Web Analytics Made Easy - Statcounter

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از اسپوتنیک، فهد بن محمد العطیه سفیر قطر در روسیه با اشاره به اصل حفظ حاکمیت و حق کشورش در دفاع از خود اعلام کرد دوحه اظهارنظر مقامات سعودی را درباره دستیابی قطر به سامانه دفاع ضد هوایی اس 400 مردود می داند و برحق خود در دفاع از خود و همکاری قانونی با کشورهای دیگر تاکید دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فهد بن العطیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک عربی درباره نامه ریاض به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که درآن از پاریس خواسته است مانع تلاش قطر برای خرید سامانه های موشکی اس 400 روسیه شود ، گفت: دوحه بر اصل حفظ حاکمیت و حق دفاع از خود تاکید می کند.
ریاض در نامه ارسالی برای مکرون تهدید کرده بود در صورت دستیابی قطر به سامانه اس 400 ، ممکن است به حمله نظامی علیه این کشور مبادرت کند .
فهد بن العطیه گفت :« ما سخنان عربستان را به طور کلی رد می کنیم چرا که دیگر در دوران قانون جنگل که مبتنی بر تهدید و ارعاب بود ، نیستیم . ما زیر چتر سازمان ملل متحد هستیم و در نتیجه کسی حق ندارد اراده خود را برما تحمیل کند ، آنچه را که ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم حق قانونی ماست ».
سفیر قطر در مسکو تاکید کرد همکاری دوحه با مسکو در همه زمینه ها از جمله در بخش های امنیتی و دفاعی ادامه خواهد داشت و قطر می کوشد این رابطه مستحکم شود و کسی حق ندارد در امور داخلی قطر یا روسیه مداخله کند ، چون این یک مسئله حاکمیتی است و نه عربستان و نه هیچ کشور دیگری حق ندارند در این باره مداخله کنند و ما را تحت فشار قرار دهد .
فهد بن العطیه در ادامه موضع ریاض را مداخله آشکار در امور داخلی روسیه یا قطر قلمداد کرد و آن را مردود دانست .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قطر روسیه اس ریاض سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست