Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@07:20:50 GMT

نیمی از جمعیت اسرائیل توان پرداخت مالیات ندارند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۴۰۴۱۱

نیمی از جمعیت اسرائیل توان پرداخت مالیات ندارند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در نگاه اول به اقتصاد اسرائیل ممکن است با توجه به تخمین رشد اقتصادی ۳.۳ درصدی امسال و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ۱۰۰ میلیارد دلاری، همه چیز خوب به نظر برسد، اما اقتصاد این رژیم اشغالگر یک روی دیگر هم دارد که کمتر به آن پرداخته شده است؛اقتصاد این رژیم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچقدر هم که باور آن سخت باشد اما باید گفت که هرچند جمعیت اسرائیل از اوایل دهه ۱۹۸۰ تا کنون بیش از دوبرابر شده است و به ۸.۵ میلیون نفر رسیده است، زیرساخت‌های آن با همین شتاب رشد نکرده‌اند.

طبق گفته پروفسور دن بن‌دیوید، اقتصاددان تحقیقات اقتصاد اجتماعی در دانشگاه تلاویو، برای چندین دهه متوالی، سرمایه‌گذاری اندکی در بخش آموزش انجام شده است. به‌علاوه نابرابری اجتماعی هم رشد کرده است.

«فقر و اختلاف درآمد در اسرائیل، در سطح بالایی قرار دارد. نیمی از جمعیت اسرائیل درآمدی آن‌قدر پایینی دارند که حتی در ته مقیاس مالیات بر درآمد هم جایی ندارند و هیچ مالیاتی بر درآمدشان پرداخت نمی‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از کل مالیات بر درآمد اسرائیل تنها از ۲۰ درصد از جمعیت آن تامین می‌شود.»

آمار بدتر از این‌هاست؛ در مقایسه با اعضای گروه اوای‌سی‌دی، میزات تولید اسرائیل، به مدت ۴ دهه است که در پشت سر دنیای توسعه یافته، می‌لنگد. بن‌دیوید در ادامه شکایت می‌کند: بخش آموزش هم به همین اندازه بد است. بسیاری از مدارس ما در همان سطح نازلی باقی مانده‌اند و نیمی از دانش‌اموزان ما در چنین مدارسی تحصیل می‌کنند.

اجاره مسکن در کلان‌شهر بیت‌المقدس، هر روز برای اسرائیلی‌های بیشتری غیرقابل پرداخت می‌شود و خارج از حد توان آنهاست. برای چندین دهه در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری زیادی نشده است. از سیستم حمل‌ونقل ریلی عمومی تنها یک نام باقی مانده است و جاده‌ها مسدود شده‌اند.

طبق داده‌های دولتی، تنها ۵ درصد از خروجی اقتصادی این رژیم اشغالگر در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌شود.

در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، اسرائیل رژیمی متشکل از مهاجران فقیر بود با این حال دانشگاه‌هایی با موسسات تحقیقاتی تاسیس شدند و جادهای زیادی احداث شد. از آن زمان تا کنون بیش از ۴ دهه زمان سپری شده است و جمعیت این رژیم به بیش از ۲ و نیم برابر رسیده است، اما هیچ دانشگاه تحقیقاتی دیگری تاسیس نشده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تل آویو اقتصاد اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی از برگزاری ۳۸۵ اردوی جهادی در استان در ماه رمضان و نوروز امسال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان امسال 385 اردوی جهادی در استان برگزار شد و 3 هزار و 933 جهادگر به مردم خدمات‌رسانی کردند. از این تعداد 2 هزار و 120 نفر برادر و یک‌هزار و 813 نفر خواهر بودند. 25 هزار و 449 نفر در استان از خدمات جهادگران بهره‌مند شدند و جهادگران در 130 نقطه روستایی و 45 نقطه شهری استان خدمت‌رسانی کردند.

وی، ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از 73 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طی سال‌های گذشته در خراسان‌ جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم و با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد. 

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده، افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی‌سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و براساس نتایج به دست آمده، آماده شده است. با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌ جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی گفت: امر مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود. طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تأمین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • رژیم اسرائیل افزایش مالیات‌ها بررسی می‌کند
  • سیاست پسته‌ای ایران، در جنگ با اسرائیل هم برنده بود!
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت
  • طنز سرمایه گذاری در آزادراه ها
  • واکسینه شدن نیمی از زائران قمی حج تمتع
  • تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند
  • چرا اسرائیل برای حمله به سراغ پهپاد‌های کوچک رفت؟