Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لری پیج، یکی ازبنیان گذاران اولیه شرکت گوگل، به تازگی استارت آپ‌هایی در زمینه حمل و نقل هوایی راه اندازی کرده است که یکی از آن‌ها ساخت هواپیمایی فوق سبک به نام (Flyer) است.


نکته منحصربه فرد در خصوص این هواپیما، نیازبه گذراندن دوره آموزشی یک ساعته برای آشنایی با نحوه هدایت و کنترل آن است و سپس فرد می‌تواند با هواپیما به پرواز درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما کاملاً الکتریکی و از 10 پروانه تشکیل شده است که  می‌تواند با سرعت 9/6کیلومتر بر ساعت درآسمان حرکت کند، وزن این هواپیما حدود ۲۲۰ کیلوگرم است.


علاقه‌مندان به هدایت این هواپیما نیاز به مجوز خلبانی ندارند و تنها با طی کردن دوره آموزشی ساده می‌توانند هدایت آن را به دست بگیرند؛ کارشناسان امیدوار هستند در آینده سرعت هواپیما را به ۱۶۰/۹۳۴ کیلومتر درساعت برسانند.


این هواپیمای کوچک ظاهری شبیه به جت اسکی دارد و خلبان با استفاده از 2 دسته اهرم کنترلی آن را هدایت و حتی می‌تواند ارتفاع خود را تغییر دهد.

هیچ صفحه نمایشی برای هدایت ناوبری هواپیما وجود ندارد، اما خلبان مجاز به پرواز با سرعت ۹ کیلومتر در ساعت است.


دربدنه این هواپیما از باتری لیتیوم-پلیمر (lithium-polymer battery) استفاده شده است به این معنا که هواپیمای الکترونیکی تنها درعرض ۲۰ دقیقه شارژ می‌شود.


شرکت تولید کننده هواپیمای الکتریکی فلایر به نام (Kitty Hawk)، تاکنون ۱۵۰۰ ساعت پرواز آزمایشی با آن انجام داده است؛ هنوز قیمت نهایی برای این وسیله نقلیه هوایی تعیین نشده است و کارشناسان اعلام کرده اند استفاده از آن در مکان‌های امن مانند پارک‌های تفریحی می‌تواند سرگرم کننده باشد.

منبع:dailymail
انتهای پیام/

برای هدایت این هواپیما تنها به یک ساعت آموزش خلبانی نیاز دارید+ تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ خانم ناظمی معلم کلاس اول ابتدایی ست که به کودکان کار در منزل خود بعد از پایان ساعت کاری خود تدریس می‌کند.
او در هفته سه بار با خودروی شخصی خود به مناطق مختلف شهر می‌رود و کودکان کار دختر و پسر را که قبلا شناسایی کرده درمنزل خود به مدت دو ساعت آموزش درس فارسی و ریاضی ارائه می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


علاوه بر این برنامه‌های فوق العاده همچون کتابخوانی کاردستی شعرخوانی و. هم برای این کودکان در نظر گرفته است.
او در سه سال گذشته موفق شده با ارائه تعلیم به بچه‌های کار، مشکلات تحصیلی ۱۰۰ نفر از این کودکان کار را برطرف کند و به چرخه تحصیل بازگرداند.
وی در حال حاضر حدود ۷۰ نفر از بچه‌های کار را زیر نظر آموزش خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی