Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:13:30 GMT

جهان اسلام و ضرورت حمایت از فلسطین**مهدی هنردوست

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۴۰۰۳۱

جهان اسلام و ضرورت حمایت از فلسطین**مهدی هنردوست

در جهان کنونی شاهد جنگ، خونریزی و نزاع در جهان اسلام هستیم و مناطق گوناگونی از بلاد اسلامی به ویژه منطقه خاورمیانه مبتلا به جنگ های خانمانسوز هستند که تلفات انسانی و غیرانسانی جبران ناپذیری را بر پیکره امت اسلامی وارد می سازند.

بدون تردید در پس پرده وقوع این جنگ ها و خونریزی ها دست های استکباری خارجی قرار دارد که به بهای تامین منافع خود، ثبات و آرامش را از جهان اسلام سلب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگ های دو دهه اخیر در سوریه، عراق، لیبی، یمن و افغانستان که حاصل دسیسه و تفرقه افکنی قدرت های استکباری در جهان اسلام بوده، نتیجه ای جز کشته، زخمی و آواره شدن تعداد بیشماری از مسلمانان مظلوم جهان، ویرانی های گسترده بلاد اسلامی و ضعیف شدن بیش از پیش جامعه اسلامی به همراه نداشته است.
در چنین شرایطی و همزمان با هفتادمین سال اشغال فلسطین، شاهد اقدام ظالمانه و نابخردانه دیگر از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بوده ایم که در مغایرت کامل با مصوبات مجمع عمومی سازمان ملل دارد و بیانگر حمایت یکجانبه آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی از یک سو و تشدید ستمگری ها علیه فلسطین از سوی دیگر بوده است.
این اقدام آمریکا یک بالفور جدیدی به شمار می رود که احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان را جریحه دار کرده است.
هدف قدرت های استکباری از ایجاد فتنه ها و جنگ های داخلی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان و سایر مناطق ملتهب و متشنج در گوشه و کنار جهان اسلام و گشودن جبهه های ساختگی فرعی، چیزی جز به فرسایش کشاندن امکانات امت اسلامی و به محاق بردن موضوع محوری جهان اسلام یعنی فلسطین نیست که با هدف فرصت آفرینی برای رژیم صهیونیستی دنبال می شود تا در هرگونه مذاکرات و فرآیند سازش آتی، فلسطینیان را در برابر کار انجام شده قرار دهند و خواسته های خود را تحمیل کنند.
در هیچ برهه ای از تاریخ، هیچکدام از ملت های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبوده اند؛ به گونه ای که در یک توطئه جهانی، کشوری به طور کامل اشغال و ملتش از خانه و کاشانه رانده شده و به جای آنان، گروهی بیگانه از جای جای جهان به آنجا گسیل و اسکان داده شده اند و موجودیت حقیقی یک سرزمین نادیده گرفته شده و موجودیتی جعلی به جای آن نشانده شده است. موجودیتی که از حمایت قدرت های استکباری نیز برخوردار است.
استعمار و استکبار جهانی یک غده سرطانی را در این منطقه سرشار از ثروت خدادادی و تمدن بشری به وجود آورده اند و از آن حمایت کرده و می کنند تا با تحمیل یک درگیری طولانی مدت و ایجاد بی ثباتی دائم مانع پیشرفت کشورهای منطقه شده و ثروت آنان را به تاراج و یغما برده و هویت تمدنی منطقه را مسخ نمایند.
با توجه به رویکرد ظالمانه قدرت های استکباری نسبت به بلاد اسلامی به ویژه فلسطین، همه کشورهای اسلامی باید با بهره برداری از ظرفیت های خود و تقویت همبستگی و اتحاد در جهت حمایت از آن سرزمین و مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل گام بردارند.
در این راستا حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان یعنی جمعه الوداع را روز قدس نامگذاری کرد تا همه مسلمانان جهان در یک حرکت هماهنگ اعتراض خود را نسبت به سکوت مجامع بین المللی و حمایت استکبار جهانی از اسرائیل و سرکوب فلسطینیان نشان دهند و در جهت حمایت از فلسطین اقدام نمایند.
امام خمینی رحمه الله علیه، در پیام تاریخی خود می فرماید: من از چندین سال قبل مسلمانان را از خطر اسرائیل سلطه گر آگاه نمودم و از مردم مسلمان و دولت های اسلامی می خواهم علیه این غاصب و حامیان آن متحد شوند و مسلمانان جهان را در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان به تصمیم گیری در خصوص سرنوشت مردم فلسطین دعوت می کنم.
روز قدس تنها متعلق به مردم فلسطین نیست بلکه این یک روز جهانی و روز اعلام وحدت و یگانگی مسلمانان است. روز ابراز تلاش ها برای احقاق حقوق غصب شده مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر از نظام سلطه گر صهیونیستی و رژیم غیر قانونی اسرائیل است.
بیت المقدس نیز به عنوان مهم ترین شهر فلسطین اهمیت ویژه ای در اسلام دارد. زیرا مسجد اقصی قبله ی اول مسلمانان در این شهر واقع است.
در این راستا ضروری است کلیه دولت ها، ملت ها، جوامع اسلامی به ویژه دو کشور ایران و پاکستان که در مجموع 280 میلیون نفر از جمعیت مسلمان جهان را در خود جای داده اند برای احقاق حقوق مردم ستم دیده فلسطین تمام تلاش خود را به کار بگیرند و از ظرفیت های خود استفاده کنند.
........................................
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي قدس 97 فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه (16 اردیبهشت‌ماه) با حضور روسای دانشگاه ها از 27 کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه (18 اردیبهشت ماه) ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.


 

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین