Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که با هدف شرکت در نشست گروه ۷ به کانادا سفر کرده است، روز پنج‌شنبه پس از دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کنفرانسی مطبوعاتی حاضر شد و به پرسش‌های خبرنگاران دربارۀ مهمترین چالش‌های بین‌المللی پاسخ گفت.

به نقل از یورونیوز؛ آقای ماکرون در این کنفرانس خبری، بار دیگر بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت: «معتقدم در موضوع ایران، کاری که باید انجام دهیم جلوگیری از هرگونه افزایش تنش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. رئیس جمهور ترامپ [فردا] با ما خواهد بود و چند روز پس از آن برای دیدار با رهبر کرۀ شمالی به سنگاپور خواهد رفت و ما همه برای پشتیبانی از این ابتکار عمل که برای برقراری صلح در شبه جزیرۀ کره و غیرهسته‌ای شدن جهان ضروریست، در کنار او خواهیم بود.

اما اگر اعتبار توافق هسته‌ای ایران که سه سال قدمت دارد زیر سوال برود، آنگاه چگونه مذاکرات با کرۀ شمالی در موضوعات هسته‌ای می‌تواند معتبر باشد؟ بنابراین از آنجا که می‌خواهیم رئیس جمهور ترامپ قوی باشد و در مذاکرات با کرۀ شمالی موفق شود، خواستار آن هستیم که اعتبار توافق هسته‌ای ایران برای جامعه بین‌الملل نیز حفظ شود؛ این کار برای آقای ترامپ نیز خوب است.

بر این اساس به آقای ترامپ می‌گوییم که شما با توافقی که به امضای رئیس جمهور پیش از شما رسیده موافق نیستید، شاید تنها به این دلیل ساده که توسط رئیس جمهوری پیشین امضا شده... اما مانع ماندن دیگران در این توافق نشوید و ایران را نیز به بیرون از این توافق هل ندهید. زیرا این قرارداد در حال حاضر بهترین قراردادی است که برای حفاظت [از جهان] داریم.»

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ ماکرون برجام رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند