سال مبارزه با خون‌آشامی به‌نام اسراییل

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۳۶۴۱۳

روایت 70 سال مبارزه با خون‌آشامی به‌نام اسراییل

مجله مهر - عارف چراغی: سرزمین مقدس فلسطین به دلیل وجود مسجدالاقصی، محل زندگی و بعثت انبیای الهی بوده و همچنین اولین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اکرم (ص) است که باعث شده از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.  این سرزمین بیشتر از شصت سال است که به اشغال بی رحمانه صهیونیستها درآمده و آنها از هیچ جنایتی علیه ساکنان اصلی آن کوتاهی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایتهای همه جانبه امام خمینی (ره) از آرمانهای فلسطین و تلاش برای مردمی و اسلامی کردن آن به تعیین روز قدس منجرشد. آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس انتخاب شد و امروز با گذشت بیش از سی سال از این تصمیم می توان بیداری اسلامی را نتیجه‌ی آن دانست.

صهیونیسم زیر فشار افکار عمومی

فشار افکار عمومی بر رژیم غاصب صهیونیستی که ناشی از حمایت های مردمی از آرمانهای فلسطین است؛ باعث ناکارآمد شدن سیاست های اسراییل در عرصه جهانی و منطقه ای شده است. علاوه بر این؛ علی رغم تلاشهای رسانه‌های غربی برای بایکوت جنایات اسراییل علیه مردم فلسطین و دیگر مسلمانان جهان، روز به روز حس انزجار از رژیم صهونیستی در میان مردم جهان افزایش پیدا کرده که برای اثبات آن می‌توان راهپیمایی‌های سراسر دنیا برای محکومیت جنایات اسراییل را مثال زد.

بهار عربی

تلاشهای سردمداران و سیاستمدران رژیم صهیونیستی برای  تزریق امید به جامعه سرخورده اسراییل، که ناشی از زنده شدن انگیزه و امید در ملتها برای از بین بردن این کشور است، به جایی نرسید. بیداری اسلامی باعث شد تا خشم ملتها بنیان سست اسراییل را نشانه برود و به تعبیر صهونیسم‌ها (بیداری اسلامی) کابوس محو شدن اسراییل را جلوی چشمان سردمداران این کشور بیاورد.

آنچه بر فلسطین گذشت

بیشتر از شصت سال از اشغال فلسسطین می‌گذرد. بعد از آنکه دولتهای عربی در جنگ شش روزه با اسراییل شکست خوردند، آهسته آهسته به سازش با اسراییل و خیانت به آرمانهای فلسطین روی آوردند. در طول سالهای بی تفاوتی سران کشورهای عربی نسبت به آرمانهای فلسطین، عرصه بر فلسطینی‌ها تنگ‌تر شد و اسراییلی‌ها با طرح نقشه‌های جدید در پی تغییر جغرافیای مسجدالاقصی بر آمدند.

ایجاد کانالهای زیرساختمان مسجدالاقصی و شهرک سازی های بی رویه در مناطق فلسطینی نشین از جمله اقداماتی بود که برای اخراج فلسطینی‎ها و محو کامل آثار اسلامی انجام دادند.

 با کوتاهی کشورهای عربی، صهیونیسم‌ها با خیال آسوده به شکنجه، کشتار و اخراج فلسطینی‌ها ادامه دادند تا اینکه انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید. امام خمینی و دولت وقت از همان ابتدا به دفاع از مستضعین جهان و مبارزه با استکبار تاکید داشتند به همین دلیل روزی را به عنوان روز قدس روز دفاع از آرمانهای فلسطین نامگذاری کردند.

تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، غیر از تشکیلات خودگردان یاسر عرفات، تشکل و جنبش مبارزاتی دیگری در فلسطین اشغالی وجود نداشت، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حمایتهای همه جانبه ایران از مبارزات ملت فلسطین، جنبش‌های دیگری مانند حماس، در عرصه دفاع از قدس و فلسطین اشغالی شروع به فعالیت کردند.

اسراییل رو به سقوط

شکستهای پی در پی رژیم صهیونیسم نشان از فروپاشی قدرت پوشالی است.  عقب نشینی ارتش صهیونیستی در سال 2000 میلادی مقابل لبنان، شکست در جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی و به دنبال آن شکست در جنگ 22 روزه در سال 2008 میلادی؛ همه و همه  این رژیم صهیونیستی را بیش از پیش با وضعیت ناامنی حتی در داخل سرزمینهای اشغالی روبه رو کرده است و تغییرات مختلف در کابینه رژیم صهیونیستی، انتخابات زود هنگام، مانورهای نظامی متعدد، انتشار خبرهای مختلف مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به کشورهای اطراف فلسطین اشغالی و ... هیچ کدام نتوانست وضعیت ناامن را در سرزمینهای اشغالی را توجیه کند.

روز قدس و اهمیت آن

امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از ایام الله قدر است را روز قدس نام گذاری کرد تا به نمادی برای بیداری و خیزش اسلامی و نجات قدس و فلسطین تبدیل شود. روز قدس بسترهای لازم را برای تحول جوامع مختلف فراهم می کند تا خیزش ملتهای مختلف علیه اسراییل و جنایایت در این روز به نمایش گذاشته شود.

بزرگداشت روز جهانی قدس و دفاع از ملت فلسطین در سراسر جهان، باعث امید و دلگرمی مسلمانان فلسطینی شده است. مردم فلسطین با این احساس که یک و نیم میلیارد مسلمان و بسیاری از انسانهای آزاده سطح جهان، از آنان و قیام آنان در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می‌کنند به دفاع از قدس شریف ادامه می‌دهند.

 نسل امروز فلسطین که جنایات خون‌آشامی به نام صهیونیسم را با گوشت و پوست خود لمس کرده، چیزی به جز آزادی و عقب‌نشینی اسراییل از زمینهای اشغالی نمی‌خواهد. راهپیمایی‌ و بست‌نشینی مردم فلسطین و آمار شهدا و مجروحینشان این را می‌گوید. شهادت رزان النجار نیز خود گویای همه‌ی واقعیات امروز فلسطین بود.

روز قدس از جهات مختلف درباره مسئله فلسطین کارآمد و مؤثر است به عنوان مثال تضیف روحیه دشمن. دشمن؛ یعنی صهیونیسم و حامیان صهیونیسم که  با روبه رو شدن با مراسم روز قدس و یکپارچگی جامعه اسلامی در دفاع از آرمان فلسطین، روحیه شان تضعیف می شود و این اثر بسیار مهمی است که اصولاً در همه رویارویی‌ها و همه نبردها روحیه دشمن را تضعیف کرده و این خود تضمین کننده پیروزی امت اسلامی است. خارج کردن مسئله فلسطین از بعد ملی و تبدیل آن به یک موضوع جهانی، ایجاد اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی و رد همگانی موجودیت اسراییل نیز از دیگر پیام‌های روز قدس است.

کد خبر 4315119

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل روز جهانی قدس فلسطین مطبوعات ایران کیوسک مطبوعاتی دکه روزنامه صفحه اول روزنامه ها رادیو مهر اینفوگرافیک ماه مبارك رمضان صفحه اول روزنامه های ورزشی ضیافت افطار صفحه اول روزنامه های اقتصادی امام خمینی ره کتاب و کتابخوانی کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر اساس نتایج آن، ۵۸ درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند.

همچنین ۴۸ درصد نیز گفتند یواو گالانت وزیر جنگ هم باید استعفا دهد.

۵۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار استعفای رئیس ستاد کل ارتش و ۵۶ درصد نیز خواستار استعفای رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شاباک شدند.

از سوی دیگر، خبرها حاکی از آن است که نتانیاهو برای جلوگیری از بازداشتش دست به دامن خانواده‌های اسرا شده است.

در همین ارتباط نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو از خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواسته دیوان کیفری بین‌المللی را جهت جلوگیری از صدور حکم بازداشت او و دیگر مقامات اسرائیلی تحت فشار قرار دهند.

به تازگی پایگاه مرکز مطالعاتی العربی الجدید در مقاله‌ای به بررسی اقدامات فوری محافل قضایی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی که نشان از وحشت این رژیم از احتمال صدور حکم بازداشت قضایی ضد سرکردگان تل‌آویو حکایت دارد، پرداخته است و می‌نویسد که رژیم اسراییل هجمه قضایی و دیپلماتیک گسترده‌ای را برای ممانعت از صدور حکم دادگاه لاهه ضد مسئولان ارشد سیاسی و نظامی خود به کار گرفته است، اما محافل اسراییلی امکان موفقیت این تلاش‌ها را بسیار اندک می‌دانند.

بر اساس این گزارش مسئولان اسراییلی معتقدند که دادگاه لاهه به احتمال فراوان حکم بازداشت تعدادی از مسئولان ارشد این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر را در خصوص جنایت‌های انجام شده در جنگ غزه صادر خواهد کرد. این موضوع را ۵ تن از مسئولان ارشد اسراییلی و غیر اسراییلی به روزنامه نیویورک تایمز اطلاع دادند.

بر اساس این گزارش سران اسراییل نگرانی عمیقی از پیامدهای صدور این حکم دارند. در همین رابطه روزنامه اسراییل هیوم گزارش داد که یسراییل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک این رژیم در خارج دستور داده تا آمادگی‌های لازم برای مقابله با گسترش اعتراض‌های جهانی نسبت به رفتار نتانیاهو و ارتش اسراییل در صورت صدور این حکم را داشته باشند.

هاآرتص نیز گزارش داد که کارشناسان حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی نسبت به صدور حکم بازداشت مسئولان اسرائیلی هشدار داده و تاکید کرده‌اند که صدور چنین حکمی می‌تواند محدودیت‌های دیگر نظیر منع فروش تسلیحات به اسراییل و دیگر تحریم‌های اقتصادی را در پی داشته باشد. در همین رابطه وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از صدور این حکم انجام می دهد.

در همین رابطه نتانیاهو و ران دیریمر وزیر امور راهبردی اسراییل تماس‌های گسترده‌ای را با نمایندگان کشورهای امضا کننده منشور دادگاه لاهه و اعضای این دادگاه برقرار کرده‌اند تا آنها را به عدم صدور حکم بازداشت قانع کنند. کارشناسان اسراییلی معتقدند که نتانیاهو به علت کوتاهی در انجام اقدام‌های قضایی برای قانع کردن دادگاه لاهه بامشکل بزرگی مواجه شده است.

«إلیاب لیبلیخ» استاد حقوق بین الملل دانشگاه تل آویو در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که تخریب گسترده‌ای که ارتش اسراییل در غزه مرتکب شده، دادگاه‌های بین‌المللی را به این اعتقاد رسانده که اسرائیل نیت قبلی برای آسیب زدن به فلسطینیان و گرسنه نگه داشتن آنها و اخراج آنها از غزه و حتی نسل کشی آنها داشته است.

«روعی شیندروف» معاون سابق مستشار حقوقی اسراییل در حقوق بین‌الملل نیز در این زمینه معتقد است که صدور حکم بازداشت می تواند ادله کافی برای متهم کردن مسئولان اسراییلی به ارتکاب جنایت‌های جنگی را فراهم کند.

«متان غوتمان» استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه رایخمان در این باره تصریح کرد که صدور حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر سرکردگان رژیم صهیونیستی به این معنا است که این افراد در هنگام سفر به هر کشوری از میان کشورهای امضا کننده منشور دادگاه لاهه ممکن است بازداشت شده و به این دادگاه تحویل داده شوند.

غوتمان در تحلیل خود در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که در صورت صدور این حکم، نتانیاهو به فهرست طاغوت‌ها و جنایتکارانی اضافه می‌شود که پیش از این چنین احکامی علیه آنها صادر شده است. از جمله آنها می‌توان به عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان و جوزف کونی فرمانده ارتش سابق اوگانادا اشاره کرد.

کد خبر 6093663

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به اسراییل + فیلم
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت