Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر شامگاه (۱8 خرداد) مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که از سوی کانون فرهنگی و هنری امام هادی (ع) شهرستان بوشهر و با حضور بیش از 15 هزار نفر شب زنده دار بوشهری در محل مصلای جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند «علامت و نشانه ایمان نماز است»، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در دامن نبی مکرم اسلام (ص) به سبک زندگی توحیدی تربیت شد و امیرالمومنین حیدر کرار هر کاری را که انجام می داد بر اساس آیات قرآن و دستورات دین خدا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه فضای نزول ملائکه بر روح و باطن در شب قدر به اذن پروردگار سبحان است، افزود: آنهایی که سیر در درجات قرآن می کنند باید سیر لیلة القدر کنند، زیرا شب قدر ظرف نزول قرآن است.

وی به پیام آیات ابتدایی سوره مبارکه الدخان اشاره کرد و گفت: قرآن کتابی روشنگر است و در شبی مبارک نازل شد و در آن شب هر فرمانی بر حسب حکمت صادر می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر به مبحث ولایتمداری در دو بخش رنج ها و عبرت آموزی زندگی حضرت مرتضی علی (ع) بر اساس تالیف کتاب « ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» پرداخت و بیان داشت: حتی اوج تنهایی در حکومت حضرت علی (ع) دیده می شد و بیشتر امت آن دوران به دنبال امیال دنیایی و اندیشه های خاص خودشان بودند و کمتر در میادین جهاد با حضرت همراهی می کردند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه بخشی از خطبه 149 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در این خطبه بیان داشته که افراد مخلص و جهادگرانه که سورا بر اسب می شدند و میدان ها را طی می کردند و در برابر حق کوتاه نمی آمدند کجا رفتند؟، آنها برادران من بودند و سزاوار من است که بروم و از شدت غم دست به دهان بگیرم و یارانم مانند عمار، ذوالشهادتین و مالک و این برادرانم که عهد با شهادت بسته بودند و قرآن می خواندند و مطابق او حکم می کردند کجا رفتند؟، همین هایی که دشمنان کافر و اهل گناه به آنها با سر حمله می کردند.

وی اضافه کرد: یاران و اصحاب نزدیک حضرت امیرالمومنان علی (ع) فریضه های دینی را احیاء می کردند و اهل نماز شب بودند و تا حکم جهاد اعلام می کردند آنها سریع در راه اطاعت رهبر تابعیت می کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به خطبه 149 نهج البلاغه گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در این خطبه بیان داشته «فردا یاد ولایت و جهاد من که می افتید تازه من را کشف می کنید و فرداها یاد روزگاران ما خواهید کرد که من چه کسی هستم».

مولف کتاب « ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» با بیان اینکه رهبری به مانند حضرت امیرالمومنین علی (ع) در همه زمینه ها پیدا نشده و نخواهد شد، عنوان کرد: حضرت هر چه خدمت می کاشت؛ ظلم و ستم دیگران را درو می کرد و کفار علیه حضرت علی (ع) حرکت می کردند و حضرت امیرالمومنین (ع) در دوران خود با امت جاهلی سر و کار داشت که حتی با یک فریب جبهه کفار که مخالف قرآن و اهل بیت رسول الله (ص) بودند، نمازجمعه خود را در روز چهارشنبه اقامه می کردند و امت آن دوران در دام فریب کفار ضد دین اسلام قرار داشتند زیرا تابع فرامین حضرت علی (ع) نبودند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) وقتی شهید شد هیچ چیز نداشت و او همه اموال خود را در راه خیر و برای نیازمندان بخشیده بود، اظهار داشت: تاریخ بشر این است که هیچ گاه قدردان بزرگانی که در کنارشان هستیم را قدر نمی شناسیم و امت دوران حکومت حضرت امیرالمومنین (ع) نیز از جهاد کردن و هزینه کردن خودشان فراری بودند و هر لحظه بهانه می آوردند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با اشاره به اینکه امام علی (ع) فرمودند« ای مردم، گذشته را چراغ راه آینده تان کنید و تا کاری که بر سر من آمد، بر سر شما نیاید»، گفت: مردم باید از ولایت خود دفاع کنند تا خواص فتنه گر و عوامل مستکبر خارجی نتوانند به داخل مجموعه های انقلابی و ارزشی نفوذ اجتماعی پیدا کنند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با ابراز اینکه خداوند سبحان زمین و آسمان را برای انسان ها آفریده که اوج الطاف و ارادتش را بیان کند، افزود: شب قدر، اوج ماه رمضان و عرش شب های ماه مبارک رمضان است و انسان در این شب می تواند با خدا طوری معامله کند که حال و آینده خود را الهی و روشن کند و بدین جهت است که خداوند فرشتگان را مامور خدمت به مومنان می کند که به کمک انسان بیاید و انسان را از باطلاق حیوانی به کمال انسانی بیاورد.

نویسنده کتاب «انوار الهدی» با بیان اینکه خداوند سبحان با انسان ها از در رحمت، تفضل و احسان در می آید و عطا می کند و می بخشد، اظهار داشت: ذکر تسبیح، خواندن نماز، صدقه دادن، مهربانی با مساکین، شب زنده داری؛ انسان را متنعم به نعمات الهی و اوج کمال انسانی می کند و با این اعمال به او کمک می کند که پایش در جهنم نلغزد و لذا رب سبحان برای رسیدن انسان به بهشت و پاداش های بهشتی با او به عدالت رفتار می کند که انسان ها هیچ گاه از رحمتش مایوس نباشند، همان طوری که حضرت امیرالمومنین علی (ع) با امت جامعه خود به عدالت رفتار می کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه شب قدر، شب عنایت و الطاف الهی خداوند سبحان به انسان است، گفت: شب قدر، شبی است که انسان می تواند گذشته اش را جبران کند و امیدوارانه به در خانه خدا بیاید و خدا در شب بیست و سوم رمضان همه اسباب غفران و رحمتش را برای انسان های مومن فراهم کرده است تا انسان به عالی ترین درجه انسانیت و به اوج کمال انسانی صعود کند.

یادآور می شود، دعاهای افتتاح وجوشن کبیر توسط سید احسان ابطحی، محمد مهدی انگالیان، سید وحید حسینی و عبدالله محبوبی قرائت شد و مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و قرآن به سر لیالی قدر با مداحی علیرضا پولاد پایان پذیرفت.

حامد فکوری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

مرتضی ولی پوری گفت: در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تاکنون حدود ۲۸ جلسه ستاد انتخاباتی استان برگزار شده است. همچنین قریب به ۱۷ هزار نفر عوامل اجرا، نظارت، نماینده، فرماندار و همکاران نیروی انتظامی دخیل در انتخابات و ‌مجری انتخابات این دوره هستند.

وی افزود: بر اساس چهار مولفه‌ای که مقام معظم رهبری پیرامون مشارکت امنیت، سلامت و رقابت انتخابات در سال گذشته مؤکدا مطرح کردند، دستورات ایشان را نصب العین قرار داده و موضوعات مربوط به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در شهرستان کرج رصد کرده‌ایم.

وی افزود: اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و مظهر اراده مردم و یک رویداد سیاسی اجتماعی در سطح کشور است. علاوه بر مشارکت همگانی، همه اصحاب رسانه به عنوان عوامل اجرایی این رویداد بزرگ مسئولیت دارند که در راستای تشویق و تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات مشارکت کنند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس تاکید کرد: اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و جلسات متعدد و مختلفی با گروه‌های سیاسی، احزاب و جریانات، سمن‌ها، اقشار مختلف، با حضور اصحاب رسانه برگزار شده و جلسات دیگری هم برگزار خواهد شد.

ولی پوری در ادامه با بیان اینکه در این مرحله هم از آمادگی کامل برخوردار هستیم، گفت: در این راستا عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را کسب کرده و همچنان آموزش‌های لازم را خواهند دید. فرمانداران و بخشداران استان هم جلسه لازم و هیأت اجرایی را تشکیل داده و برای برگزاری انتخابات آماده هستند، همچنین عوامل اجرایی سر صندوق‌های رأی هم آماده برگزاری انتخابات با شور و نشاط هستند.

وی بیان کرد: مرحله دوم صرفا در حوزه انتخابی کرج، فردیس اشتهارد برگزار خواهد شد و رقابت برای انتخابات یک نفر خواهد بود. تعداد حوزه‌ها در شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و نیز بخش پلنگ آباد، مشکین دشت و آسارا تا کنون بر اساس آنچه که هیأت‌های اجرایی و نظارت بنا بر تشخیص تعیین کرده‌اند تعداد ۸۷۶ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تصویب و تعیین شده است که ۶۶۹ شعبه متعلق به کرج و ۱۵۹ فردیس و هشت شعبه اشتهارد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: کد دو رقمی به دو نامزد انتخاباتی این دوره اختصاص داده شده و روز ۱۱ اردیبهشت اسامی نامزدهای انتخاباتی در قالب آگهی توسط فرماندار محترم منتشر خواهد شد. مدت مجاز تبلیغات به مدت هفت روز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت است و نامزدهای انتخاباتی تبلیغات خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقطه حائز اهمیت توجه به مفاد ماده ۷۴ قانون انتخابات است که دو نامزد انتخاباتی می‌توانند از فضاهای اداری مثل سالن‌ها و فضاهایی که امکان برگزاری جلسه داشته باشند، استفاده کنند و امکانات با هماهنگی قبلی برای تبلیغات آنها فراهم‌ خواهد شد.

وی درباره اینکه رای گیری به چه صورت انجام خواهد شد، گفت: ضمن اینکه برای رأی گیری به صورت الکترونیکی به ویژه در کرج این آمادگی وجود داشت، اما این تشخیص با وزارت کشور بود و دستوری مبنی بر اخذ رأی به این شیوه اعلام نشد. لذا به صورت نیمه الکترونیکی انتخابات و رأی گیری برگزار خواهد شد.

ولی پوری گفت: افرادی که قبلاً در حوزه انتخابیه کرج رأی داده‌اند می‌توانند مجددا در این دوره از انتخابات شرکت کنند. افرادی که هیچ رأیی نداده‌اند در سراسر کشور می‌توانند رأی دهند. مدارکی که برای اخذ رأی نیاز است کارت ملی یا شناسنامه یا کارت پایان خدمت یا گذرنامه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بیان کرد: در این راستا با توجه به مشارکت و تلاش اصحاب رسانه از تعدادی از مدیران مسئول تجلیل و از خبرنگاران هم در دو مرحله به پاس زحمات آنها تحلیل خواهد شد. امیدواریم همانطور که انصافا در مرحله اول انتخابات زحمت کشیدند، در این مرحله هم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

ولی پوری در ادامه گفت: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند. همانطور که در جلسات متعدد مطرح شده انتخابات متعلق به گروه و دستگاه خاصی نیست، مؤید این ادعا هم ترکیب و تشکیل هیأت‌های اجرایی و نظارت است. همانطور که از رأی مردم در مرحله اول صیانت شد، در مرحله دوم هم از آراء مردمی صیانت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • فال حافظ امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • عده‌ای با پُز روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند/این قشر به آیندگان ظلم می‌کنند
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند